Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 23 apr 2024 15:39
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Uitstel uitspraak kantonrechter arbeidsrechtzaak
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
niwij



Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 11


BerichtGeplaatst: do 26 apr 2007 22:44    Onderwerp: Uitstel uitspraak kantonrechter arbeidsrechtzaak Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heeft iemand van jullie ooit te maken gehad met een uitstel van de uitspraak. Hij zou nl. officieel vandaag worden medegedeeld, maar nu blijkt dat de kantonrechter nog niet klaar is. Wat dat ook mag betekenen. De zitting (kort geding) was 2 weken geleden en eerlijk gezegd zit ik een beetje op hete kolen en wil het achter me laten. Uiteraard zou ik ook willen weten of het goed of slecht nieuws is, maar ja, dát kan ik niet van julile vragen zonder de gehele inhoud van de zaak te kennen (en het hier allemaal neerzetten is niet mogelijk: ruim 200 pagina's). Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LeChat



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 797


BerichtGeplaatst: do 26 apr 2007 23:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Uitstel van uitspraken komt wel vaker voor, de rechterlijke macht heeft een behoorlijke werkdruk/werklast, zodat zaken helaas niet altijd op tijd af zijn. Maar in de regel wordt vooral bij een kort geding wel alles op alles gezet om binnen de termijn tot een uitspraak te komen, juist omdat er dan immers een spoedeisend belang was (anders komt er geen kort geding). Jouw zaak was wellicht een lastige? Gezien de grootte van het dossier, waarover je spreekt...
_________________
Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: vr 27 apr 2007 0:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien ben je niet ontvankelijk in kort geding wegens gebrek aan spoedeisend belang Wink.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
niwij



Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 11


BerichtGeplaatst: vr 27 apr 2007 3:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het was/is een combinatie van achterstallig loon (maar ook dat was al een ingewikkelde kwestie, want UWV/Arbo geven aan dat ik arbeidsongeschikt was, de werkgever vind van niet) en ontbinding arbeidsovereenkomst na/tijdens ziekte (ook dat is weer ingewikkeld, want ik claim nog niet volledig te kunnen werken, de werkgever heeft mij -zonder mijn medeweten- al vorig jaar mei 100% beter te hebben gemeld). Vies, hard zaakje, dus ik kan me wel voorstellen dat het moeilijk is om een beslissing te nemen. Wink (om nog iets te benadrukken hoe ingewikkeld. Normaliter geeft de rechter de optie aan beide partijen om tot een compromis te komen en dat heeft hij niet eens voorgesteld. En dat terwijl ik een ontbinding op neutrale gronden vroeg (al een probleem omdat de werkgever een eigen risicodrager is voor WW), een reïntegratiebudget van 5000 euro (in CAO staat 8000 euro en werd niet/nauwelijks betwist tegen het eind van de zitting), maar het ook een opzegtermijn van 3 maanden (of overbrugging), want ik krijg nl. pas na die tijd een uitkering.

Jammer dat de rechter niet mee mag nemen wat er in het bedrijf gebeurt en is gebeurd, want de afgelopen 6 maanden zijn ze daar van mijn afdeling al regelmatig geweest en de volgende staat al weer op stapel (op dezelfde dag nóg een ontbinding arbeidsovereenkomst collega).

Tja, en dat het minder urgent is. Ik liep/loop wel op mijn tandvlees, maar met medicijnen is het controleerbaar en de hongerdood zie ik ook nog niet in de ogen. Wink

Ach, het zal wel goedkomen. Ik hoop alleen voor het weekend, want ik wil gewoon verder. Het belangrijkste is dat het straks achter de rug is, wat de uitkomst ook is.

Ik zal trouwens een korte samenvatting (of misschien kan iemand in de buurt van Breda met meer juridische kennis: hoewel ik dat ondertussen ook flink heb bijgespijkerd, hierbij helpen) via een nieuw onderwerp met uitspraak plaatsen. Doordat de werkgever eigen ww-drager is, de gedaagde onder de 45 en relatief kort in dienst (6 jaar), de tegengestelde verklaringen van UWV, arbodienst en werkgever (en mijzelf natuurlijk) een misschien wel interessante zaak. Maar goed, ik ben bevooroordeeld.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Marco Knol



Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 598


BerichtGeplaatst: ma 30 apr 2007 4:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Klinkt idd danig ingewikkeld. De rechter zou de vordering in kort geding dus ook nog eens kunnen afwijzen omdat ie te ingewikkeld is en zich dus niet leent voor voldoening in kg.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
niwij



Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 11


BerichtGeplaatst: ma 30 apr 2007 19:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat hoop ik echt niet, want dan kom ik flink in de financiële problemen. Nou ja, laten we maar afwachten....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds