|
Auteur |
Bericht |
Bas-1954
Leeftijd: 70 Geslacht: Sterrenbeeld:
|
Geplaatst: do 19 sep 2024 9:38 Onderwerp: Vve en grootverhuurder |
|
|
Goedendag.
Ik zit met een vraag/ probleem.
We hebben binnen onze vve een groot verhuurder. Deze heeft de meerderheid in aantal stemmen onthoudt gebruikelijk zich van stemmen tijdens de alv .
Ik ben een individuele eigenaar en heb mij verbonden aan een kleine groep kritische eigenaren.
Ons bestuur is na onze mening onvoldoende in staat om het complex (162 appartementen + commerciële ruimten)te besturen.
• We hebben al > 1,5 jaar problemen met raam lekkages zonder oplossing.
• Onze (centrale CLV en individuele) voldoet niet aan de gasketelwet. Een certificaat ontbreekt waardoor ketelvervanging onmogelijk is. Onderhoud aan de CLV ontbreekt.
• Elke vorm van communicatie ontbreekt helaas bij ons.
• Antwoorden op vragen via mail worden niet gegeven.
• Het bestuur overschrijdt structureel mandaten.
• Sinds dit bestuur er is zijn er jaarlijks flinke exploitatie tekorten.
• Verder is er achterstallig onderhoud aan de noodverlichting
Wij willen dat het huidige bestuur aftreedt. Wij willen nieuwe bestuursverkiezingen. Echter is ons ( de kritische mede eigenaren) schriftelijk medegedeeld dat de grootverhuurder haar veto zal uitspreken indien één of meer van de kritische eigenaren zich kandidaat stelt.
Mijn vraag is : kunnen wij dit tegenhouden?
Verdere informatie:
Nu blijkt het bestuur na het vroegtijdig afbreken van de alv , contact te hebben opgenomen met onze groot verhuurder om onze kandidatuurschap te wraken als er gestemd wordt . Zij zijn geschrokken van het aantal volmachten dat wij bezitten .
Als de alv normaal had verlopen waren wij met zekerheid gekozen als bestuurder .
We hebben diverse malen pogingen ondernomen om ook onze zijde toe te lichten aan de groot verhuurder.
Maar hier komt ook geen reactie op.
Wij hebben met modelregelement 2006 te maken . |
|
|
|
|
bona fides
Geslacht:
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22902
|
|
|
|
|
Bas-1954
Leeftijd: 70 Geslacht: Sterrenbeeld:
|
Geplaatst: za 21 sep 2024 10:47 Onderwerp: |
|
|
Goedendag bona fides,
Wij hebben geen probleem met onze beheerder,deze is met handen en voeten gebonden aan de grillen van het bestuur.
Probleem zit hem in het feit dat het bestuur met onze grootverhuurder (welke ruim de meerderheid van de stemmen bezit) een aantal leden op voorhand weigert om bestuurder te mogen worden.
Zij willen alleen regeren met hun eigen groepje.
En door achterkamer politiek hun positie veilig stelt.
Voor dit probleem zoek ik een oplossing om de democratie van de minderheid te waarborgen
Al dan niet juridisch. |
|
|
|
|
|