inschrijving KVK maar bedrijfs naam bestaat al buiten europa
#1: inschrijving KVK maar bedrijfs naam bestaat al buiten europa Auteur: jinko
Geplaatst: ma 29 dec 2008 22:28
Hey,
ik zit al paar dagen met aantal problemen en 1 daarvan is.. mijn bedrijf is geregistreert bij KVK in utrecht als (voorbeeld) Pietje Ltd
maar Pietje Retailers PTY LTD is al geregistreert in africa volgens mij niet pietje ltd
mag ik nu nogsteeds zaken blijven doen met mijn bedrijfs naam pietje ltd?
als ik op deze forum me bedrijfs naam mocht melden kon ik het makkelijker uitleggen maargoed
|
#2: Auteur: bona fides
Geplaatst: ma 29 dec 2008 22:50
Je mag hier best je bedrijfsnaam vermelden, zolang je het maar niet erg vindt dat ze tot in Afrika kunnen meelezen.
Bij bedrijfsnamen heb je te maken met de Handelsnaamwet en het merkenrecht. Als je in Utrecht en omgeving een bedrijf uitoefent onder een naam die gelijk is aan de naam van een bedrijf dat ergens in Afrika actief is, dan heb je van de Handelsnaamwet geen last. Van het merkenrecht kun je slechts last hebben als dat Afrikaanse bedrijf zijn bedrijfsnaam hier als merk heeft gedeponeerd.
|
#3: Auteur: jinko
Geplaatst: ma 29 dec 2008 23:31
Oke dat klopt maar mijn merk/bedrijf is ook geregistreert als benelux registratie, (100% zeker na 1 maart 2009)
En die van de afrikaanse bedrijf is het alles behalve Pietje Ltd
Ik noem voorbeeld zei hebben: Pietje retailers pty ltd of pietje stores ltd.
en als zei een probleem maken via het merken recht kan dit uberhoubt? omdat ik dus die pietje ltd heb en zei b.v pietje retailers (pty) ltd
|
#4: Auteur: bona fides
Geplaatst: di 30 dec 2008 0:33
If English is your mother tongue, it might be more efficient to continue in that language.
Uit je reactie kan ik niet afleiden of het Afrikaanse bedrijf nu wel of geen merkrecht heeft voor Nederland.
Als het bedrijf hier wel een merk heeft geregistreerd is het mogelijk dat je op dat merk inbreuk maakt. Of dit zo is hangt af van onder meer de mate van overeenkomst tussen de naam van jouw bedrijf en het geregistreerde merk, en de klassen waarvoor dat merk is geregistreerd.
|
#5: Auteur: jinko
Geplaatst: di 30 dec 2008 0:51
Sorry voor mij NL dan.
Mijn bedrijf: Pick 'N Pay ltd geregistreerd in KVK en LTD en BNL (pas 100% 1 maart 2009)
Als klasse:
*14 Klasse-opsomming en opgave van de waren en diensten
09, 39, 45
En zei hebben zeggen ze klasse: 1 tot 42
Bij bbie-obpi.org (merken bank) staat niks gemeld voor Pick 'N Pay Africa alleen die van mij!
En Afrikaanse bedrijf: Pick 'N Pay Retailer/International/Stores staan wel bij companieshouse in UK.
Hier een link met de info:
http://wck2.companieshouse.gov.uk/0ab4bb8339e9e192846cb6a22d6c7336/companysearch?disp=1&frfsh=1230591225#result
je ziet pick 'n pay ltd (die van mij) boven aan en de rest is anders
|
|