Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 23:57
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Waarom ben je rechten gaan studeren?!?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 7 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Waarom Rechten?
Ik wist niks anders
6%
 6%  [ 15 ]
Als kleuter wist ik al dat ik iets met rechten wilde doen
39%
 39%  [ 86 ]
De mooiste vrouwen liepen bij de rechtenfaculteit
14%
 14%  [ 31 ]
De mooiste mannen liepen bij de rechtenfaculteit
1%
 1%  [ 4 ]
Rechten!? Wat is dat?
3%
 3%  [ 7 ]
Ik wist niks anders, maar nu wel... dit is het!
35%
 35%  [ 77 ]
Totaal aantal stemmen : 220

Auteur Bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 17 sep 2009 22:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nu ja, het moet niet tot zo'n weeë oplossing leiden, maar men zou elkaar op zijn minst eens recht in het gezicht kunnen zeggen wat men van bepaalde methodes aan weerskanten vindt (in plaats van de media daarvoor te gebruiken) en afspraken maken over het voorkomen van niet-rechtsstatelijk optreden. Dat men de luis in elkaar's pels wil zijn is best, maar graag binnen de grenzen van de geldende regelgeving. Maar eens praten kan nooit kwaad.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Jacomine



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 17


BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 17:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kan niet tegen onrecht en dat kon ik al klein kind al niet! Ik heb wel wat uitstapjes gemaakt (mbo administrateur, hbo accountancy) maar ben me altijd af blijven vragen of ik niet beter rechten had kunnen gaan doen. En daar heb ik voor gekozen. Ik heb er geen moment spijt van gehad!
Het liefst wil ik de kant van het OM op denk ik, maar door mijn werk op een advocatenkantoor denk ik wel dat ik het sowieso ga proberen als advocaar (o.m. doordat het kleine kantoor waar ik werk veel jeugd(straf)zaken doet en me dat zeer interesseert. En omdat ik het niet zou kunnen voor een moordenaar te gaan staan en hem te verdedigen naar eer en geweten (nee, echt niet).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DMR1712



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 1


BerichtGeplaatst: do 05 nov 2009 11:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Omdat ik Amerikaanse rechtbankseries en films zo geweldig vond!

Nadat ik was begonnen kwam ik er al snel achter dat dit echt niet hetzelfde was, maar vond het eigenlijk nog veel leuker. Ben er nu ook wel achter dat de advocatuur niets voor mij is omdat ik eigenlijk ook nog wel een leven wil Razz

Ik blijf wel met rechten bezig, maar ik denk niet dat ik de advocatuur in zal gaan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 805


BerichtGeplaatst: do 05 nov 2009 12:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat bedoel je met 'omdat ik eigenlijk ook nog wel een leven wil'?

Werkdruk kun je zelf in de hand hebben bij het kiezen van een bureau. Wil je veel verdienen dan zul je bij een groot bureau moeten gaan werken, maar dat betekent automatisch ook heel veel werken.

Je kunt ook een middelgroot bureau zoeken waar de werkdruk wat minder is.........
_________________
~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva1991



Leeftijd: 32
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): HvA

Berichten: 6


BerichtGeplaatst: vr 01 jan 2010 18:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb het recht altijd al zeer interessant gevonden, alle regels en wetten etc. Tevens wist ik ook niet zo goed wat ik anders moest gaan doen, dus vandaar voor Rechten gekozen. Het is ook leuk dat je in de praktijk veel met het recht bezig bent.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
advocaatjeleefjenog



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 185


BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2010 20:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eerst wist ik het niet en vond ik dat de studie bij mijn profiel (E&M met M&O en Latijn) moest aansluiten. Toen zag ik dat Economie niks voor mij was en bij talenstudies waren de vooruitzichten nogal mager. Dus besloot ik me in rechten te verdiepen. Eerst leek het me heel saai en droog maar later (door meeloopdagen, open dagen en gesprekken met mensen uit de praktijk) leek het me heel interessant. Leiden staat goed aangeschreven en was voor mij niet te ver weg, dus vandaar de keuze. En het is natuurlijk een echte studentenstad, ook niet onbelangrijk.

Inmiddels kan ik zeggen dat ik geen spijt heb van mijn keuze en dat ik zeker doorga!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
De.blauwe.beul



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 13


BerichtGeplaatst: ma 04 apr 2011 13:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben rechten gaan studeren omdat ik altijd de spelregels leuker en interessanter vond dan het spel. Als kind, maar ook nu als volwassen geldt dit nog steeds voor mij. Helaas voor mijn vrienden overigens, een leuk bordspel kan al snel veranderen in handhavend optreden conform de spelregels als ik aan de verliezende hand ben Twisted Evil
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Sans

Sans

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 10


BerichtGeplaatst: do 07 apr 2011 11:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik twijfel nog tussen voltijd en deeltijd, zoek het eigenlijk niet om weer 4 jaar in de banken te gaan zitten.
maar waarom rechten? omdat economie toch niet is wat ik wil en rechten wel.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LadySwitch



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): HG

Berichten: 11


BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2011 15:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik geef eerlijk toe dat ik eerst niet goed wist wat ik wou! Ik heb uiteindelijk, via een omweg, gekozen voor HBO rechten. Grotendeels wel uit nieuwsgierigheid. Tot op heden heb ik absoluut geen spijt van mijn keuze. Ben nog wel aan het twijfelen of ik door ga naar de universiteit. Maar ik heb nog even de tijd om die keuze te maken.
_________________
Aim a little higher and you will reach your goal...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
advocaatjeleefjenog



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 185


BerichtGeplaatst: di 24 jan 2012 17:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom ik rechten ging studeren heb ik hierboven al gezegd. Maar inmiddels ben ik overgestapt naar de richting Fiscaal Recht. In mijn eerste jaar kreeg ik namelijk een inleidend vak Belastingrecht, en hoewel niet verwacht vond ik dat heel interessant. Toen ik me daar verder in verdiepte kwam ik er achter dat de richting Fiscaal Recht best iets zou kunnen zijn. Na wat informatie bij de studieadviseur te hebben opgevraagd heb ik de overstap gemaakt. Zodra ik mijn P heb (ga ik dit jaar hopelijk halen) wordt ook mijn inschrijving omgezet van Rechtsgeleerdheid naar Fiscaal Recht. Intussen kan ik zeggen dat ik hier zeker geen spijt van heb, het belastingrecht is heel dynamisch en je bent er nooit klaar mee dus uitdagingen genoeg.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Marjorina



Leeftijd: 45
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: zo 06 okt 2013 13:25    Onderwerp: Waarschuwing studie HBO-Rechten Haagse Hogeschool Reageer met quote Naar onder Naar boven

WAARSCHUWING STUDIE HBO-Rechten HAAGSE HOGESCHOOL


De informatievoorziening over de opleiding en de mogelijkheden daarna is bijzonder slecht. Pas na het eind van de studie, bij de diploma-uitreiking krijg je cijfers te zien over geslaagde studenten en waar ze naartoe gaan en in welke banen ze al dan niet terechtkomen. Deze informatie moet je vóór het begin van de studie hebben.
Docenten zijn veelal middelmatig, op enkele uitzonderingen na, vaak slecht of niet voorbereid en kunnen niet kennis overdragen. Bovendien zijn ze zeer vaak slecht bereikbaar. De kwaliteit van het onderwijs laat dus te wensen over.
Studiebegeleiding is zonder meer slecht te noemen. Ook bij het zoeken naar een leerarbeidsplaats (LAP) hoef je niet te rekenen op enige noemenswaardige ondersteuning van de opleiding. Alleen cliché-informatie over hoe je moet solliciteren wordt gegeven. Maar die kun je ook op Internet zelf vinden.
Interne communicatie is een regelrechte ramp. Roosterwijzigingen worden niet op tijd dan wel verkeerd doorgegeven. Er is amper onderlinge afstemming. Cijfers worden niet tijdig dan wel verkeerd ingevoerd, studiepunten worden verkeerd dan wel niet toegekend.
Kortom: NIET DOEN!!!! Je bespaart jezelf een hoop frustratie en onnodige stress.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Legalblond



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 62


BerichtGeplaatst: di 04 feb 2020 19:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zelf ben rechten gaan studeren nadat ik cognitie-wetenschap had gestudeerd en samen met een ex-hoogleraar van me een bedrijfje had opgezet waarbinnen we een kunstmatig intelligent documentatie-systeem hebben gemaakt en uiteindelijk ook verkocht. Toen wist ik even niet wat ik wilde gaan doen met de rest van mijn leven, en omdat mijn broer rechten had gedaan en ik zag dat hij regelmatig de juridische strijd aan moest gaan met allerlei wederpartijen, besloot ik ook om nog rechten te gaan doen. Het leek me een hele leuke combinatie van theorie en praktijk, en als je tijdens een juridisch conflict tegenover een tegenstander komt te staan. kun je daarvoor je intelligentie en eloquentie gebruiken en daarmee je juridisch intellect en -gevoel scherpen. En dat leek me heel leuk, en ik vind het inderdaad ook nog altijd erg leuk.
Het gebeurt zelfs wel eens dat als ik in eerste aanleg verlies, terwijl ik zeker weet dat ik gelijk heb, maar de rechter gewoon een prutser is, ik het hoger beroep zelf betaal, en tot dusver heb ik daarvan ongeveer 95% nog gewonnen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 7 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds