Inzicht verbruik bij contract mobiele telefonie
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Inzicht verbruik bij contract mobiele telefonie Auteur: MvdKerkhof BerichtGeplaatst: di 20 mei 2008 10:09
    —
Hallo allen,

Ik ben, als bijbaantje, werkende bij de klantenservice van een grote mobiele telefonie provider.
Er zijn hier de laatste tijd wat problemen met het opvragen van het tegoed, mensen hebben geen of erg slechte inzicht in hun verbruik en huidig tegoed.

Ik vroeg mijzelf af of een mobiele telefonie aanbieder wettelijk verplicht is om klanten inzicht te bieden in verbruik en up-to-date resterend beltegoed.

Ik heb zowel op google als op dit forum een antwoord proberen te vinden, maar dit resulteerde helaas tot niks.

Hopelijk is er hier iemand die mij een antwoord kan bieden!

Groeten,

Martijn

#2:  Auteur: BG BerichtGeplaatst: wo 21 mei 2008 19:57
    —
Ik zie dit meer als een extra service naar de klant toe. Wat wel inzichtelijk moet zijn, is de kosten per minuut of seconde en dat achteraf bepaald kan worden hoeveel is verbruikt (zie art. 7.1 Telecommunicatiewet).

Overigens meldt Telfort dit euvel in haar correspondentie wel.Wink

Er is afgelopen week een item geweest bij Kassa dat mensen niet weten hoeveel de betaalnummers nu precies kosten ("plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon"). Wat ik kon opmaken uit de reactie van staatssecretaris Heemskerk is dat daar geen wet- of regelgeving van toepassing is en er ook niet komt.

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl