Raad nodig
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

#1: Raad nodig Auteur: marhaban BerichtGeplaatst: do 14 aug 2014 15:33
    —
Hallo,
Iemand kwam bij me voor een vraag en dat is deze .

Hij reed op zijn brommer ,en is niet verzekerd .
Maar een auto heeft hem afgesneden en door gereden ,hij is daar door erg naar op de grond terug gekomen brommer stuk zijn knie helemaal stuk en zijn broek ook.
Een getuige heeft de auto kunnen tegen houden en deze komt bij het slachtoffer thuis met zijn baas.

Wat kan het slachtoffer het beste doen ?
Want ik heb de indruk dat de bestuurder het zonder de politie wil afwikkelen ,anders had hij het gelijk al gedaan .
Heeft het slachtoffer ook nog recht van spreken ?

Graag wil ik in dialoog gaan op het forum.

#2:  Auteur: marja.verstralen BerichtGeplaatst: do 14 aug 2014 15:59
    —
Een verzekering van de brommer op grond van de Wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen is verplicht (art. 2 lid 1 WAM). De bestuurder die een brommer zonder verzekering bestuurt, is strafbaar (art. 30 lid 4 WAM).

Maar goed, dat staat in dit geval aan schadevergoeding niet in de weg. De automobilist heeft een onrechtmatige daad gepleegd jegens de brommerbestuurder (art. 6:162 BW) en is aansprakelijk voor de daardoor ontstane schade. De brommerbestuurder kan de verzekeraar van de automobilist aanspreken tot vergoeding van de schade.
En dan maar hopen dat niemand er achter komt, dat de brommerbestuurder niet verzekerd is.

#3:  Auteur: marhaban BerichtGeplaatst: do 14 aug 2014 18:08
    —
marja.verstralen schreef:
Een verzekering van de brommer op grond van de Wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen is verplicht (art. 2 lid 1 WAM). De bestuurder die een brommer zonder verzekering bestuurt, is strafbaar (art. 30 lid 4 WAM).

Maar goed, dat staat in dit geval aan schadevergoeding niet in de weg. De automobilist heeft een onrechtmatige daad gepleegd jegens de brommerbestuurder (art. 6:162 BW) en is aansprakelijk voor de daardoor ontstane schade. De brommerbestuurder kan de verzekeraar van de automobilist aanspreken tot vergoeding van de schade.
En dan maar hopen dat niemand er achter komt, dat de brommerbestuurder niet verzekerd is.


Het was een snorfiets ,en het slachtoffer weet dat hij deze had moeten verzekeren .
De politie doet niets en wil de aangifte niet eens behandelen ,dat is ook niet juist vind ik.
Ik hoop dat hij het als nog kan verhalen op de bestuurder .

Dank u wel voor de info .

#4:  Auteur: ArieKanarie BerichtGeplaatst: za 16 aug 2014 13:28
    —
De politie is volgens de wet verplicht om aangifte op te nemen, weigeren kan en mag niet.

Daarnaast kun u via de WAM-verzekeraar van de automobilist de schade verhalen. Ik heb u wat dat betreft zojuist een privébericht gestuurd.

#5:  Auteur: marhaban BerichtGeplaatst: za 16 aug 2014 14:42
    —
ArieKanarie schreef:
De politie is volgens de wet verplicht om aangifte op te nemen, weigeren kan en mag niet.

Daarnaast kun u via de WAM-verzekeraar van de automobilist de schade verhalen. Ik heb u wat dat betreft zojuist een privébericht gestuurd.



Hallo,
Dank u wel voor de duidelijke uitleg,ik zal u prive even terug schrijven .

Mvg



Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl