Valse beschuldiging van diefstal
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: Valse beschuldiging van diefstal Auteur: sjacoe BerichtGeplaatst: di 08 feb 2005 22:56
    —
Hallo allemaal,

VRAAG:
Een vriend van mij is bij zijn werkgever op staande voet ontslagen, nadat hij is beschuldigd van diefstal.

Het is 100% zeker dat hij geen diefstal gepleegd heeft, en dus vals beschuldigd wordt van diefstal. Hij heeft zijn werkgever verzocht om aangifte te doen bij de politie, omdat hij dan een tegen verweer kan bieden. De werkgever doet dit niet, en betaald zelfs zijn salaris nog uit tot einde van het arbeidscontract.

Is er mogelijkheid om de werkgever aan te klagen voor valse beschuldiging.?? En op welke gronden zou dit dan moeten.??

Ik hoor graag van u.

Gr. Sjoerd Coens

#2:  Auteur: Ramonkey BerichtGeplaatst: di 08 feb 2005 23:09
    —
Laat je vriend zsm naar een advocaat of een jurist gaan. Indien hij niet die diefstal heeft gepleegd was er ook geen dringende reden die het ontslag op staande voet zou rechtvaardigen. Hierdoor is er opgezegd zonder ontslagvergunning, die opzegging kan vernietigd worden en hierdoor zou zou die vriend van je in beginsel zijn baan kunnen terugkrijgen. Hij moet zich dan nog wel beschikbaar houden voor arbeid. Indien jouw vriend het gehad heeft bij de werkgever dient hij desalniettemin het ontslag aan te vechten ivm behoud van zijn ww rechten. Hij kan dan, ipv de opzegging aan te vechten, een schadevergoeding gaan proberen te vragen voor het onrechtmatige ontslag.
Nogmaals...die vriend van je dient dringend juridische bijstand te zoeken, en dan bedoel ik ook dringend.

ps. Niet de werkgever nog verder pushen om naar de politie te gaan. Hierdoor zal jouw vriend natuurlijk als eerste als verdachte worden aangemerkt en zal hij dat ook nog eens op zijn bord krijgen. Bij de kantonrechter kan jouw vriend zich maw ook verweren zonder dat hier de politie bij hoeft te worden betrokken.

suc6.
Voor de mods: schopje richting rechtshulp?


Laatst aangepast door Ramonkey op di 08 feb 2005 23:14, in totaal 2 keer bewerkt

#3:  Auteur: Nemine contradicente BerichtGeplaatst: di 08 feb 2005 23:12
    —
Volgende aub plaatsen in het juiste subforum.



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl