Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 15:13
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Rechten/ verplichtingen zwangerschap buitenlandse "partner"
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mar123



Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: di 13 nov 2018 1:17    Onderwerp: Rechten/ verplichtingen zwangerschap buitenlandse "partner" Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ten eerste: Ik heb al even gezocht op dit forum aangaande aanverwante vragen, en om dus de moraalridders af te weren wil ik heel duidelijk maken dat ik geenzins probeer onder eventuele verplichtingen uit te komen.

Wel wil ik graag weten waar ik juridisch gezien sta en wat ik bij, eventuele, complicaties kan verwachten.


Lang verhaal kort: Jaar geleden via het internet in contact gekomen met een Filipijnse dame. Wist wel dat zij veel online kennissen had, maar had zelfs na direct contact met dezen geen reden om aan haar te twijfelen. Misschien achteraf gezien goedgelovig van mij, begin te vermoeden dat degenen waar ik contact mee "kreeg" selectief gekozen waren.

Enfin... Een maand geleden was zijn in Duitsland voor, naar haar zeggen, de bevalling van een vriendin van haar. Wij besloten af te spreken hier in Nederland. Na een avondje stappen en enkele drankjes onverstandig gehandeld... Weliswaar verzekerde ze mij aan de pil te zijn maar toch. De volgende ochtend nog naar de apotheek geweest voor een morning-after.

Na haar vertrek is het contact, van haar kant uit, snel verwaterd. Ook had ik via via ineens een bericht van een andere man waarmee zij in Malmö, Zweden, mee had afgesproken die beweerde dat ze zijn vriendin was. Na haar hiermee geconfronteerd te hebben verzekerde ze mij er van dat daar niks gebeurd was, maar ik had zo mijn twijfels. Begon ook over andere dingen te twijfelen; plaatsen die zij in Europa bezocht had die touristen normaliter nooit bezoeken, nooit een ongevraagd detail over haar zwangere vriendin, nooit een foto van deze.

Misschien te goed van vertrouwen maar ben niet dom... Realiseerde me ook dat ik haar nooit die morning-after echt had zien innemen.


En ja hoor, ze beweerd zwanger te zijn.


Nu hoeft niemand me te vertellen hoe stom ik ben geweest. En heb ook zeker het goede fatsoen dat, als er bewezen wordt dat het kind van mij is, ik er voor zal zorgen dat het niet te kort komt.

Gezien de tijdlijn zijn we nu in gesprek over een eventuele abortus in een land daar in de buurt waar dit legaal is, natuurlijk op mijn kosten.


Echter durf ik er niet meer op te vertrouwen dat ze hier mee door gaat, mogelijk verdwijnt ze tesamen met het geld dat ik overmaak. Ook heb ik eigenlijk geen idee hoe veel potentiele vaders er nu daadwerkelijk zijn.


Mijn vraag:

Mocht zij besluiten geen abortus te hebben, wat zijn de rechten die ik heb voor het vaststellen dat ik de vader ben.

Mocht ik de vader zijn, wat zijn mijn rechten aangaande het kind.

Idem, wat zijn mijn plichten?

In verband met de laatste vraag; Na uitgebreid googlen hoor ik dat het geen ongewone praktijk is in bepaalde landen om zwanger te geraken van een westerse man om daarna lekker van de kinderalimentatie te leven. Alhoewel ik bereid ben mijn verplichtingen aan het kind na te komen zit ik er niet op te wachten om haar zorgeloze leventje te bekostigen.


Ik hoop op een antwoord, want zit met handen in het haar op het moment.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: wo 14 nov 2018 10:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ten eerste geloof ik (dit verhaal lezende) niet eens dat ze uberhaupt zwanger is. Abortus op uw kosten = geld geven voor niks.


Als u wilt weten of u de vader bent:

- begin met rekenen en kijk of u de vader wel kunt zijn (en geloof me... vroeger werden heel veel kindjes met 32 weken geboren... natuurlijk ... Rolling Eyes )
- is het mogelijk dan zijn er 2 keuzes (of eigenlijk nog meer, maar laten we beginnen bij 2:
* DNA- vaderschapstest.
* wil ze daar niet aan meewerken.. jammer dan, en wens haar veel plezier met haar kind.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jeroen1967



Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 174


BerichtGeplaatst: vr 23 nov 2018 14:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Gezien de tijdlijn zijn we nu in gesprek over een eventuele abortus in een land daar in de buurt waar dit legaal is, natuurlijk op mijn kosten.


En natuurlijk ga je dat uitmelken om de waarheid boven water te krijgen Twisted Evil :

1) Probeer haar 'over te halen' (ik geloof het verhaal ook niet...) tot een abortus op jouw kosten, gebaseerd op een legale kliniek zo dicht mogelijk bij haar in de buurt.
2) Als ze akkoord gaat en het punt 'stuur maar geld' is aangekomen, dan begin je zelf met 'ik heb er nog eens over nagedacht, het lijkt me toch beter als we dit samen doen in een kliniek hier in Nederland, allemaal beter geregeld, minder kans dat iemand uit jouw omgeving erachter komt, blah... blah...'. Als ze dan opeens terugkrabbelt kan je het contact definitief verbreken.

Niet juridisch, maar lijkt me een praktische manier van handelen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds