Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 11:19
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

VVE management betaald schade aan verkeerde uit
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pure100



Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2018 19:17    Onderwerp: VVE management betaald schade aan verkeerde uit Reageer met quote Naar onder Naar boven

VVE betaald schade aan de verkeerde uit


Hallo,
Een tijd geleden heeft mijn appartement waterschade opgelopen doordat een waterleiding knapte boven mijn appartement. De VVE heeft toen de verzekering ingeschakeld en ik heb zelf een bedrijf in de arm genomen welke een offerte heeft gemaakt welke ik naar de verzekering van de VVE gestuurd heb. Men was akkoord en mijn woning is weer in orde gemaakt. De verzekering heeft het schadebedrag overgemaakt aan de VVE

De nota heb ik contant betaald aan de schilders en deze doorgestuurd aan de VVE met de mededeling dat ik ze al contant had betaald. Er stond ook een krabbel op als teken dat ze voldaan was.
Hierop mailde de voorzitter mij dat het in orde zou komen, hij zou de nota doorsturen aan het vve management (extern bedrijf) en deze zou zorgen dat het op mijn bankrekening zou worden gestort.
In 1e instantie had het vve management niet goed genoteerd dat het aan mij moest worden overgemaakt maar toen de voorzitter nogmaals met ze had gebeld schreef hij mij :
Het vve management heeft mij(de voorzitter) toen laten weten de nota al te hebben ontvangen maar nog niet had ingeboekt en ook niet betaald had. De voorzitter zou een kreditnota sturen(waarvoor is mij onduidelijk) aan het vve management en zou bericht terug krijgen dat deze weggeboekt was tegen de nota. Daarna zou er aan mij uitbetaald worden.

Echter:
De externe vve management partij maakte toch het bedrag over aan het schildersbedrijf, dit terwijl ze van de voorzitter hadden vernomen dat het op mijn rekening moest overgemaakt worden.
Inmiddels was het schildersbedrijf in een surseance van betaling geraakt door achterstallige belastingschuld en een aantal interne problemen binnen het bedrijf. Men trachtte contact te leggen om zo het verkeerd overgemaakte geld terug proberen te krijgen, maar dit lukte niet.
Het externe vve management mailde mij dat ze het verdacht vonden dat ze geen contact met de schilder meer kregen en dat ik er zelf maar achteraan moet gaan.
Ik ben het hier niet mee eens, tevens omdat ik door de voorzitter bevestigd heb gekregen dat de externe managementpartij het bedrag niet naar de schilder zal overmaken maar naar mij. Ze waren op de hoogte gebracht dat het reeds betaald was aan de uitvoerende partij.
Ze maken zich er nu makkelijk af en laten mij met de schade zitten.
De voorzitter treed binnenkort af en bemoeit zich er helemaal niet meer mee lijkt. Hij mailde dat het voor de vve afgedaan is, de vve management partij moet het verder afhandelen
Deze partij schrijft mij dat ze besloten hebben mij niet uit te betalen, geld wat ze alleen door hadden moeten storten van de verzekeringsmaatschappij.
Ik heb ze dan ook aangeschreven dat ze in gebreke blijven door mij de schade niet uit te betalen en dat ik de vve bijdrage niet betaal tot het schadebedrag verrekend is.

Wat vind u hiervan?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: do 10 mei 2018 9:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als u kunt bewijzen dat u e.e.a. juist hebt doorgegeven, heeft de VvE (middels de beheerder) niet juist gehandeld en deze moet dit oplossen, niet u.
Verrekening is dan inderdaad een optie.

Overigens hoort de curator van het schildersbedrijf het onverschuldigd betaalde terug te storten (voor zover dat financieel mogelijk is).
En de VvE kan de beheerder aansprakelijk stellen en zo nodig ook overgaan tot verrekenen.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: do 10 mei 2018 12:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor mij part hebben ze het overgemaakt naar Sinterklaas.
Dat is jouw probleem niet.

Als ik het goed begrijp heb je een vordering op de VvE.

Maan ze binnen 10 dagen te betalen, anders ga je zelf, naar de kantonrechter, om alsnog het geld te ontvangen. https://www.rechtspraak.nl/Uw-Situatie/Naar-de-rechter/Rechtszaak-starten#19c69adf-85f3-4642-a6e7-0bb554f06484df4a1545-2e31-4344-9377-6ca0075de6361

Let wel, beschouw je bewijs goed, als je verliest, draai je mogelijk op voor de kosten die de tegenpartij heeft moeten maken om zich te verweren.

Indien nodig, mail mij, zal ik je begeleiden, of de procedure opstarten.
_________________
Assumption is the mother of all fuck ups.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: do 10 mei 2018 12:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Paul schreef:
Maan ze binnen 10 dagen te betalen, anders ga je zelf, naar de kantonrechter, om alsnog het geld te ontvangen. https://www.rechtspraak.nl/Uw-Situatie/Naar-de-rechter/Rechtszaak-starten#19c69adf-85f3-4642-a6e7-0bb554f06484df4a1545-2e31-4344-9377-6ca0075de6361


Een procedure starten is overbodig. Vraagsteller kan overgaan tot verrekening.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: do 10 mei 2018 12:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UwJurist.nl schreef:
@Paul schreef:
Maan ze binnen 10 dagen te betalen, anders ga je zelf, naar de kantonrechter, om alsnog het geld te ontvangen. https://www.rechtspraak.nl/Uw-Situatie/Naar-de-rechter/Rechtszaak-starten#19c69adf-85f3-4642-a6e7-0bb554f06484df4a1545-2e31-4344-9377-6ca0075de6361


Een procedure starten is overbodig. Vraagsteller kan overgaan tot verrekening.


Alles kan.

Het ligt er vooral aan hoe hoog de schildersrekening is, de eigen bijdrage aan de VvE en hoe lang de man er nog wenst te blijven wonen.

Persoonlijk houd ik van afgehandelde zaken en zou ze dagvaarden.
_________________
Assumption is the mother of all fuck ups.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pure100



Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: do 10 mei 2018 13:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dank u allen voor het antwoord, het gaat om krap aan 2000 euro dus ik kies voor verrekenen. ik heb het bewijs zeker dat men aangeeft aan mij uit te laten betalen, dat men op de hoogte is dat ik de schilder al betaald heb. toen de vve nog het management deed ging dit allemaal feilloos, nu een externe partij dit voor veel geld doet gaat het mis. deze stelt zich arrogant op, kruipt weg achter wat nu ineens met het bestuur is afgesproken, dit terwijl dit bestuur aangeeft dat er aan mij moet worden uitbetaald. de persoon binnen de externe managementpartij blijkt ook degene te zijn die zelf of opdracht geeft tot betalingen van de vve rekeningen, dus heeft zelf de fout gemaakt ondanks anders afgesproken. wellicht kan ik de directie van het vve management ook een brief schrijven of ze wel op de hoogte zijn van de wanprestaties van hun medewerker?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: do 10 mei 2018 18:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Let it be, lifes goes on, man.
_________________
Assumption is the mother of all fuck ups.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pure100



Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: do 10 mei 2018 20:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik laat het ook voor wat het is maar ik verwacht straks aanmaningen van de vve bijdrage. kijken hoever ze het laten komen of dat ze verstandig worden
Bekijk profiel Stuur privé bericht
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: vr 11 mei 2018 12:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vandaar ook mij primaire reactie.
Mocht het gebeuren, dat de VvE aanmaningen stuurt, stuur afschrift van de toezeggingen door de VvE.

Mocht het op een rechtszaak aankomen, en je bent zeker van je bewijslast, no problem, dan is het hoogst waarschijnlijk dat de Rb, of Kanton zal bepalen dat de VvE jouw juridisch verweer, door derden!, zal dienen te vergoeden.

Hopelijk zal e.e.a. onnodig zijn.

Succes!
_________________
Assumption is the mother of all fuck ups.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pure100



Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: vr 11 mei 2018 16:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dank je, mochten er ontwikkelingen zijn dan meld ik me!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: za 12 mei 2018 11:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De nada.

Je moet zelf overwegen, als het gezeur van de VvE begint:
- aanmaningen,
- incasso bureau's e.d.,
en er wordt door alle partijen voorbij gegaan aan de bewijslast, om zelf een procedure op te starten.

In ieder geval ik zou njet maandelijks dit gezeur aan mijn hoofd willen hebben.

N.B.
Als je zeker bent van de bewijslast, en je start een gerechtelijke procedure, en de Rb. geeft je gelijk, wordt meestal de verliezende partij veroordeeld tot het betalen van de juridische bijstand kosten die je moest maken.

Veel wijsheid toegewenst.
_________________
Assumption is the mother of all fuck ups.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: za 12 mei 2018 12:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Paul schreef:
De nada.
... In ieder geval ik zou njet maandelijks dit gezeur aan mijn hoofd willen hebben.
.... en de Rb. geeft je gelijk, wordt meestal de verliezende partij veroordeeld tot het betalen van de juridische bijstand kosten die je moest maken.

Elke maand gezeur is nergens voor nodig. Er kan simpelweg verwezen worden naar de eerdere brief en aangegeven worden dat niet meer gereageerd zal worden op nota's, aanmaningen etc.

En verder: de kosten van juridische bijstand worden maar voor een klein deel vergoed als je wint, immers slechts tegen het zogenaamde liquidatietarief. En dat is niet kostendekkend. Kostendekkende vergoedingen gelden alleen in intellectuele eigendom zaken.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2018 12:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
niet meer gereageerd zal worden op nota's, aanmaningen etc.


Dusdanige berichten vallen bij mij dus onder gezeur aan mijn hoofd en stress.

Mogelijk dat de njet volledige vergoeding te maken heeft met het hoge advo uurtarief, zelf werk ik al jaar en dag tegen een sociaal uurtarief, wat telkens volledig vergoed werd.
_________________
Assumption is the mother of all fuck ups.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2018 17:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het gaat zo wel erg off topic. Maar toch even een reactie.

Als je één keer iets aan een wederpartij aangeven gezeur en stress noemt, vraag ik me af hoe je leven is.

En je suggestie over tarieven van anderen, waaronder de mijne, is onheus. Bovendien zegt een uurtarief niets over hoe lang je er mee bezig bent of over de kwaliteit van je werk. Als je bijvoorbeeld al niet eens zinnen zonder fouten kunt schrijven, kan je tarief laag zijn, maar ben je erg lang bezig met laten corrigeren of draagt de klant de gevolgen op andere wijze.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: di 15 mei 2018 11:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UwJurist.nl schreef:
Het gaat zo wel erg off topic. Maar toch even een reactie.

Als je één keer iets aan een wederpartij aangeven gezeur en stress noemt, vraag ik me af hoe je leven is.



===== S t r e s s - l o o s =====.


Vaak heb ik te maken met mensen, van vlees en bloed, je weet wel, met gevoelens.
Gezien het relaas van de topic starter over de werkwijze van de voorzitter, en het extern ingehuurde bedrijf, verwacht ik maandelijkse aanmaningen aan de topic starter, mogelijk door incasso buro's.
Uit ervaring weet ik dat dit voor clientele stress oplevert.
Vandaar.

UwJurist.nl schreef:
En je suggestie over tarieven van anderen, waaronder de mijne, is onheus. Bovendien zegt een uurtarief niets over hoe lang je er mee bezig bent of over de kwaliteit van je werk. Als je bijvoorbeeld al niet eens zinnen zonder fouten kunt schrijven, kan je tarief laag zijn, maar ben je erg lang bezig met laten corrigeren of draagt de klant de gevolgen op andere wijze.


Nergens heb ik mij uitgelaten over jouw tarief.
Niets laat ik corrigeren.
Advo tarieven die njet volledig vergoed worden, zijn hoog, ik heb geen enkele uitlating gedaan over kwaliteit of duur.
So segt, gebreekig Neederlandsch shrijfen ook niets over qwaliteit van juridis werk.

Noem mij 1 rechtszaak die ik voor een client uitvoerde, waarbij niet foutloos Nederlands zorgde voor:
Quote:
draagt de klant de gevolgen op andere wijze


Als jurist, doe je nogal veel aannames, niet dat daar wat mis mee is,
But: Assumption is the mother of all fuck ups.

Ga je nu weer nare prive berichten sturen?
_________________
Assumption is the mother of all fuck ups.


Laatst aangepast door @Paul op wo 16 mei 2018 18:34, in totaal 3 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds