Samenvatting Nederlands Detentierecht Kelk 2008
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

#1: Samenvatting Nederlands Detentierecht Kelk 2008 Auteur: priyazinta BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2012 15:56
    —
Heeft iemand dit misschien of weet iemand waar ik dit kan vinden?

#2:  Auteur: v.ster BerichtGeplaatst: ma 12 mrt 2012 14:10
    —
Ik houd me hier ook voor aanbevolen!

#3:  Auteur: harpy BerichtGeplaatst: ma 12 mrt 2012 15:03
    —
Van een boek van 2008 wat ziet op Detentierecht wil je een samenvatting????

#4:  Auteur: priyazinta BerichtGeplaatst: ma 12 mrt 2012 20:30
    —
harpy schreef:
Van een boek van 2008 wat ziet op Detentierecht wil je een samenvatting????


eeeh ja?

Het is hier ooit aangeboden:

http://rechtenforum.nl/forum/thread/t/23906/start/0/postdays/0/postorder/asc/highlight//

#5:  Auteur: priyazinta BerichtGeplaatst: ma 12 mrt 2012 20:35
    —
v.ster schreef:
Ik houd me hier ook voor aanbevolen!


Denk niet dat het gaat lukken een samenvatting te vinden. Ik vind het niet zo erg om het boek te lezen, maar er zijn ook nog zoveel artikelen en collegestof dat ik het echt nooit red. Bovendien heb ik nog 4 andere tentamens.

Waarom biedt slimstuderen nou geen samenvattingen van mastervakken aan?

#6:  Auteur: v.ster BerichtGeplaatst: di 13 mrt 2012 12:27
    —
priyazinta schreef:
v.ster schreef:
Ik houd me hier ook voor aanbevolen!


Denk niet dat het gaat lukken een samenvatting te vinden. Ik vind het niet zo erg om het boek te lezen, maar er zijn ook nog zoveel artikelen en collegestof dat ik het echt nooit red. Bovendien heb ik nog 4 andere tentamens.

Waarom biedt slimstuderen nou geen samenvattingen van mastervakken aan?


Er is er wel één te krijgen via Joho, maar ik heb vernomen dat dit samenvattingen zijn van "drama-kwaliteit"

#7:  Auteur: priyazinta BerichtGeplaatst: di 13 mrt 2012 13:04
    —
v.ster schreef:
priyazinta schreef:
v.ster schreef:
Ik houd me hier ook voor aanbevolen!


Denk niet dat het gaat lukken een samenvatting te vinden. Ik vind het niet zo erg om het boek te lezen, maar er zijn ook nog zoveel artikelen en collegestof dat ik het echt nooit red. Bovendien heb ik nog 4 andere tentamens.

Waarom biedt slimstuderen nou geen samenvattingen van mastervakken aan?


Er is er wel één te krijgen via Joho, maar ik heb vernomen dat dit samenvattingen zijn van "drama-kwaliteit"


Ja ik heb dat ook gezien. Maar idd daar heb je weinig aan.

#8:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: di 13 mrt 2012 15:20
    —
Die boeken zijn geschreven om het vak te leren. Lees je niet het boek maar slechts een samenvatting, dan leer je het vak niet. Misschien haal je het tentamen, maar het vak heb je daarmee nog niet geleerd. Je zult die schade later moeten inhalen, als je ooit die kans nog krijgt.

#9:  Auteur: harpy BerichtGeplaatst: di 20 mrt 2012 9:55
    —
bona fides schreef:
Die boeken zijn geschreven om het vak te leren. Lees je niet het boek maar slechts een samenvatting, dan leer je het vak niet. Misschien haal je het tentamen, maar het vak heb je daarmee nog niet geleerd. Je zult die schade later moeten inhalen, als je ooit die kans nog krijgt.


Zie hier tevens het probleem van de Radboud Universiteit te Nijmegen. Docenten bevorderen de houding van samenvattingen lezen door nooit vragen te stellen die in het boek staan, maar alleen vragen te stellen die tijdens colleges zijn behandeld. Tevens kan de werkdruk zo hoog zijn dat de student keuzes moet maken om bepaalde stukken niet te lezen en daarvan de samenvatting te bekijken.

In andere woorden: de meeste studenten kijken naar het behalen van het tentamen en proppen de kennis in de korte termijn geheugen. Studeren voor de lange termijn (dus boek bestuderen) wordt niet beloond, eerder afgestraft omdat je op het tentamen kennis hebt die je niet nodig blijkt te hebben.
Al met al, ik begrijp wel dat studenten voor bepaalde vakken een samenvatting lezen.



Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl