Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 23 apr 2024 22:04
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Tegen een gay zeggen ze in Zanzibar NEE :(
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2004 20:06    Onderwerp: Tegen een gay zeggen ze in Zanzibar NEE :( Reageer met quote Naar onder Naar boven

De regering van Zanzibar gaat homoseksualiteit wettelijk verbieden. Overtreed je die wet dan riskeer je een gevangenisstraf van maximaal 5 jaar...hoor ik daar de allerlaatste klomp breken?
Zit niet heel goed in mijn internationale recht, maar zijn er sancties(met name op handelgebied)mogelijk?


(wist niet zeker of dit bericht hier thuis hoorde, verplaats het maar als het niet zo is Razz)
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Meester Ruud




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 77


BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2004 23:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Naar mijn mening dient er meer onderzoek naar homoseksualiteit gedaan te worden alvorens een dergelijke regel te codificeren. Wordt iemand vrijwillig homo of niet? Indien de afwijking niet tot stand komt uit vrije wil van de verdachte, dan is het naar mijn mening onzinning om dit strafbaar te stellen.
_________________
Revenge is a dish best served cold
- Old Klingon proverb

http://www.uvt.nl/e-law
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2004 23:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien een domme vraag, maaruh... waar de **** ligt Zanzibar???
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Diana

Diana

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 430


BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2004 23:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Meester Ruud schreef:
Naar mijn mening dient er meer onderzoek naar homoseksualiteit gedaan te worden alvorens een dergelijke regel te codificeren. Wordt iemand vrijwillig homo of niet? Indien de afwijking niet tot stand komt uit vrije wil van de verdachte, dan is het naar mijn mening onzinning om dit strafbaar te stellen.


Hoe onderzoek je of iemand 'vrijwillig' homo wordt? Volgens mij is het meer een kwestie van wel of niet zijn, zoals je man of vrouw bent.

En verder vroeg ik me hetzelfde af als Michelle. Zanzibar?
_________________
_______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2004 23:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik wil nog een stapje terug: Is homoseksualiteit wel een afwijking?
In dat geval stel ik voor alle homo's naar Zanzibar te laten verhuizen, dan is heteroseksualiteit een afwijking, en krijg je daar 5 jaar gevangenisstraf voor.
Misschien hebben ze dan door dat dit een beetje raar is?
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Denise

Denise

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 530


BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2004 23:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja idd! Ik vind dit echt weer zoiets stoms! Die Zanzibaren moeten toch maar eens op hun vingers getikt worden, want ik denk niet dat dit door de internationale beugel kan. Tenminste, mijns inziens niet. Je gaat toch ook geen vrouwen of mannen in je land verbieden? Maar ok.

Liefs,
Denise
_________________
Always look on the bright side of life...

Liefs, Miss Flash Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2004 23:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eilandje voor Tanzania (moest je weten). En voor de topograaf die ook niet weet waar de Rijn en Maas stromen, dat eiland ligt voor de oostkust van Afrika.

Heb nog wat extra info opgezocht:
Op dit moment is het daar 33 graden Celcius, ligt 6 graden ten zuiden van de evenaar en heeft een oppervlakte van circa 650 mijl. Het heeft lieflijke witte zandstranden met koraal in de zee. KLM heeft er een directe verbinding op, eerste vlucht is 21 april 20:40 via Nairobi en de kosten daarvan zijn circa 950 euro. Het vliegtuig van deze week, hebben we net gemist.
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Meester Ruud




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 77


BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2004 23:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Juul schreef:
ik wil nog een stapje terug: Is homoseksualiteit wel een afwijking?
In dat geval stel ik voor alle homo's naar Zanzibar te laten verhuizen, dan is heteroseksualiteit een afwijking, en krijg je daar 5 jaar gevangenisstraf voor.
Misschien hebben ze dan door dat dit een beetje raar is?


Is prima. Weet wel dat je dan over de allerlaatste generatie Zanzibaren praat.
_________________
Revenge is a dish best served cold
- Old Klingon proverb

http://www.uvt.nl/e-law
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Diana

Diana

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 430


BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2004 23:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aha, dan denk ik nog wel enigszins te kunnen begrijpen wat de fundatie van het verbod is. Het bekende fabeltje dat aids door homo's verspreid wordt.
Kunnen ze beter het onveilig hebben van seks verbieden.
_________________
_______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2004 23:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk niet dat je dit kan afstraffen dit is gewoon een kwestie van een cultuur van onwetendheid of het niet willen aanvaarden hoe SOA's overgebracht worden en AIDS veroorzaakt wordt. Zelfs Mbeki (Zuid-Afrika, idd in zuiden van Afrika) is nú pas aan het twijfelen en zelfs alleen maar aan het twijfelen. Maar goed zelf zijn 'we' er ook debet aan door de achterhaalde ideeen van de RK-kerk die iedereen maar opriep om vooral geen condooms te gebruiken.

Het zal dan ook wel enige tijd kosten om een omslag te bewerkstelligen. Overigens in Egypte worden zoenende paren in het openbaar ook niet getolereerd en is homo-seksualiteit onaanvaardbaar.
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Meester Ruud




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 77


BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2004 23:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dianaa schreef:
Aha, dan denk ik nog wel enigszins te kunnen begrijpen wat de fundatie van het verbod is. Het bekende fabeltje dat aids door homo's verspreid wordt.
Kunnen ze beter het onveilig hebben van seks verbieden.


En waar baseer je die conclusie op? Volgens mij is namelijk algemeen bekend dat AIDS zich niet tot homo's beperkt.
_________________
Revenge is a dish best served cold
- Old Klingon proverb

http://www.uvt.nl/e-law
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2004 23:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sorry maar ik kijk hier niet echt van op hoor, volgens mij zijn er nog zat andere landen waar homoseksualiteit verboden is!!!
En er iets tegen doen lijkt me zinloos, er zijn echt zoveel landen met bizarre wetten dan zal je daar dus overal wat tegen moeten doen, inclusief VS en dat gaat natuurlijk nooit lukken.
In vele 'moslim' landen is de vrouw toch ook lager dan de man en heeft veel minder rechten, dat is toch net zo belachelijk of niet...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Diana

Diana

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 430


BerichtGeplaatst: do 15 apr 2004 0:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Meester Ruud schreef:
Dianaa schreef:
Aha, dan denk ik nog wel enigszins te kunnen begrijpen wat de fundatie van het verbod is. Het bekende fabeltje dat aids door homo's verspreid wordt.
Kunnen ze beter het onveilig hebben van seks verbieden.


En waar baseer je die conclusie op? Volgens mij is namelijk algemeen bekend dat AIDS zich niet tot homo's beperkt.


In Afrika helaas niet. Daar bestaat ook nog het fabeltje dat je van aids afkomt door het hebben van seks met een jonge maagd. Heel triest en vreselijk.
_________________
_______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Meester Ruud




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 77


BerichtGeplaatst: do 15 apr 2004 0:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dianaa schreef:
Meester Ruud schreef:
Dianaa schreef:
Aha, dan denk ik nog wel enigszins te kunnen begrijpen wat de fundatie van het verbod is. Het bekende fabeltje dat aids door homo's verspreid wordt.
Kunnen ze beter het onveilig hebben van seks verbieden.


En waar baseer je die conclusie op? Volgens mij is namelijk algemeen bekend dat AIDS zich niet tot homo's beperkt.


In Afrika helaas niet. Daar bestaat ook nog het fabeltje dat je van aids afkomt door het hebben van seks met een jonge maagd. Heel triest en vreselijk.


Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben ja. Misschien spelen verder nog religieuze overwegingen een rol. Ik kan me voorstellen dat iedere religie wel bepaalde stromingen heeft, die homoseksualiteit afkeuren.
_________________
Revenge is a dish best served cold
- Old Klingon proverb

http://www.uvt.nl/e-law
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: do 15 apr 2004 0:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens de Paus is homosexualiteit een zonde en daarvoor ga je branden in de hel Crying or Very sad
De Paus beweert ook dat het HIV virus door een condoom heen kan dus het gebruik heeft toch geen nut...
Lucht is 140 keer zo klein als het HIV virus, laten we dus de Paus een condoom over z'n kop trekken en kijken of hij na 10 minuten nog leeft, zo ja dan geloof ik 'm wel. Laughing*






* inderdaad, uit de show van Hans Sibbel van Maandag avond.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds