Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 18:52
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Te weinig juristen in de exchange programs
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Juriste






Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 8


BerichtGeplaatst: vr 05 mrt 2004 17:08    Onderwerp: Re: Te weinig juristen in de exchange programs Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor iemand die de studie Nederlands Recht volgt is een buitenlandse stage misschien niet direct voor de hand liggend! Anderzijds, in Tilburg is in de BaMa in het kader van de internationalisering nu opgenomen dat iedereen een week naar het buitenland moet voor een project. Het is m.i. goed om een verder te kijken dan je neus lang is, en te zien hoe zaken elders geregeld zijn. Natuurlijk kun je in een project van een week niet heel diep gaan, maar het is goed je eens in een ander rechtsstelsel te verdiepen, anders dan een Nederlands boek over Tort Law te lezen.
Merkwaardigerwijs kent Tilburg ieder jaar in de rechtenfaculteit wel veel exchange students van buitenlandse universiteiten. Die zijn echt niet allemaal geinteresseerd in het Nederlandse rechtsstelsel.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alexandra



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 6


BerichtGeplaatst: wo 31 mrt 2004 19:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja, ik zou het eigenlijk ook niet weten. Mij lijkt het juist een onwijs leuke ervaring om een tijdje in het buitenland te gaan studeren. Helaas is dit nog niet voor mij aan de orde ( tweede jaar). Maar als het moment daar is, pak ik mijn koffers en spring ik zo op het vliegtuig. Daar de opleiding Internationaal recht sinds anderhalf jaar niet meer bestaat, kies ik het als afstudeerrichting. En dan...ja, Frankrijk en Roemenie staan hoog op mijn verlanglijstje. USA of Azie trekt me niet zo heel erg, ons mooie Europaatje is toch niet te overtreffen.
groetjes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail ICQ nummer
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: do 01 apr 2004 0:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb je eerdere positieve ervaringen met Roemenië?
Ik heb het in het verleden drie maal bezocht en iedere keer als ik Roemenië verliet bedacht ik me dat het nog minimaal 10 jaar zou duren met vele maatschappelijke veranderingen voor het een soortgelijke maatschappij zal hebben als de andere Europese landen.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Alexandra



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 6


BerichtGeplaatst: do 01 apr 2004 12:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tja, hoe moet ik het zeggen...ik ben 2 jaar geleden in Roemenie geweest. Daar heb ik als vrijwilliger gewerkt in een weeshuis. Dus ik heb echt met mijn neus op de feiten gestaan daar. HIV-besmette kinderen, racisme (vooral jegens de zigeuners), mensen die op straat slapen (in de dorpen), kinderprostitutie, bedelende kindertjes, stinkende huizen vol ongedierte.....Daarom wil ik er juist weer naartoe! Ze hebben hulp nodig. Verder vind ik het qua landschap een fantastisch mooi land en de mensen zijn ontzettend lief (niet zo afstandelijk als Nederlanders, het is toch een hele andere mentaliteit in Oost-Europa).
Zo, daar heb je mijn antwoord.
groetjes
Alexandra
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail ICQ nummer
Berte

Berte

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 8


BerichtGeplaatst: vr 02 apr 2004 10:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben van plan om een semester in Zuid-Afrika te gaan studeren. Is goed voor mijn engels en het lijkt me een geweldige ervaring!!
_________________
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
nabila






Studieomgeving (BA): 

Berichten: 3


BerichtGeplaatst: wo 26 jan 2005 18:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het lijkt erop dat jullie veel ervaring hebben op dit gebied! wat raden jullie een eerstejaars groentje aan te doen??? ik wil echt zo graag zo snel mogelijk ervaring in het buitenland op doen!!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
heijd316



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 14


BerichtGeplaatst: ma 20 aug 2007 20:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Leuk zo'n topic over studeren in het buitenland. Zelf ga ik over 5 weken naar Engeland om daar een academisch jaar te studeren aan de University of Warwick, in het kader van het Erasmus-Socrates uitwisselingsprogramma. Kan natuurlijk nog niet veel vertellen over de ervaringen, maar ik heb er zin in!

De ervaring is wel dat de mogelijkheden legio zijn. Zelf studeer ik deze maand af, en ga dus eigenlijk na de studie. Dat is mogelijk, zo lang je maar ingeschreven staat aan de faculteit hier, en uiteraard collegegeld betaalt.

Wel zou ik nu al als tip willen geven om goed te informeren naar de vakken die je kunt volgen. In eerste instantie was er voor mij veel mogelijk, maar de vakken zijn flink beperkt :S.

Succes en veel plezier voor degenen die gaan!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds