Problemen met het NCOI
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Intellectueel eigendom

#1: Problemen met het NCOI Auteur: Derek BerichtGeplaatst: za 21 nov 2009 21:18
    —
Ik hoop dat iemand me met het volgende dilemma kan helpen...

In juni 2009 zou ik van start met een cursus journalistiek via het NCOI, een landelijk opleidingsinstituut. Echter, er waren te weinig aanmeldingen binnengekomen en daarover werd ik 3 weken voor eigenlijke aanvang telefonisch op de hoogte gebracht. De cursus ging niet door.

NCOI: "Wilt u dan een andere opleiding volgen?"
Ik: "Misschien later, maar nu niet."
NCOI: "Prima, ik schrijf u uit."

Omstreeks september 2009 schreef ik me via internet in voor een 1-jarige opleiding HBO Communicatie via het NCOI. Ik had het niet naar mijn zin op mijn werk en wilde daarom weer wat gaan leren.

Niet veel later kreeg ik de baan aangeboden waar ik heel lang naar opzoek was geweest. Alles veranderde. Begin november besloot ik daarom mijn inschrijving terug te trekken. Aangetekend, volgens procedure.

En toen viel er een brief op de deurmat. Een factuur. Of ik even de helft van het lesgeld over wilde maken, want dat was de regel bij een annulering in de laatste vier weken voor aanvang van de opleiding (ik deed het drie weken van tevoren).

Ik heb gebeld met het NCOI en gevraagd hoe het zit. Volgens hun zijn dit gewoon de regels en moet ik daarom de rekening betalen.

Ik heb echter sterke twijfels of dit juridisch wel een waterdichte procedure is. Ik heb namelijk ook GEEN SCHRIFTELIJKE HANDTEKENING gezet. Nergens, niet op 1 document.

Geen boeken ontvangen, geen roosters, geen tijden... helemaal niets.

Wie kan me advies geven?

#2:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: za 21 nov 2009 22:06
    —
Handtekeningen zijn bijna nergens voor nodig, maar ik ben bang dat je met de aangetekende brief wel het bewijs hebt geleverd dat je daadwerkelijk die overeenkomst aan bent gegaan.



Rechtenforum.nl -> Intellectueel eigendom

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl