Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 15:03
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Scheiding met 2 jonge kinderen en een huis
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jimkoene



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2018 10:28    Onderwerp: Scheiding met 2 jonge kinderen en een huis Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste allemaal.

Ik lig in scheiding met mijn vrouw en daarbij hebben wij 2 jongen kinderen van 2 en 3 jaar oud.
Wij regelen onze scheiding via mediation.

Afgelopen week hebben wij nog moeten tekenen bij de notaris voor het passeren van onze nieuwe woning. De woning staat op ons beide naam.
Mijn aanstaande ex wilt graag de woning overnemen, dit is net aan haalbaar gezien het feit dat het bij echtscheiding beter geregeld is. Ze kan een woning van 290.000 euro overnemen op een max hypotheek van 222.000 euro, maargoed.

In onze mediation zijn wij tot een compleet convenant gekomen, dit hebben wij bij mediation opgemaakt en onderling via de mail de laatste puntjes besproken en akkoord op gegeven.
Nu gaat mijn ex, op het aller laatste moment niet akkoord met de scheiding en wilt de stap naar de rechter nemen.

Het gaat om het volgende,
Mijn ex wilt de woning op naam zetten en heeft bij mediation met mij af gesproken dat ik een kamer kan huren op zolder voor een x bedrag. Dit is afgesproken omdat ik geen woning heb of kan kopen gezien de echtscheiding nog niet ingediend is. Ik zou in de woning verblijven op de dagen die wij hebben afgesproken in het rooster voor Co ouderschap.

Deze dagen zal ik verblijven in de woning en daar ook slapen zolang ik de kinderen heb die dagen, de andere dagen zal ik ergens anders verblijven.

Dit was een voorstel van mijn ex om dit zo te doen. Ik ging hier mee akkoord met een tijdsduur van 1 jaar. Ik zou een jaar de tijd hebben om een woning aan te kopen of te huren, echter is dit in deze tijd erg lastig. Dit is aantoonbaar door een aankoop makelaar.

Ik heb ook aangegeven af te zien van mijn woonrechten in de tijd dat ik daar verblijf, en na een jaar ook geen aanspraak maak op woonrecht, echter wilt mijn ex hier niet mee door gaan nu.

Ze wilt naar de rechter om alles te regelen, wat kan hier in gaan gebeuren voor mij?
Zal de rechter al snel haar de woning toe bedelen of zal dit anders lopen?

Ik kan een volledig eerlijk scheidings convenant overgeven aan de rechter die getekend kan worden.

Hoe sta ik er op dit moment voor.... ik maak me namelijk wel druk over mijn kinderen, en zeker als mijn ex zegt dat als ik de kinderen heb ik het maar moet uitzoeken waar ik slaap...


Ik hoop op jullie visie over mijn casus.

Mvg
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Vermeulen_J



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 164


BerichtGeplaatst: di 03 apr 2018 12:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een krappe woning markt betekend niet dat je geen onderdak hebt. Er zijn genoeg 'studentenkamers' te vinden waar je in jouw situatie (gescheiden en 'tijdelijk' onderdak nodig) terecht kunt.

Je moet op dat vlak vooral creatief denken. Er zijn bijvoorbeeld ook 'Bed and Breakfast' lokaties die in dit soort situaties voorzien (en dat zijn niet altijd alleen maar overnachtinglocaties (dus een kamer met 1 bed en 1 stoel).

Hoe dan ook je je wat betreft woonruimte niet beperken tot enkel de sociale huur (wachtlijsten) of koop (als je het niet kunt betalen). In een scheiding moet je mogelijk je trots even opzij zetten.

Wat betreft je woning die op beides naam staat is het volgens mij heel simpel als je ex de woning wilt aanhouden. Die kan jouw uitkopen, zodat jij jouw deel van de waarde (aflossing) ontvangt en je ex op basis van de restschuld een hypotheek ophoest.
Als ze het niet kan betalen dan moet het huis in zijn geheel verkocht worden en heb je beide niks meer.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Advocatenkantoor Rikken



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: do 26 apr 2018 14:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ga er vanuit dat jullie een mediationovereenkomst hebben getekend. Vaak staat daarin dat bij einde van de mediation partijen niet verplicht kunnen worden de onderhandelingen voort te zetten. Ook hoort in de overeenkomst te staan dat al hetgeen tijdens de mediation door partijen wordt medegedeeld vertrouwelijk is. Je kunt stukken van de mediation dus niet in een gerechtelijke procedure overleggen.

Zaak is dat je nu de mediation is beëindigd, je je bij laat staan door een advocaat. Als je wilt kun je me bellen, ik ben personen- en familierechtadvocaat en bereikbaar via 020 420 53 37 of per email mrikken@advocatenkantoorrikken.nl.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: ma 30 apr 2018 12:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Advocatenkantoor Rikken schreef:
Ik ga er vanuit dat jullie een mediationovereenkomst hebben getekend. Vaak staat daarin dat bij einde van de mediation partijen niet verplicht kunnen worden de onderhandelingen voort te zetten. Ook hoort in de overeenkomst te staan dat al hetgeen tijdens de mediation door partijen wordt medegedeeld vertrouwelijk is. Je kunt stukken van de mediation dus niet in een gerechtelijke procedure overleggen.

Zaak is dat je nu de mediation is beëindigd, je je bij laat staan door een advocaat. Als je wilt kun je me bellen, ik ben personen- en familierechtadvocaat en bereikbaar via 020 420 53 37 of per email mrikken@advocatenkantoorrikken.nl.


Jippieee, Rechtenforum kan nu ook ingezet worden als Reclame-Bord!
_________________
Assumption is the mother of all fuck ups.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: ma 30 apr 2018 13:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Hoe sta ik er op dit moment voor.... ik maak me namelijk wel druk over mijn kinderen, en zeker als mijn ex zegt dat als ik de kinderen heb ik het maar moet uitzoeken waar ik slaap...


Ik hoop op jullie visie over mijn casus.


Je komt bij mij goedwillend over, en dat gedrag zal je nekken als je een proces over woning, kinderen en allimentatie gaat voeren.
Ga eens naar www.rechtspraak.nl , daar is een zoekvenster, kun je scheiding, huis, kinderen ingeven en zie je recente uitspraken.

Het komt bij mij verder over, dat je aanstaande ex waarschijnlijk meer wenst, dan in het convenant is opgenomen, anders zie ik geen redenen om een proces te starten. Mogelijk durfde ze het niet 1 op 1 tegen je te zeggen, en noodt ze een advocaat die dat wel durft.

Mijn studie rechten begon tijdens mijn scheiding, advocaat rekende veel, naar mijn vermogen i.i.g. en deed te weinig, ben toen zelf maar rechten gaan studeren. En voedde 13 jaar mijn kind in eigen gezin op, als alleenstaande vader in 2007, nota bene.

Ga ook eens naar je lokale rechtbank en woon openbare zittingen bij.
Nee, dat is niet mogelijk bij familie zittingen, die zijn, ondanks uitspraak van het EHRM, vooral besloten.

En als ik zo vrij mag zijn. stop je gezeur over een woning, zoals al eerder betoogt werd, huur eerst een paar dagen via RB&B en als dat bevalt, vraag om een maand-prijs, is meestal -25%, via: https://www.airbnb.nl/
Anders zijn er talloze hotels die arbeiders tegen gereduceerd tarief maanden lang huisvesten.

Maar waarom zou je nu vrijwillig je eigen woning verlaten? Als je dat doet, zijn de voorlopige voorzieningen betreft de woonstede simpel, die wordt dan toegewezen aan moeder en kinderen.

En bij de weg, lijkt het erop dat beiden uit de woning gaan, zij kan het immers niet ophoesten?

Kan jij dat, en wil jij dat wel?
Dan verzoek dat tijdens de voorlopige voorzieningen!
_________________
Assumption is the mother of all fuck ups.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds