Meubels met kleurverschil
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Meubels met kleurverschil Auteur: Dinaa BerichtGeplaatst: do 05 jul 2007 15:14
    —
Vorig jaar oktober kregen we na een lange tijd wachten eindelijk onze meubels thuisbezorgd. Pas later op de dag viel me op dat de meubels een kleurverschil vertoonden. De plateaus van de dressoir en de vitrine waren donkerder(alsof ze vuil zijn). Dit hebben we meteen de volgende dag doorgegeven aan de meubelzaak.

Deze gaf meteen aan dat dat niet hoort en dat er contact opgenomen wordt met de fabrikant. Tevens werd ons gegarandeerd dat het opgelost zou worden. Vervolgens hoorden we van de meubelzaak dat de betreffende fabriek was afgebrand en dat de meubelzaak ook geen zaken meer doet met de fabrikant in het buitenland. Toch is ons aangegeven dat ze erachteraan zitten en dat ze ons probleem erkennen en er iets aan gaan doen. Inmiddels zijn er ook al foto`s gemaakt van de meubels en weer wordt het probleem erkend. Nu zijn we bijna een jaar verder en er is nog steeds niks gebeurd. Ik heb de meubelzaak aangegeven dat ik binnen nu en een aantal weken uitsluitsel wil over de oplossing. Ik wil of vervanging of een financiele vergoeding. Mij is aangegeven dat ik uiterlijk volgende week uitsluitel zal krijgen.

Ik ben echter bang dat dit weer een loze belofte is. Wat kan ik ondernemen?

#2:  Auteur: annemiekewp BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2007 0:15
    —
heb je iets op schrift staan?

#3:  Auteur: Dinaa BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2007 9:43
    —
annemiekewp schreef:
heb je iets op schrift staan?

Doordat ze meteen aangaven dat het opgelost zou worden. Ben ik ervan uit gegaan dat ze het zouden regelen en dat het een kwestie van nabestellen was. Hierdoor is er niks op schrift gesteld.

#4:  Auteur: Dinaa BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2007 10:50
    —
niemand? Zo veel hebben er gekeken, heeft niemand advies? Sad

#5:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2007 10:58
    —
Als de belofte loos blijkt, via een aangetekende brief aanmanen, zelf de eisen stellen, en een redelijke fatale termijn stellen voor het gehoor geven aan die eisen.

Schrijf in die brief duidelijk op wat er allemaal aan scheelt en schrijf op dat de winkel dit allemaal heeft toegegeven.

#6:  Auteur: Dinaa BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2007 11:19
    —
bona fides schreef:
Als de belofte loos blijkt, via een aangetekende brief aanmanen, zelf de eisen stellen, en een redelijke fatale termijn stellen voor het gehoor geven aan die eisen.

Schrijf in die brief duidelijk op wat er allemaal aan scheelt en schrijf op dat de winkel dit allemaal heeft toegegeven.

Bedankt voor je reactie. Wat te doen indien ze niks doen met die brief en de fatale termijn?

#7:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2007 11:29
    —
Dan neem je een advocaat en stap je naar de rechter.

#8:  Auteur: JetKroket BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2007 11:58
    —
Of naar de Geschillencommissie Wonen

#9:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2007 15:13
    —
JetKroket schreef:

Goede opmerking.

#10:  Auteur: annemiekewp BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2007 15:45
    —
JetKroket schreef:

alleen wanneer de ondernemer CBW-erkend is of bij de Geschillencommissie Wonen geregistreerd is.

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl