Dringend! Schuldeisersverzuim?
#1: Dringend! Schuldeisersverzuim? Auteur: liza84
Geplaatst: do 20 mrt 2008 9:38
Hallo
Ik zit met het volgende.
4 okt 2007 een brief van de deurwaarder gehad of ik binnen 10 dagen 300 euro wilde betalen. Geen specificatie niks, alleen dat het van Casema was.
Op 16 okt 2007 een mail gestuurd, met het verzoek om een specificatie en dat ik niet betaal voor ik die heb. Ook nog een keer telefonisch contact gehad en om een specificatie gevraagd. Niets gekregen. Kreeg aan de telefoon wel te horen dat iemand anders, de vorige dag ook al om deze specificatie had gevraagd??
Gister 19mrt 2008, weer diezelfde brief gehad, inmiddels 100 euro aan incassokosten erbij Weer krijg ik geen specificatie, alleen of ik binnen 10 dagen 400euro wil betalen en ze 4 okt ook al een brief hebben gestuurd.
Nu mijn vraag, is hier sprake van schuldeisersverzuim, aangezien zij mij die specificatie nog steeds niet hebben gestuurd en op deze manier hun medewerking niet verlenen aan het voldoen van mijn (eventuele) vordering? Mijn inziens is deze hele vordering namelijk onterecht. Ze kunnen toch niet verwachten dat ik zomaar even dat geld betaal, terwijl ze niet eens vertellen wat er dan openstaat?
|
#2: Auteur: RPRN
Geplaatst: wo 26 mrt 2008 18:56
Schuldeisersverzuim of niet, wat maakt het uit?
Bel gewoon even met het incassobureau en leg de situatie uit. Als zij niet welwillend zijn, laat niks meer van je horen en wacht op een dagvaarding. Dan mogen zij het een en ander uitleggen in de rechtbank.
ps: 100 euro incassokosten ineens is uiteraard onzin! In beginsel is dit nog altijd 15% van de hoofdsom.
|
|