barmania
Leeftijd: 41 Geslacht: Sterrenbeeld:
|
Geplaatst: do 18 jul 2024 22:22 Onderwerp: Woningcorporatie aansprakelijk na diefstal bakfiets? |
|
|
Vorig weekend is onze Urban Arrow bakfiets gestolen uit de garage onder ons appartementencomplex. De week ervoor is de gate (toegang voor auto's) van de garage vervangen wegens de vele storingen, en de werkzaamheden werden via een mail afgemeld. In de mail stond ook dat het gate om 17:00 op vrijdag dicht zou gaan. Dit is uiteindelijk niet gebeurd waardoor de gate nog steeds open stond en op zondagnacht is de fiets gestolen. De dinsdag erop is de gate in werking genomen, en er is verder geen communicatie geweest dat de gate tot dinsdag open zou blijven. Ik heb contact gehad met de woningcorporatie die verantwoordelijk is voor de garage, maar het lijkt er op dat ze niet willen helpen door te zeggen dat de fiets daar in eerste instantie niet eens mocht staan. Echter staat in het contract wat ik getekend heb dat op de parkeerplek een auto, of rijwiel mag staan. Kan ik de woningcorporatie aansprakelijk stellen wegens nalatigheid? Alvast bedankt voor de aandacht. |
|