arbeidscontract
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: arbeidscontract Auteur: Gast BerichtGeplaatst: ma 09 mei 2005 10:52
    —
Mijn vriend werkt al 2 jaar voor de zelfde baas, nog steeds geen vast contract, word steeds elk half jaar verlengt, hoevaak mag een baas dat verlengen? Hij wilt dolgraag een vast contract, voert zijn werk naar behoren uit, en collega's hebben geen klachten.
Half jaar is nu bijna weer om, kan baas nu weer met half jaar contract aankomen zetten?

#2: Re: arbeidscontract Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: ma 09 mei 2005 11:06
    —
Anonymous schreef:
Mijn vriend werkt al 2 jaar voor de zelfde baas, nog steeds geen vast contract, word steeds elk half jaar verlengt, hoevaak mag een baas dat verlengen? Hij wilt dolgraag een vast contract, voert zijn werk naar behoren uit, en collega's hebben geen klachten.
Half jaar is nu bijna weer om, kan baas nu weer met half jaar contract aankomen zetten?

Maximaal drie tijdelijke contracten, maximaal 3 jaar is de hoofdregel.

Als hij nu al 2 jaar op halfjaarcontracten werkt heeft dus al 3 verlengingen gehad en is de 3e verlenging (het vierde contract) er één voor onbepaalde tijd.

#3:  Auteur: Eva BerichtGeplaatst: ma 09 mei 2005 12:55
    —
Inderdaad, als dit zijn vierde halfjaarcontract is dan is dat van rechtswege omgezet in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd ( als er niet bij cao van de hoofdregel is afgeweken ). Je vriend heeft op dit moment dus waarschijnlijk een vast contract.

#4:  Auteur: M BerichtGeplaatst: ma 09 mei 2005 14:38
    —
Let wel op: als er ergens een tussenpoos van meer dan 3 maanden geweest is tussen de contracten in, dan is het nog niet omgezet in een contract voor onbepaalde tijd.

Maar normaal gesproken inderdaad vanaf het 4de contract bij dezelfde werkgever heb je een contract voor onbepaalde tijd te pakken.

#5:  Auteur: Gast BerichtGeplaatst: ma 09 mei 2005 17:11
    —
Ik zal hem dit laten lezen, en we houden het nauwlettend in de gaten.
Bedankt voor jullie antwoorden Smile



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl