Systeembeheerder die in persoonlijke bestanden kijkt?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Informatie en technologie

#1: Systeembeheerder die in persoonlijke bestanden kijkt? Auteur: Frankquad BerichtGeplaatst: do 22 aug 2013 17:21
    —
hallo allemaal,

Ik heb een kort vraagje:
Is het privacyschending te noemen als de (school) systeembeheerder in mijn persoonlijke bestanden/foto's kijkt? Want ik vind dit niet bepaald erg netjes.
In geval van wel: Kan ik hem hierop aanspreken?

Ik hoop graag op een antwoord

#2: Re: Systeembeheerder die in persoonlijke bestanden kijkt? Auteur: BartL BerichtGeplaatst: vr 23 aug 2013 9:48
    —
Frankquad schreef:
hallo allemaal,

Ik heb een kort vraagje:
Is het privacyschending te noemen als de (school) systeembeheerder in mijn persoonlijke bestanden/foto's kijkt? Want ik vind dit niet bepaald erg netjes.
In geval van wel: Kan ik hem hierop aanspreken?

Ik hoop graag op een antwoord


Normaal gesproken mag het niet. Maar dit kan anders zijn indien je direct toestemming hebt gegeven of indien er een zwaar schoolbelang aan ten grondslag ligt en hier regels over zijn opgesteld en bekend gemaakt. Het maakt natuurlijk ook uit waar je deze bestanden hebt opgeslagen. Het is dus enigzins situatieafhankelijk.

Een school heeft over het algemeen een Privacyreglement. Je zou daar eens in kunnen kijken. Vaak staat daar ook in waar je eventueel een klacht kunt indienen.



Rechtenforum.nl -> Informatie en technologie

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl