clausule huurcontract bedrijfsruimte
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: clausule huurcontract bedrijfsruimte Auteur: annemiekewp BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2007 0:23
    —
daar ik niet thuis ben in het huurrecht hoop ik dat iemand mij kan laten weten of het gebruikelijk is dat een verhuurder van een bedrijfspand de verantwoordelijk voor evt. besmetting van de waterleiding contractueel neerlegd bij de huurder van het desbetreffende pand. dit aangezien in de verhuurde ruimte een boiler aanwezig is. wie o wie heeft in deze verstand van zaken?

#2:  Auteur: Spijtoptant BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2007 11:49
    —
Wetgeving die vooral van belang zou kunnen zijn is de legionellawetgeving. Daarin wordt gesproken over eigenaar of beheerder. En dan is het woord 'of' bedoeld als 'en'. Jij bent de beheerder van de waterleidinginstallatie, de regels gelden dus (ook) voor jou als beheerder. Aangezien het gebruik tevens de hoogte van het legionella-risico bepaalt heb je als beheerder in beginsel een grotere verantwoordelijkheid dan de eigenaar.
En dan mijn antwoord op de vraag: ik heb ook geen verstand van huurrecht, maar het lijkt mij verstandig (maar wellicht overbodig?) dat de verhuurder deze verantwoordelijkheid bij de huurder neerlegt.

Spop

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl