Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 15:23
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

aansprakelijkheid onrechtmatige daad wanprestatie/ woongenot
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
itchi



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: wo 30 okt 2019 14:09    Onderwerp: aansprakelijkheid onrechtmatige daad wanprestatie/ woongenot Reageer met quote Naar onder Naar boven

Onderwerp: aansprakelijkheid onrechtmatige daad door achterstallig onderhoud en derving woongenot <11-2-2013 – 15-7-2019>

Geachte heer, mevrouw,

Op <11-2-2013 – 26-1-2016 – 2-7-2018 > heeft u een daad gepleegd die in strijd was met de wet of met mijn rechten. Door uw onrechtmatige daad heb ik schade geleden. Ik vind dat deze schade aan u kan worden toegerekend. Door middel van deze brief stel ik u aansprakelijk voor mijn schade.

De schade is ontstaan door de volgende gebeurtenis:

Vocht problemen op muren voorgevel. Deze problemen bestaan sinds 2013,maar op 2-7-2018 heb ik het probleem voor de deerde keer aangekaart bij Vestia ter reparatie.

Op 26-11-2018 in gebreken gesteld aangezien wederom niets was gedaan met het probleem. Hierna is zijn de werkzaamheden begonnen op 18-3-2019 door het verwijderen van de radiatoren.

De bedoeling was om hierna de muren te stukken , maar de werkzaamheden konden ( stucwerk ) niet worden gerealiseerd

aangezien de muren te vochtig waren. De stukadoor wou deze werkzaamheden niet uitvoeren aangezien dit het probleem niet zou oplossen. Dit probleem speelt zoals bekend sinds Feb 2013! De muren zijn sindsdien vochtig en kunnen daarom niet alleen worden ingesmeerd met een stuclaag.

Inmmidels Cv's verwijderd , stuclaag uitgestoken en het werd een kwestie van afwachten tot waaneer de muren voldoende droog zouden zijn voor het verdere uitvoeren van de werkzaamheden. Dat heeft geresulteerd in een woning dat onbewoonbaar was en in het huren van een tweede woning.

Tijdens dit proces heb ik 68 email’s gestuurd aan Vestia ((@Vestia>; @vestia.nl <@vestia))zodat het probleem zo snel mogelijk kon worden verholpen. De communicatie is jammer genoeg heel slecht geweest aangezien op 68 email’s,maar enkele zijn beantwoord.

In de wet staat dat iemand die een onrechtmatige daad pleegt die aan hem kan worden toegerekend, verplicht is de schade die een ander hierdoor lijdt, moet vergoeden (artikel 6:162 Burgerlijk Wetboek).

Op dit moment bestaat mijn schade uit:

1) Huur woning Euros 1 x 1800 (Contante betaling)

3 x 1600-,(Bank Betaling)

Pahudstraat

25Th D

2) Verlof aanvraag tbv Euros 1524, 75

afspraken Vestia / aannemer

( 19-2-2019 , 12-3-2019, 18-3-2019, 19-3-2019

28-3-2019, 3-4-2019, 12-4-2019, 18-5-2019, 13-6-2019,

24-6-19, 15-7-2019, 23-7-2019)

3) Matras Ikea ( 449 nieuwe Prijs) Euros 299,33

(2/3 prijs ) aangezien deze 3 jaar oud is.

Deze is defect/ Krom doordat het matras afgelopen

5 maanden vertical heeft moeten staan)

4) Benzine kosten

Pahudstraat <-> eigenwoning

6,56 km retour ( Euros 1,24 x 120 dagen )

Tbv bouwdroger aan/Uit zetten

Euros 148,8

5) Kosten Derving van het woongenot( 2013-2019) Euros 2568

(1 maand huur x 6 Jaren overlast)

Ik schat het schadebedrag nu op € 11140,88 >. Dat kan echter nog veranderen. Als het nodig is, zal ik gebruikmaken van mijn recht tot aanpassing van het bedrag.

Mijn eis is dat u mijn schade, zoals tot nu toe bekend, binnen twee weken na de datum van deze brief vergoedt. Dit bedrag kunt u overmaken op rekeningnummer NL15Rabote name van x x Als u de schade niet binnen twee weken betaalt, stel ik u hierbij in verzuim. Ik kan dan vervolgstappen nemen. Voor de kosten van deze maatregelen stel ik u ook aansprakelijk.

Wellicht heeft u een verzekering tegen de gevolgen van de onrechtmatige daad. Als dit zo is, dan verzoek ik u om mij dit binnen twee weken na de datum van deze brief te laten weten. Wilt u mij dan de volgende gegevens doorgeven: de naam, het adres en het telefoonnummer van de afdeling en/of de persoon die de schadezaak behandelt. Ik zal mij dan verder richten tot de verzekeraar. Als u mij deze gegevens niet geeft, zal ik mij tot u blijven richten.

Ik ben bereid met u te overleggen over een oplossing. Mocht u overleg wensen, dan verzoek ik u mij binnen twee weken na de datum van deze brief een voorstel te doen.

-----------------------------------------------------------

Op bovenstaande is afgewezen door de woningbouw met een tegenvoorstel van 6 maanden 20% ( netto huur) huur vergoeding rond 500 euros
+
kosten tbv verbruik bouwdroger
4 euros per dag
1 bouwdroger 4 x per dag x 31 dagen = 124 euros
1 kachel 4 x per dag x 31 dagen = 124 euros

totaal eenmalige vergoeding -/+ 690 euros

--------------------------------------------------------------

mijn reactie op voorstel woningbouw ;

In reactie op uw bericht d.d. (1-10-2019)Informeer ik u als volgt. Ik ben bereid om met de heer De heerX in overleg te treden teneinde deze uiterst vervelende situatie in der minne te schikken. Hierbij opgemerkt dat een gesprek geen zin heeft als u niet bereid bent om een realistisch compensatie wenst te bieden voor de geleden materiële en immateriële schade.


---------------------------------------

Op bovenstaande x3 herrinering gestuurd maar 0 reactie!

-----------------------------------------

Kunnen jullie mij graag adviseren? Ik heb namelijk veel schade gehad..en wordt niet serieus genomen door de woningbouw.

alvast bedankt voor jullie HULP


Laatst aangepast door itchi op do 15 apr 2021 13:52, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
itchi



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: wo 06 nov 2019 12:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zou iemand mij kunnen adviseren?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Legalblond



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 62


BerichtGeplaatst: do 07 nov 2019 16:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het beste dat je kunt doen is snel eens naar de rechtswinkel in de buurt gaan en daar je verhal helder uitleggen. Dan helpen ze je daar wel verder om je verhuurder aan te pakken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
itchi



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: vr 08 nov 2019 13:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Legalblond schreef:
Het beste dat je kunt doen is snel eens naar de rechtswinkel in de buurt gaan en daar je verhal helder uitleggen. Dan helpen ze je daar wel verder om je verhuurder aan te pakken.


Legalblond bedankt voor je reactie! Ik had gebeld , maar ik zou net te veel verdienen om in aanmerking te komen voor gesubsidieerde rechtshulp -/+ € 27.300...
na herhaaldelijk te hebben gemaild met de woningbouw nooit meer een reactie!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
itchi



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: ma 11 nov 2019 14:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik had meer van deze forum verwacht !Tot zover alleen een reactie / advies om het voor te leggen aan een Jurist.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Legalblond



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 62


BerichtGeplaatst: zo 29 dec 2019 20:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zie je laatste reactie nu pas, omdat ik erg weinig op rechtenforum kijk (ik vind het net als jij ook een forum zonder enige inhoudelijke waarde).
Mijn advies blijft overigens hetzelfde, omdat ik te weinig details ken en die ook niet uit je verhaal kan halen. Zo zeg je bijv. dat je Vestia in gebreke hebt gesteld, maar de vraag is wat je daarvoor precies hebt gedaan, zodat ik niet kan beoordelen of de ingebrekestelling wel voldeed aan de juridische vereisten. Daarom kun je die ingebrekestelling beter laten opstellen door een echte jurist die bij een rechtswinkel werkt.
Verder spreek je over een onrechtmatige daad, maar het gaat niet om een onrechtmatige daad in deze situatie. Jij hebt (blijkbaar) een huurovereenkomst met Vestia, en dat betekent dat er sprake is van "wanprestatie" van Vestia. Tegenwoordig wordt dat overigens met een moeilijk woord een toerekenbare tekortkoming (in de nakoming van een verbintenis) genoemd.
Als de verhuurder inderdaad niet het volledige woongenot levert, kun je hen eerst in gebreke stellen, waarbij je een termijn hanteert die niet heel lang hoeft te zijn, want ze hebben zich lang genoeg kunnen voorbereiden. Als er binnen die termijn nog altijd niks gedaan wordt, dan komt de verhuurder in verzuim te verkeren. Ook kun je je eigen prestatie (het betalen van de huur) deels opschorten door bijv. een deel van de huur in te houden (vermeld vooral wel via officiele weg aan Vestia dat je je prestatie deels opschort). Maar zo te lezen zal er dan ook erg weinig gebeuren, dus zul je je recht alleen maar kunnen halen door naar de rechter te stappen en daarvoor heb je toch juridische hulp nodig, want dit kun je alleen niet af.
Mijn eerste advies blijft daarom nog altijd van kracht.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
itchi



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: do 15 apr 2021 13:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

beste Legalblond,

Bedankt voor je reactie! ik stel het op prijs dat je de moeite hebt genomen om iets te adviseren. Ik vind het alleen bijzonder dat zoveel mensen met een juridische achtergrond hierin zitten en toch anderen niet helpen.
Ik heb mijn probleem aangemeld bij een geschillencommissie vestia, ik zal binnenkort worden uitgenodigd.

MVG, Thierry




Legalblond schreef:
Ik zie je laatste reactie nu pas, omdat ik erg weinig op rechtenforum kijk (ik vind het net als jij ook een forum zonder enige inhoudelijke waarde).
Mijn advies blijft overigens hetzelfde, omdat ik te weinig details ken en die ook niet uit je verhaal kan halen. Zo zeg je bijv. dat je Vestia in gebreke hebt gesteld, maar de vraag is wat je daarvoor precies hebt gedaan, zodat ik niet kan beoordelen of de ingebrekestelling wel voldeed aan de juridische vereisten. Daarom kun je die ingebrekestelling beter laten opstellen door een echte jurist die bij een rechtswinkel werkt.
Verder spreek je over een onrechtmatige daad, maar het gaat niet om een onrechtmatige daad in deze situatie. Jij hebt (blijkbaar) een huurovereenkomst met Vestia, en dat betekent dat er sprake is van "wanprestatie" van Vestia. Tegenwoordig wordt dat overigens met een moeilijk woord een toerekenbare tekortkoming (in de nakoming van een verbintenis) genoemd.
Als de verhuurder inderdaad niet het volledige woongenot levert, kun je hen eerst in gebreke stellen, waarbij je een termijn hanteert die niet heel lang hoeft te zijn, want ze hebben zich lang genoeg kunnen voorbereiden. Als er binnen die termijn nog altijd niks gedaan wordt, dan komt de verhuurder in verzuim te verkeren. Ook kun je je eigen prestatie (het betalen van de huur) deels opschorten door bijv. een deel van de huur in te houden (vermeld vooral wel via officiele weg aan Vestia dat je je prestatie deels opschort). Maar zo te lezen zal er dan ook erg weinig gebeuren, dus zul je je recht alleen maar kunnen halen door naar de rechter te stappen en daarvoor heb je toch juridische hulp nodig, want dit kun je alleen niet af.
Mijn eerste advies blijft daarom nog altijd van kracht.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds