Vernielen erfgrens
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Vernielen erfgrens Auteur: Esther56 BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2020 19:38
    —
Ik heb het volgende probleem. Mijn buren hebben zonder mijn toestemming de gezamenlijke haag vernield. Ze wilden graag een ander soort erfafscheiding.
Mijn buren beweren dat een groot deel van de haag op hun grond staat.
Het kadaster heeft een meting gedaan en meer dan de helft van de haag staat op mijn grond dan wel op de erfgrens.
Dat betekent dan toch dat deze haag gezamenlijk is?
De buren beweren doordat een paar op hun grond staan dat ze de haag mochten verwijderen.
Wat is nu juridisch juist? Is het een onrechtmatige daad dat mijn buren de haag hebben verwijderd? Kan ik herstel eisen?

Alvast heel erg bedankt

#2:  Auteur: LucyLG BerichtGeplaatst: di 05 mei 2020 3:11
    —
Indien ze de hele haag hebben weggehaald is het sowieso niet juist. Indien het ook op jouw perceel staat heb je er wel iets over te zeggen en dat zomaar "vernielen" mag niet uiteraard.

De oplossing is niet zo even te zeggen. Zijn de buren...

Mail maar naar lucylegal@outlook.com ik heb 15 jaar ervaring maar ik raad een rel af

#3: Re: Vernielen erfgrens Auteur: Legalblond BerichtGeplaatst: za 23 mei 2020 10:47
    —
Esther56 schreef:
Ik heb het volgende probleem. Mijn buren hebben zonder mijn toestemming de gezamenlijke haag vernield. Ze wilden graag een ander soort erfafscheiding.
Mijn buren beweren dat een groot deel van de haag op hun grond staat.
Het kadaster heeft een meting gedaan en meer dan de helft van de haag staat op mijn grond dan wel op de erfgrens.
Dat betekent dan toch dat deze haag gezamenlijk is?
De buren beweren doordat een paar op hun grond staan dat ze de haag mochten verwijderen.
Wat is nu juridisch juist? Is het een onrechtmatige daad dat mijn buren de haag hebben verwijderd? Kan ik herstel eisen?

Alvast heel erg bedankt


Ja, hoor. Juridisch gezien mogen de buren niet zomaar de gemeenschappelijke haag verwijderen en als ze dat wel doen is dat een onrechtmatige daad. Jij kunt eisen dat ze er een gelijke haag weer neerzetten, maar dat zal wel tot conflicten leiden. Ik zou aanraden om te gaan praten met de buren en te zeggen dat ze fout zitten en kijken of jullie tot overeenstemming kunnen komen over een erfafscheiding die voor jullie beide aanvaardbaar is. Als ze weigeren, zou je naar de rechter kunnen stappen, maar is het al die moeite waard. Dreigen met juridische stappen, door een jurist even een brief te laten sturen naar de buren, werkt meestal ook wel.

#4:  Auteur: Esther56 BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2020 12:35
    —
Dank u met de buren is niet te praten, helaas.
Een haag blijft mandelig ondanks dat er een paar stammen iets meer op hun grond staan en een paar iets meer op mijn grond?



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl