Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 23 apr 2024 20:56
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Schiedammer Parkmoord
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Invite



Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3


BerichtGeplaatst: ma 12 sep 2005 23:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Marcel, snel dat boek bestellen dus!

Het gaat in deze zaak al fout tijdens het opsporingsonderzoek. De verhoren die 12 uur lang aanhouden totdat de verdachte uitbarst in woede en tranen, de manieren van het opstellen van de processen-verbaal door de verbalisanten die pas 7 dagen later het proces-verbaal opmaken van het verhoor waarin word bekend, het weglaten van papiertjes die de rechercheurs niet zint uit het dossier en het besteden van veel te weinig aandacht aan andere aanwijzingen.

Bovendien kan de verdachte het volgens de tijdlijn van de gebeurtenissen in het Beatrixpark helemaal niet geweest zijn tenzij hij op een aantal momenten supersonisch gereisd heeft op zijn supersnelle fiets.

Maar goed morgen de uitslag van het onderzoeksrapport, dat word smullen Shocked
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marcel

marcel

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: di 13 sep 2005 14:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ontken ook niet dat er meer aan de hand is ( Heb t boek niet gelezen, nee, maar wel eea over gelezen/gehoord) , ik vraag me alleen werkelijk af of het ook gevolgen gaat hebben als de mediahype voorbij is. Zoals je zelf al aangeeft wordt maar een deel van de beerput in het nieuws gebracht. Dus zodra er ergens weer een ander ballonnetje wordt opgelaten, is dit dan weer vergeten?
_________________
Er zijn twee soorten advocaten: Zij die de wet kennen en zij die de rechter kennen. (NN)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Invite



Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3


BerichtGeplaatst: di 13 sep 2005 17:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ronduit BELACHELIJK, heel formeel een klein excuus naar de betrokken toe van meneer Brouwer en alles is weer normaal, allemaal weer fijn aan het werk... Shocked

Enkele punten uit het rapport:
- een aaneenschakeling van slordigheden en beoordelingsfouten
- onvoldoende rekening mee gehouden dat ook iemand die een bekentenis aflegt, een onwaarheid kan spreken
- zijn er al in het begin van het onderzoek fouten gemaakt bij het verzamelen en bewaren van technische sporen
- niet verder gerechercheerd om tegenstrijdigheden in Kees B zijn verklaring te onderzoeken
- was het onderzoek volgens de rapportage na de aanvankelijke bekentenis alleen nog gericht op verdachte B. en te weinig op het misdrijf
- is Maikel, het kameraadje van Nienke dat de gruwelijkheden overleefde, als kroongetuige niet serieus genomen

Brouwer zei nog: "...dat het OM niet bewust DNA-bewijs heeft achtergehouden, maar dat er wel onmiskenbaar fouten zijn gemaakt in deze zaak". Hij vond dat ook de twijfels over de schuld van B. beter aan de rechter hadden kunnen worden voorgelegd.

Maar hoe kwalificeren wij het 'niet voorleggen aan de rechter van de twijfels die deskundigen van het NFi en OM hebben over de schuld van de verdachte' dan? Is dit niet het acchterhouden van bewijs in die zin dat dit dus idd ontlastend is voor Kees B op zo een moment? De rechter oordeelt obv van hetgeen hem word voorgelegd (ik zie rechters namelijk zelf niet de straat op gaan voor het veldwerk of de controle van het dossier en de inhoud ervan), dus hoe bedoel je niet goed geinformeerd in deze casus.

Maar idd, ik denk dat dit nog niet het einde zal zijn van de affaire rond de zaak Nienke K. Nu al is er weer een relletje rond de zwijgcultuur bij politie en justitie.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: zo 18 sep 2005 15:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind het al heel wat dat het OM haar excuses heeft aangeboden en gewoon ronduit heeft toegegeven dat er fouten zijn gemaakt. Oke, je kunt meteen zeggen, ze konden ook niet anders want het was klip en klaar maar ik heb al zoveel overduidelijke fouten van het OM gezien waarvoor ze nooit de schuld op zich nam. Dus dit is iniedergeval een stap in de goede richting.
Verder gaan Spong en co die OvJ toch aanpakken geloof ik? Misschien volgt daar dus wel een of andere veroordeling uit. De Ovj heeft een aantal uitspraken gedaan tijdens de rechtszaak die, als je het NFI-rapport achteraf bekijkt, echt niet door de beugel konden en die stond dus gewoon schaamteloos te liegen voor de rechters. Dat is toch wel een ernstige zaak vind ik.... En dat kan volgens mij duidelijk bewezen worden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds