Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 17:40
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Tegen een gay zeggen ze in Zanzibar NEE :(
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: do 15 apr 2004 12:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ Kafka: LOL Laughing

@ de rest: wij kunnen het strafbaar stellen van homoseksualiteit afkeuren, persoonlijk vind ik dit ook heel triest.
Maar ik vind het niet ok als 'de' internationale gemeenschap zich hiermee zou gaan bemoeien. Dit betreft de cultuur en normen & waarden van een zelfstandige staat (toch?). Daar kunnen wij het niet mee eens zijn, maar we mogen hen niet onze idealen opdringen.
Je zou de discussie met ze aan kunnen gaan, voorlichting geven desnoods, maar je kan niet voor hen uitmaken wat goed en kwaad is. Dat is immers een relatief begrip.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Diana

Diana

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 430


BerichtGeplaatst: do 15 apr 2004 12:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat voorlichting al heel belangrijk is. Met weinig kennis is het makkelijk een mening te hebben. En met meer kennis worden ze als het ware gedwongen na te denken.
_________________
_______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: do 15 apr 2004 13:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar zou het grote probleem in een land als Zanzibar 1 niet zijn dat de overheid helemaal niet wil dat de burger voorgelicht wordt?
Hetzelfde aloude adagium wat wij in Europa hadden tot aan de opkomst van verlichtingsdenkers waarbij meneer pastoor tegen de burgermeester zei "Hou jij ze arm dan hou ik ze dom..."







1 Zonder te veel te generaliseren lijkt me wel dat je kunt spreken in termen van een land als Zanzibar
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Diana

Diana

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 430


BerichtGeplaatst: do 15 apr 2004 13:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kafka schreef:
Maar zou het grote probleem in een land als Zanzibar 1 niet zijn dat de overheid helemaal niet wil dat de burger voorgelicht wordt?


Het is de vraag of de overheid zelf wel weet waar men over spreekt en vandaar dat voorlichting belangrijk is. Juist in een land zoals bijvoorbeeld Zanzibar.
_________________
_______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: do 15 apr 2004 16:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ken de staat Zanzibar natuurlijk niet zo goed, maar ik kan me niet voorstellen dat het zo is dat zelfs de volksvertegenwoordiging geen kennis heeft (of kan aankomen) van dit soort zaken.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Diana

Diana

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 430


BerichtGeplaatst: do 15 apr 2004 16:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er zijn anders voldoende landen die niet zo denken als wij in Nederland.

En om BG te quoten:
Quote:
Ik denk niet dat je dit kan afstraffen dit is gewoon een kwestie van een cultuur van onwetendheid of het niet willen aanvaarden hoe SOA's overgebracht worden en AIDS veroorzaakt wordt. Zelfs Mbeki (Zuid-Afrika, idd in zuiden van Afrika) is nú pas aan het twijfelen en zelfs alleen maar aan het twijfelen. Maar goed zelf zijn 'we' er ook debet aan door de achterhaalde ideeen van de RK-kerk die iedereen maar opriep om vooral geen condooms te gebruiken.


Mensen en gedachten veranderen alleen naar verloop van tijd. Helaas neemt dat vaak veel tijd in beslag. Niet iedereen weet wat anderen weten.

Het zal ook algemeen bekend moeten zijn dat een antibioticakuur ervoor zorgt dat de pilwerking verminderd, maar veel vrouwen weten dat niet en raken alsnog zwanger.
_________________
_______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: do 15 apr 2004 17:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het enige wat ik over Zanzibar weet is dat Freddy Mercury daar opgegroeid is. Verder weet ik er niet zoveel van af. Mijn kennis over het internationale recht laat ook te wensen over, maar mijn gevoel zegt in ieder dat dit absoluut niet kan.

Ieder mens heeft het recht om te zijn zoals hij/zij is, of dat nou blank of gekleurd, moslim of katholiek, homo of hetero is dat moet niet uitmaken. Kan me dan ook niet voorstellen dat een regeling zoals degene die hier voorgesteld wordt enige kans van slagen heeft. Het is inderdaad niet te controleren en iets in de zin van vrijwillige of gedwongen homosexuelen bestaat naar mijn mening niet.

Sterker nog, een wet als deze zou het begrip 'gedwongen hetero' tot gevolg kunnen hebben. De homosexuele mensen kunnen namelijk niet zijn zoals ze willen zijn, en zouden dus met iemand van het andere geslacht een relatie moeten beginnen indien ze een relatie zouden willen hebben.

Ik weet niet in hoeverre dit alles houdbaar is, maar het druist in ieder geval tegen mijn gevoel in.....
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: do 15 apr 2004 17:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

even iets anders... Zouden ze niet homoseksualiteit, maar de uiting ervan strafbaar stellen?
Want homoseksualiteit is erg moeilijk vast te stellen wanneer men er geen uiting aan gegeven heeft.
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: do 15 apr 2004 18:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar feitelijk gezien zijn beide mogelijkheden toch even belachelijk????
Als je wel homosexueel mag zijn, maar het vervolgens niet mag uiten?
Dat komt er dus feitelijk op neer dat je niet mag denken, zeggen en doen wat je zelf wilt. Ik zou als een regel als dit toegepast zou worden toch wel erg schrikken hoor. Want zelf in een land als Zanzibar zouden de mensen toch moeten kunnen nadenken en tot de conclusie kunnen komen dat dit niet kan....
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Diana

Diana

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 430


BerichtGeplaatst: do 15 apr 2004 18:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Juul schreef:
even iets anders... Zouden ze niet homoseksualiteit, maar de uiting ervan strafbaar stellen?
Want homoseksualiteit is erg moeilijk vast te stellen wanneer men er geen uiting aan gegeven heeft.


Je krijgt een soort van 'heksen'-jacht vermoed ik. Ze zullen vast wel een test bedacht hebben, waardoor iemand als homo bestempeld kan worden. Of bepaalde kenmerken (bijvoorbeeld met je knieen over elkaar zitten of zo). Voor een heks was het de brandstapel en als ze die overleefde, was de vrouw een heks. Vreemd genoeg heeft geen enkele vrouw de brandstapel overleefd Rolling Eyes
_________________
_______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: do 15 apr 2004 23:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wij bekijken deze kwestie vanuit de vrijheid van het individu, om te zijn en te leven zoals hij/zij dat verkiest. Weliswaar binnen de grenzen van de wet, en jouw vrijheid eindigt waar die van de ander begint, etc., maar de individuele ontwikkeling staat bij ons hoog in het vaandel.
Dit is niet vanzelfsprekend en ook niet vanzelf zo ontstaan. Hier zijn revoluties overheen gegaan, bewegingen en contrabewegingen opgekomen en weer gezonken. Het zijn ook golfbewegingen, recent de eindeloze vrijheid van de 'hippies' en nu weer een tendens richting 'zero tolerance'.
Deze ontwikkeling kost niet alleen tijd, maar het moet ook in de volksgeest passen. In heel veel culturen gaat het niet zo om de individuele vrijheid, maar is het collectief veel belangrijker. Voor ons moeilijk voor te stellen, het komt soms zelfs barbaars over. Wij zullen dan ook niet altijd de beweegredenen kunnen bevatten waarom die mensen dingen doen of laten, of waarom een overheid doet wat ie doet.
In dit geval net zo. WIJ vinden dat een mens zichzelf moet kunnen zijn, met alle seksuele vrijheid van dien. Dit is NIET vanzelfsprekend, binnen onze cultuur niet en zeker niet in andere culturen.
Dat wil niet zeggen dat wij gelijk hebben en zij niet, of omgekeerd. Wel dat we voorzichtig moeten zijn met kritiek en veroordeling.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pieces



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 34


BerichtGeplaatst: di 08 jun 2004 11:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Flash schreef:
Maar feitelijk gezien zijn beide mogelijkheden toch even belachelijk????
Als je wel homosexueel mag zijn, maar het vervolgens niet mag uiten?
Dat komt er dus feitelijk op neer dat je niet mag denken, zeggen en doen wat je zelf wilt. Ik zou als een regel als dit toegepast zou worden toch wel erg schrikken hoor.(...)....


[beetje offtopic?]

Slaat u de Koran met mij open? Daarin staat (somewhere, mijn arabisch is niet zo héél goed, dus ik heb me laten voorlezen Bonk) dat het [begin interpretatie] het uiten van homosexuele gevoelens ten strengste verboden is [eind interpretatie]. De gevolgtrekking die zelfs (?!) door extremisten die homo's van een flat willen knikkeren wordt gedeeld is dat het HEBBEN van deze gevoelens niet verboden is... (ik zou toch verwachten dat juist déze mensen álle homo's met wortel en tak zou willen uitroeien)

En kijk dan óók even in Leviticus... Daarin schijnt ook iets dergelijks te staan als het letterlijk genomen wordt.

But Anyway, er zijn landen die de Koran als wet gebruiken (dat zijn er nog best een aantal ook nog) en daar mag blijkbaar de jacht geopend worden.

[/beetje offtopic?]

Afrika heeft sinds niet al te lange tijd wél een Unie (alhoewel het politiek gewicht gering is) met (sinds hééél kort) een hof, die zich bevoegd acht (mag achten) in zo ongeveer álles... (niet alleen de Afrikaanse verdragen, maar ook alle andere mensnerechtenverdragen die het land getekend heeft) Misschien dat daar een potje te breken valt?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
AIM naam MSN messenger
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: di 08 jun 2004 12:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat je van het Afrikaanse Hof niet al te veel hoeft te verwachten, want volgens het toepasselijke verdrag mogen de lidstaten zo ongeveer alles, als het maar voldoet aan het vereiste dat het in een formele wet codificeert is. Of bedoel je dat het Hof het over de band van andere verdragen zou moeten tegen gaan? Het Hof mag namelijk wel aan alle door het desbetreffende land geratificeerde verdragen toetsen.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
pieces



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 34


BerichtGeplaatst: di 08 jun 2004 13:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Duch schreef:
[...]Of bedoel je dat het Hof het over de band van andere verdragen zou moeten tegen gaan? Het Hof mag namelijk wel aan alle door het desbetreffende land geratificeerde verdragen toetsen.


That's just my point! Yesss

Van Banjul hoef je inderdaad niet veel te verwachten... Ik heb 't niet zo concreet verwoord, maar stél dat Zanzibar een verdrag heeft getekend dat een dergelijk verbod (want laten we wel wezen, er zijn meer eeh... 'afwijkingen' die door bepaalde stromingen psychisch genoemd worden) verbied, zou 't Hof wellicht een kléin beetje kunnen uitrichten (want naleving zal ook wel weer vraag twee zijn, bij een ultra-vers hof...)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
AIM naam MSN messenger
marcel

marcel

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: do 14 okt 2004 13:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Flash schreef:
Maar feitelijk gezien zijn beide mogelijkheden toch even belachelijk????
Als je wel homosexueel mag zijn, maar het vervolgens niet mag uiten?

Homoseksualiteit is de uiting(!) van homofilie ( dat is dus wat hier bedoeld wordt weet ik wel maar let op je terminologie mensen!)
even voor de goede orde Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds