Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 16 apr 2024 23:34
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie wint er de Amerikaanse presidentsverkiezingen in de VS?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

George W. Bush maar ik hoop John Kerry
John Kerry maar ik hoop Bush
0%
 0%  [ 0 ]
John Kerry
71%
 71%  [ 15 ]
George W. Bush
23%
 23%  [ 5 ]
Iemand anders
4%
 4%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 21

Auteur Bericht
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: do 12 feb 2004 11:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eej Kafka uiteraard beweer ik niet zomaar dingen Smile Het is wel zo dat elke staat ook een eigen Supreme Court heeft en dat het dus niet zo is dat er erg veel zaken bij het federale Supreme Court komen, maar die essentiele, fundamentele zaken (die al eerder genoemd zijn) wel en dat is denk ik het probleem.
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: ma 01 mrt 2004 15:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Yes! En nu op naar het verbod op het homo-huwelijk!!!!
Crying or Very sad
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Denise

Denise

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 530


BerichtGeplaatst: ma 01 mrt 2004 15:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien op een andere plaats of een nieuw onderwerp?
_________________
Always look on the bright side of life...

Liefs, Miss Flash Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: ma 01 mrt 2004 15:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op jouw speciale verzoek, een nieuw onderwerp begonnen over het homohuwelijk in verhouding tot het samenlevingscontract.
(Op basis van een stuk wat ik geschreven heb voor Privaatrecht vorig jaar.)
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Denise

Denise

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 530


BerichtGeplaatst: ma 01 mrt 2004 15:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben zeer vereerd Dancing
_________________
Always look on the bright side of life...

Liefs, Miss Flash Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: di 02 mrt 2004 23:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De bijdrage komt zo spoedig mogelijk online te staan.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Diana

Diana

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 430


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 11:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe staat Bush eigenlijk in de peilingen? Ik zou juist verwachten dat met zijn idee van oorlogvoering er nog maar weinig Amerikanen achter hem zouden staan (ik heb de verontwaardiging van het Oprah-publiek gezien toen ze erachter kwamen dat veel Europese landen niet blij met de oorlog waren en tegen Bush protesteerden).

En nog even wat anders: toendertijd Bush en Gore. Iedereen had het over een gesjoemel met de ingevulde kaartjes. In Amerika zijn deze natelbaar, in Nederland moet je in verband met het technische systeem er maar vanuitgaan dat alles goed geteld wordt zei iemand laatst tegen me. Zou er hier oneerlijk met de kiesstemmen omgegaan worden?
_________________
_______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 12:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat sjoemeln kan is zeker.
Of het ook gebeurt... ik denk het niet.
Want uiteindelijk worden die stemmachines natuurlijk wel gecontroleerd door een onafhankelijke instantie.
Maar inderdaad het zou kunnen.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Diana

Diana

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 430


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 13:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kafka schreef:
Dat sjoemeln kan is zeker.
Of het ook gebeurt... ik denk het niet.


Ik denk ook niet dat het gebeurt. Anders had de politiek er vast voor gezorgd dat de LPF niet in de kamer terecht was gekomen toendertijd lijkt me.
_________________
_______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 14:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat denken jullie, zou de roddel die nu rondgaat over dat ze Osama te pakken hebben, maar dat pas bekend maken vlak voor de verkiezingen, omdat de euforie dan de uitslag kan beinvloeden (positief vor Bush) waar zijn??
Ik hoop wel dat ze Osama hebben, maar ik hoop ook dat de Amerikanen dit soort roddels ook hebben, en ik hoop helemaal dat die Amerikanen niet zo dom zijn om in zulk een verkiezingsstunt te lopen....
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 14:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Die Amerikanen zijn niet zo goedgelovig en dom als wij hier soms denken.
De meesten zijn absoluut niet blij met wat Bush gedaan heeft. Hij heeft krankzinnig veel geld over de balk gesmeten voor zijn oorlogjes, en dat niet goed genoeg kunnen verantwoorden naar het volk. Hij heeft de werkloosheid laten oplopen en de economie is verslechterd. Tijdens zijn campagne waren dit speerpunten. In geval van 'overmacht' (grote directe dreiging etc.) is dat nog wel te verantwoorden, maar de Amerikanen geloven dat dus niet. Ook zijn ze niet echt blij met de manier waarop andere landen nu naar de VS kijken.
Ja, ik heb het ook maar uit tijdschriften en kranten etc., ik ben er zelf niet bij. Maar ik geloof niet dat de Amerikanen Bush op handen dragen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Diana

Diana

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 430


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 16:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mtewes schreef:
Maar ik geloof niet dat de Amerikanen Bush op handen dragen.


Ik denk ook dat die mensen die Bush behoorlijk beu zijn nu. Maar wat Bush zelf betreft, zal het nog niet afgelopen zijn. Die trekt voor de verkiezingen alles uit de kast, want volgens mij bevalt het president zijn hem wel. Ben benieuwd wat voor gekke dingen hij nog gaat zeggen.
_________________
_______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
mr. crowley








Berichten: 1185


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 16:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben bang dat George W. bush de komende verkiezingen toch weer gaat winnen. Veel Amerikanen zijn van mening dat Bush goed gereageerd heeft op de aanslagen van 11 september 2001. Ook de oorlog in Irak kan op een grote steun van het Amerikaanse volk rekenen. Zeker nu het aantal soldatenslachtoffers aan Amerika's zijde laag blijft.
Wat het buitenland van Amerika vindt, interesseert de gemiddelde Amerikaan geen moer. Amerikaanse media besteden nauwelijks aandacht aan buitenlandse gebeurtenissen, laat staan aan mening van buitenlanders over Amerikanen. Zelfs respecteerde kranten als de New York Times en de washington Post hebben maar in zeer beperkte mate buitenlands nieuws in hun katernen staan. Wel brengen ze voor de buitenlanders in de VS aparte kranten uit, waarin meer buitenlands nieuws staat. Een van de best bekeken zenders in Amerika is Fox en dat kun je gerust als een soort conservatieve propaganda machine zien.
Ook van belang is dat in de VS maar zo'n 50 procent van de kiesgerechtigde gebruik maken van hun recht te stemmen. Republikeinen zijn in het algemeen trouwe stemmers. Verder heb je ook nog het idiote systeem van de kiesmannen, zodat je met een minderheid van stemmen toch nog kunt winnen.
Ook het meedoen van Ralph Nader vergroot de kansen van George Bush. De stemmen van Nader worden weggehaald bij de democraten. Hier profiteert Bush van.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 17:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Zeker nu het aantal soldatenslachtoffers aan Amerika's zijde laag blijft.

Het aantal soldatenslachtoffers is nu al hoger dan in de eerste golfoorlog
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 20:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Pleit wel voor Kerry, dat hij nu al een democratische achterban heeft en de strijd al aan kan gaan zonder dat er andere troonknaagdieren aan zijn poten aan het vreten zijn. Die Nader is een idd niet te onderschatten factor: Al Gore heeft waarschijnlijk net die stemmen nodig gehad voor de overwinning.

NRC schetst vandaag wel het beeld dat Bush het toch wel makkelijker heeft, Kerry moet vanaf nu voor alle (gewilde) media-aandacht gaan betalen, terwijl Bush nog 8 maanden als president zijn werk kan doen en daarbij al stemmen kan gaan verzamelen.
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds