regenafvoer van buren in onze dakgoot
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: regenafvoer van buren in onze dakgoot Auteur: voyager4 BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 11:48
    —
Hallo, ik zit even met een vraag. Het gaat om het volgende. Na een hele flinke regenbui hadden wij in onze woonkamer lekkage, het water kwam van boven en liep zo langs de muur naar beneden. Ik ben op dak gaan kijken en kwam er achter dat onze buren hun regenwater afvoer in onze dakgoot hadden gelegd, hierdoor moet onze dakgoot dus het water afvoeren van twee huizen, dit is echt te veel voor de dakgoot. Ze hebben nooit aan ons gevraagd of dit mocht. Nu vraag ik me af of ik de buren aansprakelijk kan stellen voor water schade. Ik heb voorheen nooit lekkage vanuit betreffende dakgoot gehad en ik weet dat de afvoer van de buren er voorheen nooit heeft gelegen. Wie weet het antwoord?
bijvoorbaat dank en met vriendelijke groet
fred

#2:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 12:20
    —
Ja, lijkt mij wel. De buren tasten je eigendomsrecht aan door zonder toestemming de afvoer te leggen en jij loopt door die actie schade op (als zal het misschien wat lastig zijn dat keihard te bewijzen).

#3:  Auteur: Volento Deo BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 13:46
    —
Als je toevallig foto's hebt van de oude situatie van je dakgoot zou het helemaal mooi zijn, maar verder sluit ik me aan bij wat tikSimone zegt. Als je het kunt bewijzen...of je buren geven eerlijk toe dat ze veranderingen hebben aangebracht zonder toestemming...kun je ze wel aansprankelijk stellen voor je geleden schade.

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl