Van Universiteit veranderen (advies)
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Voltijd

#1: Van Universiteit veranderen (advies) Auteur: Studentrechten BerichtGeplaatst: za 13 jul 2013 8:29
    —
Beste mensen,

Ik studeer WO Rechten aan de Rijksuniversiteit van Groningen. Op dit moment zit ik in mijn laatste jaar van mijn bachelor. Het probleem ziet er als volgt uit. Ik ga binnenkort samenwonen met mijn vriendin in Amsterdam. Hierdoor ben ik genoodzaakt om van Universiteit te veranderen. Nu loop ik echter tegen het volgende probleem aan. Reizen van Amsterdam naar Groningen is voor mij te ver.

Ik zou dan ook graag mijn studie willen afronden aan de UvA hetzij de VU. Hoe zit het nu met vrijstellingen. Is het mogelijk om voor de behaalde rechtsvakken (bijna allemaal afgerond) vrijstellingen te krijgen (ik neem aan dat de inhoud van rechtsgebieden overeenkomen) om zodoende niet tegen een vertraging aan te lopen. Ik heb namelijk nog 3 vakken openstaan op de RUG alvorens ik kan beginnen aan mijn scriptie. Graag zou ik jullie mening hierover willen horen. Alvast bedankt.

#2:  Auteur: Regin BerichtGeplaatst: za 13 jul 2013 13:14
    —
Deze vraag kun je beter stellen aan de UvA en de VU. De mening van de forumgebruikers is niet zo relevant. De Universiteit Leiden heeft regels over vrijstellingen voor vakken die gevolgd zijn aan andere universiteiten. Ik neem aan dat de UvA en VU soortgelijke regelingen hebben.

#3:  Auteur: Studentrechten BerichtGeplaatst: za 13 jul 2013 19:05
    —
Regin schreef:
Deze vraag kun je beter stellen aan de UvA en de VU. De mening van de forumgebruikers is niet zo relevant. De Universiteit Leiden heeft regels over vrijstellingen voor vakken die gevolgd zijn aan andere universiteiten. Ik neem aan dat de UvA en VU soortgelijke regelingen hebben.

Het gaat er mij met name om of er zich mensen op dit forum bevinden die hetzelfde meegemaakt hebben. Of te wel het toegevoegde aspect van een forum. Daarnaast zijn de contactpersonen van desbetreffende Universiteiten, op vakantie. Maar dat terzijde.



Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Voltijd

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl