Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 20:38
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Rijbewijs omruilen mogelijk of opnieuw said rijbewijs halen?
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
NiekterugNL



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: do 04 jun 2020 5:51    Onderwerp: Rijbewijs omruilen mogelijk of opnieuw said rijbewijs halen? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste ik zit in dubio.

Ik heb in nederland jaren mijn nederlandse rijbewijs gehad, echter ben ik afgelopen 2019 september verhuisd naar CANADA de provincie BC.

Hier heb ik bij het ICBC mijn rijbewijs omgeruild (verplichte afgave nederlandse rijbewijs) naar een canadees rijbewijs van de provincie BC.

Welnu, door de corona ellende heb ik besloten terug te gaan naar nederland. Uiteraard zou ik graag weer mijn nederlandse rijbewijs willen bemachtigen, echter lees ik op het RDW dat ik mijn huidige BC rijbewijs niet zou kunnen omruilen. Klopt dit?

Mijn originele rijbewijs uit nederland staat toch geregistreerd bij het CBR/RDW ? Ik zou toch moeiteloos mijn huidige BC canadese rijbewijs moeten kunnen omruilen naar mijn oude vertrouwde nederlandse rijbewijs? (originele afgifte datum 2012-niet verlopen)

Ik zoek hulp in deze kwestie, aangezien ik weer rap aan het werk moet bij terugkomst in nederland, en hiervoor...heb ik een voertuig nodig.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: vr 05 jun 2020 20:36    Onderwerp: Re: Rijbewijs omruilen mogelijk of opnieuw said rijbewijs halen? Reageer met quote Naar onder Naar boven

NiekterugNL schreef:
Beste ik zit in dubio.

Ik heb in nederland jaren mijn nederlandse rijbewijs gehad, echter ben ik afgelopen 2019 september verhuisd naar CANADA de provincie BC.

Hier heb ik bij het ICBC mijn rijbewijs omgeruild (verplichte afgave nederlandse rijbewijs) naar een canadees rijbewijs van de provincie BC.

Welnu, door de corona ellende heb ik besloten terug te gaan naar nederland. Uiteraard zou ik graag weer mijn nederlandse rijbewijs willen bemachtigen, echter lees ik op het RDW dat ik mijn huidige BC rijbewijs niet zou kunnen omruilen. Klopt dit?

Mijn originele rijbewijs uit nederland staat toch geregistreerd bij het CBR/RDW ? Ik zou toch moeiteloos mijn huidige BC canadese rijbewijs moeten kunnen omruilen naar mijn oude vertrouwde nederlandse rijbewijs? (originele afgifte datum 2012-niet verlopen)

Ik zoek hulp in deze kwestie, aangezien ik weer rap aan het werk moet bij terugkomst in nederland, en hiervoor...heb ik een voertuig nodig.

Zie de andere draad. Voor zover ik het begrijp kun je je rijbewijs weer terug omwisselen omdat je het BC rijbewijs hebt verkregen door omwisseling van je oude Nederlandse rijbewijs.

Het is wel vreemd dat de RDW dit op zijn website niet duidelijk aangeeft.

Het gaat naar mijn mening dus om artikel 46 Reglement rijbewijzen. De eis dat het land van je huidige rijbewijs voorkomt op die lijst van landen is gebaseerd op art. 46 lid 5, maar lid 6 zegt dus dat die eis niet geldt wanneer je dat buitenlandse rijbewijs hebt verkregen door omwisseling van een Nederlands rijbewijs.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: vr 05 jun 2020 20:55    Onderwerp: Re: Rijbewijs omruilen mogelijk of opnieuw said rijbewijs halen? Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Het is wel vreemd dat de RDW dit op zijn website niet duidelijk aangeeft.

Zie de Handleiding voor Aanvragen omwisselen naar Nederlands rijbewijs:
Quote:
5. Een ander land dan bij de punten 1 t/m 4 aangegeven en u heeft een Nederlands rijbewijs gehad, dat geldig was na 30 juni 1985.

Ik neem aan dat 30 juni 1985 de laatste dag was waarop niet-tijdige verlenging van het rijbewijs betekende dat je opnieuw rijexamen moest doen.

Ik zie dus geen probleem voor je (behalve dat je niet je oude papiertje zult terugkrijgen maar een nieuw exemplaar).

En wees slimmer dan de vragensteller in die andere draad en "verlies" je Canadese rijbewijs niet.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds