Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 10:28
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Uitleveren aan de USA
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
webshepherd



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: di 29 jun 2010 19:08    Onderwerp: Uitleveren aan de USA Reageer met quote Naar onder Naar boven

Stel je bent aangehouden/gearresteerd in de USA en heb het land met paspoort verlaten en nu in Nederland bent. De zaak moet nog naar court...

Hoe erg moet de straf/delict zijn voordat men een verzoek tot uitlevering doet? Zit deze kans erin aangezien men het paspoort heeft terug gegeven?

Waar kan ik meer informatie vinden over uitleveringen aan de USA?
Met name voorbeelden van zaken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Phoenix Wright

Phoenix Wright

Leeftijd: 51
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 13


BerichtGeplaatst: di 29 jun 2010 23:46    Onderwerp: Re: Uitleveren aan de USA Reageer met quote Naar onder Naar boven

webshepherd schreef:
Stel je bent aangehouden/gearresteerd in de USA en heb het land met paspoort verlaten en nu in Nederland bent. De zaak moet nog naar court...

Hoe erg moet de straf/delict zijn voordat men een verzoek tot uitlevering doet? Zit deze kans erin aangezien men het paspoort heeft terug gegeven?

Waar kan ik meer informatie vinden over uitleveringen aan de USA?
Met name voorbeelden van zaken.


Je zult meer informatie moeten geven.

Belangrijk is of er een uitleveringsverdrag is tussen Nederland en de V.S. Ik kan je vertellen dat dat er inderdaad is. Ik heb hier alleen nog een oude editie van International Criminal Law (AA) liggen (2005/2007). Dus ik kan je zo niet vertellen wat er tussentijds mogelijk nog is gewijzigd. In het uitleveringsverdrag staan i.i.g. de voorwaarden die tussen Nederland en de V.S. overeengekomen zijn. De uitleveringswet zegt dat het uitgangspunt is dat Nederlandse onderdanen niet worden uitgeleverd (art. 4 lid 1 Uw), echter in de praktijk wordt daar onder de voorwaarde van de teruglevergarantie bijna altijd een uitzondering opgemaakt (lid 2). Voor wat betreft het type delict het volgende. Het moet, i.g.v. vervolgingsuitlevering, gaan om een delict waar op zowel in Nederland als in de V.S. een maximale straf van tenminste 1 jaar is gesteld. Misschien begrijp je dat het dus absoluut niet om zware misdrijven hoeft te gaan.

Mocht er een verdragsbasis voor aanwezig zijn dan kan de V.S. evt. de strafvervolging ook overdragen aan Nederland, maar daar zijn ze in de V.S. niet bepaald happig op.

Zolang je niet meer informatie geeft zal niemand in staat zijn om je verder te helpen, dus succes ermee!
_________________
- .: Ace Attorney :. -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
webshepherd



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: wo 30 jun 2010 19:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hey,

... maximale straf? Minimale straf, neem ik aan?
... i.g.v.?

Het gaat om bezit van alcohol en controlled substance (een zakje met de resten van coke of mdma).

Is er informatie te vinden op het web met voorbeelden van zaken, zonder dat het over drugshandel of terrorisme gaat?

Alvast bedankt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lampje



Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 33


BerichtGeplaatst: do 01 jul 2010 10:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

igv = in geval van
Wat betreft de straf: de maximumstraf op het delict moet minimaal 1 jaar zijn. Je hoeft die maximumstraf niet per se ook te krijgen, maar het delict moet in beide landen serieus worden genomen. Maar, zoals al is gezegd, een maximumstraf van 1 jaar haal je al gauw.

Hoe het precies zit met drugsbezit weet ik niet, nu het om harddrugs gaat vermoed ik dat aan die eis van dubbele strafbaarheid wel is voldaan. Dat ze je paspoort hebben teruggegeven lijkt me geen garantie dat je niet vervolgd gaat worden.

Op de website uitlevering.nl vind je misschien meer informatie? En met googelen op uitleveringsverdrag VS kwam ik op maxius.nl een verdrag tegen: http://maxius.nl/uitleveringsverdrag-tussen-het-koninkrijk-der-nederlanden-en-de-verenigde-staten-van-amerika-s-gravenhage--24-06-1980
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lampje



Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 33


BerichtGeplaatst: do 01 jul 2010 10:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

igv = in geval van
Wat betreft de straf: de maximumstraf op het delict moet minimaal 1 jaar zijn. Je hoeft die maximumstraf niet per se ook te krijgen, maar het delict moet in beide landen serieus worden genomen. Maar, zoals al is gezegd, een maximumstraf van 1 jaar haal je al gauw.

Hoe het precies zit met drugsbezit weet ik niet, nu het om harddrugs gaat vermoed ik dat aan die eis van dubbele strafbaarheid wel is voldaan. Dat ze je paspoort hebben teruggegeven lijkt me geen garantie dat je niet vervolgd gaat worden.

Op de website uitlevering.nl vind je misschien meer informatie? En met googelen op uitleveringsverdrag VS kwam ik op maxius.nl een verdrag tegen: http://maxius.nl/uitleveringsverdrag-tussen-het-koninkrijk-der-nederlanden-en-de-verenigde-staten-van-amerika-s-gravenhage--24-06-1980
Bekijk profiel Stuur privé bericht
webshepherd



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: do 01 jul 2010 19:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Met vervolgd bedoel je, dat de USA contact opneemt met de Nederlandse justitie en dat je hier aangehouden kan worden?

Wat is de maximumstraf voor een beetje drugsbezit? Beetje zal wel niet uitmaken.

Of alleen vervolgd in Amerika?

Doen ze zoveel moeite voor zo'n delict?

Nog adviezen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds