Uitnodiging voor zitting naar foutief adres gestuurd
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Ondernemingsrecht

#1: Uitnodiging voor zitting naar foutief adres gestuurd Auteur: stevenb BerichtGeplaatst: di 04 feb 2014 11:23
    —
Tijdens een procedure met betrekking tot een zakelijk geschil heeft de rechter een comparitie-zitting ingepland. De advocaat van de tegenpartij was echter op die zittingsdag verhinderd zodat de comparitie op een latere datum plaats zou vinden. Ik zou daar een hernieuwde uitnodiging voor ontvangen.

Tot mijn grote verrassing blijkt nu dat de rechter inmiddels vonnis heeft gewezen en dat er ondertussen toch al een comparitie-zitting heeft plaatsgevonden waar ik geen uitnodiging voor heb ontvangen.

Onderzoek heeft inmiddels uitgewezen dat de desbetreffende uitnodiging naar mijn vorige woonadres is gestuurd. Dat is opmerkelijk, want bij de gemeente heb ik tijdig mijn wijzigingen voor de GBA doorgegeven en op het laatste poststuk wat ik in deze zaak aan de rechtbank heb gestuurd staat tevens mijn nieuwe adres.

Kan er op basis van het bovenstaande in beroep worden gegaan tegen het vonnis? Ook als deze uitvoerbaar bij voorraad is?

StevenB

#2:  Auteur: ex-voto BerichtGeplaatst: ma 17 feb 2014 11:50
    —
Kun je hier niet tegen in verzet gaan? Misschien dat de bepalingen omtrent verzet en betekening van het vonnis je kunnen helpen?



Rechtenforum.nl -> Ondernemingsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl