Tegen een gay zeggen ze in Zanzibar NEE :(
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

#31:  Auteur: Duch BerichtGeplaatst: do 14 okt 2004 13:48
    —
Homoseksualiteit volgens Van Dale:
"seksuele voorkeur voor leden van hetzelfde geslacht"

homofilie volgens Van Dale:
"homoseksualiteit"

Anders nog iets?

#32:  Auteur: marcel BerichtGeplaatst: do 14 okt 2004 21:21
    —
Ik wist niet, dat de van Dale zo heilig was! Ga maar ns naar de plaatselijke gg&gd ik durf te wedden dat die er heel anders over denken Razz Want als wat jij beweerd waar is, hoe verklaar je dan het verschil dat in veel islamitische culturen bestaat: Homofilie is niet strafbaar, homoseksualiteit wel!

#33:  Auteur: Duch BerichtGeplaatst: vr 15 okt 2004 8:34
    —
Okee, ik heb er nog eens wat beter over nagedacht en je hebt een punt. Ik vind de Van Dale eigenlijk best wel een goede bron voor het opzoeken van de betekenis van woorden. Jij niet?

Maargoed, ik zie nu ook in dat homoseksualiteit het hebben van sex met een partner van hetzelfde geslacht kan betekenen terwijl homofilie enkel het liefhebben van hetzelfde geslacht kan betekenen. In die zin zou je idd kunnen zeggen dat het een de uiting is van het ander, terwijl ik daarbij wel wil opmerken dat het een inaccurate omschrijving vind.

#34:  Auteur: marcel BerichtGeplaatst: vr 15 okt 2004 15:26
    —
daarin heb je gelijk. Blij te zien dat er mensen zijn die beseffen dat scherpe uitspraken van mij niet altijd letterlijk geinterpreteerd heoven te worden, maar wel tot nadenken aan kunnen zetten.

Nu dat bereikt is, even iets anders: In hoeverre zou je dan een land tegen moeten houden dat zij homoseksualiteit ( dus niet homofilie) verbeidt, omdat dat om welke reden dan ook niet past in de huidige maatschappijvorm? Simpelweg omdat je het toetst aan de normen en waarden van onze maatschappij? of zit er meer achter?
Overigens zou ikzelf niet gauw op vakantie gaan naar een land waar ik mijn liefde voor mijn vriend niet mag uiten, maar dat even terzijde.

#35:  Auteur: Michèle BerichtGeplaatst: ma 25 okt 2004 16:48
    —
Hoe oneens ik het ook ben met het strafbaar stellen van homoseksualiteit Mad , ik zie het niet echt als mijn plaats om anderen te vertellen hoe ze daarover moeten denken.



Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Laat alle berichten zien
Pagina 3 van 3

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl