Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 23 apr 2024 16:06
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Schorsing! Wat nu???
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dushi



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): ANLS

Berichten: 5


BerichtGeplaatst: za 15 okt 2005 14:06    Onderwerp: Schorsing! Wat nu??? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn man volgt avondschool 2 maal per week al bijna 5 jaar lang. Zijn opleiding is bijna afgerond. De tijd dat hij op school zit wordt door zijn werkgever gecompenseerd met vrije tijd. Nu kwam mijn man gisteravond op zijn werk en moest bij zijn werkgever komen. Die gooide hem voor zijn voeten dat hij het afgelopen jaar 3 keer niet naar school is geweest maar wel de tijd heeft geschreven op zijn werk. Mijn man werd geschorst en kon naar huis vertrekken. Nu is onze vraag, wat moeten we doen??? Het vervelende is dat het nu weekend is en je dus niemand kan bereiken. Eigenlijk zou mijn man vanavond weer moeten werken. We hebben geen schriftelijke verklaring van zijn baas gekregen.

Wie helpt??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Dushi



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): ANLS

Berichten: 5


BerichtGeplaatst: za 15 okt 2005 14:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nog even een toevoeging: Mijn man is zich van geen kwaad bewust dat hij bepaalde dagen niet op school is geweest. Voor zover wij weten heeft hij nooit verzuimd. Maar op de absentielijst die zijn werkgever van school heeft gekregen staan 3 verzuimdagen genoteerd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
M




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 275


BerichtGeplaatst: za 15 okt 2005 17:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kan hij bewijzen dat hij die dagen wel op school geweest is? Klasgenoten of zo? Aantekeningen die duidelijk van hemzelf zijn van die avonden?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Dushi



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): ANLS

Berichten: 5


BerichtGeplaatst: za 15 okt 2005 19:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

M schreef:
Kan hij bewijzen dat hij die dagen wel op school geweest is? Klasgenoten of zo? Aantekeningen die duidelijk van hemzelf zijn van die avonden?


Nee, hij kan het niet bewijzen. Wij weten het allebei. Misschien zijn klasgenoten ook, maar het gaat over de periode vanaf januari dus waarschijnlijk kunnen ze het niet met zekerheid zeggen. Hij krijgt vrij veel lesstof op een avond waar vrij snel daarna een toets over gemaakt moet worden. Dus eigenlijk is het bijna onmogelijk om een avond te missen. Het enige bewijs dat zijn werkgever heeft is een absentielijst. De leraar zegt dat hij een aantal keren niet geweest is. Dat klopt, toen had mijn man een andere cursus, dat weten ze op zijn werk ook. Maar de leraar zegt dat hij geen fouten maakt en blijft bij zijn standpunt Rolling Eyes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 16 okt 2005 5:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maakt je man dan geen aantekenen ofzo waarmee je kunt bewijzen dat er wel lessen zijn gevolgd op betreffende tijdstippen ?

En je zegt dat hij naar een andere cursus/les was op de betreffende tijdstippen ? Is daar dan geen presentielijst van ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
M




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 275


BerichtGeplaatst: zo 16 okt 2005 9:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind het wat verwarrend worden.

De leraar zegt dat volgens zijn presentielijst je man er 3x niet geweest is. In eerste instantie zeg je dat wat de leraar zegt niet klopt, en vervolgens zeg je dat je man naar een andere cursus was en dat je werkgever dat wist.

Maar dan klopt die presentielijst toch en was je man niet op dat moment bij die les waar hij had moeten zijn? Of begrijp ik nu iets niet meer goed?

Dan zou je man naar zijn werkgever moeten aantonen dat hij met hen afgestemd heeft dat hij bij die andere cursus was op dat moment (emails?) en ook aantonen dat hij daadwerkelijk bij die cursus was op dat moment (aantekeningen van eigen hand?, cursusgenoten? leraar van die specifieke cursus?).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Dushi



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): ANLS

Berichten: 5


BerichtGeplaatst: zo 16 okt 2005 12:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In totaal was mijn man 5 keer niet geweest waarvan hij 2 keer naar een andere cursus was van zijn werk. Dus 3 keer afwezigheid staat er nog. De leraar van de avond zegt dat hij geen fout heeft gemaakt Sad Ik ben dus benieuwd hoe het verder loopt. Morgenochtend moet hij met personeelszaken bellen om te horen wat de verdere stappen zijn. Wij schakelen morgen in ieder geval een advocaat in. We hebben al nagekeken of mijn man toevallig een toets heeft gemaakt op een van die avonden. Hopelijk zal er een zijn waarvan hij denkt dat hij de toets op een van de avonden gemaakt heeft. Dat kan hij morgen pas nakijken omdat alle toetsen op school bewaard worden.
Ik vraag me af waar de bewijslast ligt. Gaan ze inderdaad af op een lijstje van de leraar? Of ligt de bewijslast bij de werkgever die moet aantonen dat mijn man daadwerkelijk niet op die dagen in de klas heeft gezeten??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 16 okt 2005 12:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zo'n presentielijst lijkt me vooral te bewijzen dat je er wel bent geweest, en niet zo zeer dat je er niet was. Ik weet niet hoe het op die school gaat, maar vorig jaar ging in een werkgroep wel eens een presentielijst rond, en die kwam typisch 1 van de 2 keer niet bij mij langs. Beetje onoverzichtelijke zaal en de circulatie van zo'n lijst loopt in het honderd.

Ik vind de schorsing hier wel erg snel. Na 5 jaar geen problemen is er slechts een aanwijzing dat er wellicht iets niet gegaan is zoals het had moeten gaan. Bovendien ontkent je man dit. Die verklaring is net zo goed "bewijs". De vraag is waar je de meeste waarde aan moet hechten. Als de studieresultaten nu gewoon goed zijn en hij alle toetsen heeft gehaald (ik weet niet of dat het geval is), dan verdient je man toch minimaal het voordeel van de twijfel.

Zolang er geen harde bewijzen zijn blijft het woord tegen woord. Wellicht kunnen cursusgenoten zich nog iets van de bewuste avonden herinneren?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Dushi



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): ANLS

Berichten: 5


BerichtGeplaatst: zo 16 okt 2005 12:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De leraar heeft de presentielijst zelf bijgehouden. Dus deze is niet de klas rond gegaan. Mijn man was soms weleens 10 minuten later. Hij doet deze opleiding naast zijn werk en moet 2 keer in de week om kwart voor 6 in de klas zijn. Wij hebben een gezin met 2 kinderen en dus altijd spitsuur tussen 5 en 6 uur. Als de leraar bijvoorbeeld om kwart voor 6 meteen de presentielijst ingevuld heeft en mijn man komt tien minuten later dan kan het zo zijn dat hij dus als afwezig op de presentielijst staat. De toetsen die hij heeft gemaakt over de stof die op de bewuste avonden zijn behandeld heeft hij allemaal een ruime voldoende voor behaald (7 of hoger). De school heeft overigens wel meerdere fouten gemaakt of dingen die nogal rommelig verliepen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 16 okt 2005 13:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In jouw geval zou ik door een advocaat een kort geding aan laten spannen tegen de school en de leraar (uiteraard na eerst een aangetekend briefje en eventuele verzoeningspoging etc) en tegen de werkgever zeggen dat je hen niets verwijt, omdat ze zich baseren op foutieve informatie.

Op die manier hou je de relatie met de werkgever open en creëer je ook voor de werkgever een manier om zonder gezichtsverlies de genomen maatregelen terug te draaien.

Voor wanneer je wel de confrontatie met de werkgever aangaat: dit kan absoluut geen reden zijn om, zonder verdere waarschuwingen iemand te schorsen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds