Verblijfsvergunning voor vader in Nederland of ander EU land
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Internationaal en Europees recht

#1: Verblijfsvergunning voor vader in Nederland of ander EU land Auteur: e. BerichtGeplaatst: do 14 mei 2020 0:20
    —
Beste lezers,

Graag wil ik jullie hierbij vragen of het mogelijk is om mij kort toe te lichten of er voor mijn vader mogelijkheden bestaan om hier in Nederland een verblijfsvergunning te verkrijgen. (zonder gebruik van de sociale voorzieningen in Nederland en volledig op eigen kosten);

Ik ben de zoon van een >60 jarige meneer uit Iran en werkende in Nederland met een redelijk voldoende kapitaal. Ook mijn vader kan zichzelf voorzien van de kosten en komt nu regelmatig al hier op een toeristen zakelijk visum. (door Frankrijk afgegeven); Hij moet steeds jaarlijks een visum echter aanvragen en er zit een kans dat de grond waarvoor hij een visum wordt afgegeven niet blijvend afgegeven kan worden.

Is er enige manier waardoor hij in de EU, een verblijfsvergunning kan verkrijgen? Hij zal geen kennismigrant zijn, geen asielzoeker en ook geen kind of partner en heeft dan ook niet miljoenen om in een bedrijf te investeren, waardoor deze mogelijkheden afvallen. Wel kan de aankoop van vastgoed of iets dergelijks in een lidstaat tot de mogelijkheden behoren, mits hij voldoende ook naar Iran af kan reizen, aangezien zijn werk zich daar afspeelt (hij is accountant aldaar)

Met het bovengenoemde vroeg ik me af of jullie misschien wat ziet in een advies welke route we evt. kunnen volgen hiervoor.

Alvast hartelijk dank voor jullie reactie!



Rechtenforum.nl -> Internationaal en Europees recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl