Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 20:51
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Problemen Duitsland
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
argearge



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: za 31 mrt 2018 12:13    Onderwerp: Problemen Duitsland Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb op 28 februari een vrouw ontmoet in Munchen. Daarna ben ik naar huis gegaan en nog gezellig mailcontact met haar gehad.

Op een gegeven moment heb ik gemaild om een afspraak te maken weer op 4 april en het contact verliep goed.

Op een gegeven moment 9 maart schreef ze een mail om alleen zakelijk te blijven. Dit kwam waarschijnlijk dat ik via facebook veel over haar (prive) leven heb gevonden. Haar werktelefoon was gekoppeld aan haar prive facebook account. (dom ??)

Daardoor wist ik dat ze een zoon had en vermoedde ik dat ze in de omgeving van Regensburg woonde (haar facebook vrienden kwamen grootdeels uit Regensburg).

Toen ik met haar aan het converseren was, heb ik gezegd dat ik wist hoe ze echt heette (Lyba) en dat ik wist dat ze een zoon had. Omdat de gesprekken leuk verliepen zag ik hier geen enkel probleem in.

Ik heb om 10 maart, na haar mail van 9 maart om zakelijk te blijven, een verontschuldigingsmail geschreven en erin gezet dat ik vond dat ze leuk was en intelligent en grappig. Daar reageerde ze niet op. Toen heb ik haar op 12 maart gebeld (1 maal via vast nummer, 9x via mobiel) maar ze pakte niet op. Ik was bang dat ze de mail van 10 maart verkeerd begrepen had ... Uiteindelijk pakte ze bij de 9e keer op en zei dat ze niet kon opnemen omdat ze met haar kind onderweg was, die was net jarig die dag, dat wist ik helemaal niet. Toen ik op mijn computer keek, kreeg ik van haar een mail om te stoppen met haar te storen ander zou ze het de politie melden. Ik heb toen een mail gestuurd om me te verontschuldigen en dat ik niet wist dat haar zoon jarig was. Daarna heb ik haar 7 dagen niet gecontacteerd. Toen kwam de post een canvasdoek bezorgen met haar foto. Ik had haar weken terug al gemaild dat ik zoiets besteld had en ze wilde er een foto van zien.

Op 19 maart heb ik een mail gestuurd met de foto van het canvasdoek en de vraag wat zei er van vond. Zij antwoordde dat ik haar niet meer mocht mailen en dat ze anders bij de politie melding zou doen.

Ik heb nog een mail gestuurd met de vraag wat ik verkeerd gedaan heb en ben toen gestopt met contact.

Ik heb toen via facebook een vriedin gecontacteerd of ik eens bij die vriendin langs kon komen en de problemen vertrouwelijk te bespreken die er waren gerezen met Lyba. Conny , de naam van de vriendin, vond het prima en we spraken af voor donderdag 22 maart. Zij zou me proberen te helpen zei ze. Ik had toen alleen gezegd dat er problemen waren met een van haar beste vrienden, nog niet met wie precies.

Op 21 maar begonnen in de ochtend 2 niet-bestaande Duitse mobiele nummers van operator )2 Germany, net als haar nummer, mij lastig te vallen. 2 sekonden gingen ze over en legden dan neer. Als ik terugbelde kreeg ik een stem die zei dat het nummer niet was aangesloten en dat ik het telefoonboek moest raadplegen. Dit is gebeurd om 10.03 uur en 10.42 uur.

Ik heb toen weer die vriendin ingeschakeld, omdat ik Lyba niet meer wilde lastigvallen. Die is gaan bellen met Lyba, en daarna zei die vriendin dat ze er niets mee te maken wilde hebben. Ik moest het met haar maar zelf oplossen en de afspraak met de vriendin op 22 maart ging niet meer door.

Toen heb ik mijn reis geannuleerd. Maar snachts had ik er spijt van, omdat ik al vanalles had opgezocht over Regenbsurg en met mensen erover had gesproken, die zeiden dat het een prachtige stad was. Ik heb toen opnieuw geboekt van vrijdag t/m zondag.

Toen begon Lyba me meteen weer te mailen met de vraag om die telefoonnummers aan haar te geven. Ik zei dat ik dat persoonlijk wilde doen, maar zei zij dat haar man Igor me zou contacteren. Dat is niet gebeurd. Daarna is nog nog verder gaan mailen, dat ik een psychiater nodig had enz. Op het einde zij ze ineens dat er niets gebeurd was, alles was goed, maar ze had alleen genoeg van mijn schrijven. En ze ging politieaangifte doen, want ik was een stalker. Op mijn vraag waarom ik dan een stalker was heb ik nooit antwoord gekregen.

Uiteindelijk ben ik met de auto naar Regensburg gereden en een hotel genomen voor 2 nachten. Daar ben ik gaan rondlopen, foto;s gemaakt van prachtige oude kerken, de dom en de steiner brucke.

's avonds ben ik een bar ingegaan om wat te drinken, er speelde daar ook een live band. Rond 8 uur ben ik daar binnen gegaan. Tegen half 9, meen ik, kwam Lyba daar ineens die bar in met 2 vrienden, zonder dat ik dat had kunnen weten. Die heeft een tijdje ook aan de bar gestaan en wat gedronken, daarna zag ze mij pas. Toen heeft ze nog 15 minuten staan drinken en is toen met die 2 vrienden vlug weggelopen de hoek om naar een andere bar. Ik ben er toen achterna gelopen om te vragen of die nummers van haar komen. Zij vroeg mij in haar mail om die telefoonnummers. Nu ik haar toch zag kon ik ze haar laten zien, mijn telefoon heb ik immers altijd op zak. Ik wilde dat niet in vol publiek doen, maar onder 4 ogen en ben buiten die andere bar een half uur blijven staan om te wachten dat ze naar buiten zou komen. Uiteindelijk kwam ze wel, maar die 2 vrienden waren er steeds bij. Ik vond dat te ongemakkelijk.

Ik ben teruggegaan naar mijn hotel en heb snachts rond 3 uur een mail gestuurd waarin ik vertelde dat ik haar die nummers, die ze gevraagd had, wilde geven. En nog maals mijn excuses gemaakt voor eventueel gemaakt fouten.


Meer is er niet gebeurd.


Op 26 maart kreeg ik een brief van haar advocaat die mij beschuldigd van het weken lastig vallen met emails die gedeeltelijk Unvershamt en Beleidigend zouden zijn. EN dat ik haar wekenlang lastig val via telefoon, zowel van vast als mobiel nummer. Dit is pertinent NIET waar. Ik heb haar 10x proberen te bellen op 12 maart om te willen vragen of ze een mail verkeerd begrepen had. Meer is er niet gebeld, wel voor 28 februari voor de eerste afspraak in Munchen, maar die doet nu niet ter sprake.


Ik heb 45 mails verstuurd na 28 feb en zij 28 maar er is geen enkele mail met Unvershamte en Beledigende inhoud, ik ben altijd zeer correct gebleven. In de eerste serie mails reageerde ook leuk en spontaan. We hadden een gewone conversatie.


Daarnaast wordt beweerd dat ik haar tot in Regensburg zou zijn gevolgd en dat ik haar persoonlijke vrijheid heb aangetast. Nogmaals was ik EERDER in de eerste bar dan zij en kon ik niet weten dat zij zou komen. WEL ben ik haar nagelopen naar de 2e bar en heb daar een half uur voor het raam staan kijken, puur en alleen om de telefoonnummers te geven die ze zelf wilde hebben en om te weten of dat bellen van haar kwam.


Daarnaast wordt beweerd dat in de erop volgende nacht 12 mails heb gestuurd, het is er echter maar 1 en in die mail heb ik uitgelegd waarom ik haar achterna ben gegaan, voor de nummers en dat ik graag zou weten of dat van haar kwam.


Nu eist die advocaat van haar dat ik geen enkel kontakt meer mag opnemen en dat ik een contact/ruimte verbod moet accepteren. Ik mag haar niet meer ruimtelijk naderen of er volgt strafaangifte bij de rechtbank in Munchen.

Ik heb een advocaat uit Aachen in de arm genomen, hem de situatie uitgelegd en hij vind er niets strafrechtelijks aan. Ik mag legaal in Regensburg komen zegt hij en een keer achter iemand aangaan met een geldige reden is geen probleem.

Mijn advocaat heeft dus ook naar haar advocaat een brief gestuurd (voor 300 euro) en gezegd dat de beschuldigingen niet kloppen.

Nu kreeg ik vandaag weer een brief van haar advocaat, dat alle beschuldigingen wel kloppen en dat er een mail is bijgevoegd met getuigenbewijs wat er in Regensburg op 23 maart zou zijn voorgevallen. (waarschijnlijk van haar 2 vrienden) Die mail heb ik nog niet gezien. Ikzelf heb geen getuigen denk ik. Ik kende die eerste avond daar nog niemand. De avond erna heb ik pas kennissen gemaakt.


Ik wil me absoluut in Regensburg niet laten beperken in mijn vrijheden aangezien ik er gisteren en eergisteren ook ben geweest. Ik heb er vrienden opgedaan en die hebben me op 26 april ook weer uitgenodigd op een event, waar zij waarschijnlijk ook gaat komen.


Ik laat me ook niet door haar valselijk beschuldigen. In de mails staan nergens bedreigingen en er zijn in die laatste nacht geen 12, maar 1 mail verstuurd. Ook had ik een geldige reden om even achter haar na te gaan. De afstand van bar 1 naar bar 2 war misschien 150m. Ik wil nog steeds weten of dat bellen op 21 maart van haar afkomstig is geweest. Haar telefoonnummer begint met 0049176 en die 2 valse nummers ook. Het gekke is ook dat nadat ik die vriendin erover heb ingelicht het bellen is gestopt. En dat melden aan die vriendin over die nummers was op 21 maart 10.44 uur.


Wat kan ik het beste doen ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: za 31 mrt 2018 22:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Accepteren dat ze geen interesse heeft en dit hoofdstuk afsluiten. Als iets met betrekking tot haar bij jou nog vragen oproept, jammer dan. Laat gaan.

In Regensburg wonen 140.000 mensen, dus het is zeer onwaarschijnlijk dat je haar toevallig nog een keertje tegenkomt. Zeker als je in Nederland woont.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
argearge



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2018 9:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik wil ook helemaal niets van haar. Alleen de vrienden die ik heb komen in dezelfde omgeving. Ik kan moeilijk een bar gaan wijken waar mijn vrienden zijn, omdat zij daar komt. Ik accepteer dat contact/ruimteverbod niet door die advocaat. Volgens mijn advocaat kan dat niet zomaar worden opgelegd. Er is immers niets gebeurd en dus geen reden ertoe.

Ik accepteer ook niet de valse beschuldigingen. Waarschijnlijk ligt er tegen mij aangifte in Duitsland. Hoe kom ik daar achter ? Ik heb ontkrachtend bewijsmateriaal. Zij heeft gewoon die valse beschuldigingen geuit om me af te schilderen als stalker, wat volledig onjuist is. Dat heb ik bij een advocaat en politieagent nagevraagd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2018 20:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij hou je gewoon jezelf voor de gek. Je was nooit in Regensburg en nu zitten daar opeens je beste vrienden, en wel toevallig net in de bar waar die dame ook wel eens komt. Get over it.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
argearge



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2018 20:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is precies zoals ik het schrijf. Waarschijnlijk heeft zij ook aangifte gedaan. Hoe kom ik daarachter?
Ik heb in die bar kennissen opgedaan. Zo is het.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
1e_jaars_fiscaal_recht



Leeftijd: 28
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 125


BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2018 4:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

- Je kunt contact opnemen met een politiebureau in Duitsland en aan de hand van een ID bewijs kun je kijken of er een aangifte is tegen je. Je moet wel fysiek naar het politiebureau.

- Maar als zij je nu al beticht van stalk gedrag, move on man. Geen tijd aan besteden. Zoek een andere, zoals Bona Fides hierboven al aangeeft.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
argearge



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2018 8:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het probleem is niet dat ik haar wil, het probleem is dat vrienden, en ik, dus vaak ik haar "ruimte" komen. Events, bars, enz. Daar zit het probleem. We hebben een beetje ook dezelfde kennissen.

Daarnaast heb ik een kennis van haar ingelicht omdat er ineens door niet bestaande Duitse telefoonnummers naar mij werd gebeld.
Die kennis heeft haar denk ik erop aangesproken want direct erna begon ZIJ weer te mailen en heeft ze weer een discussie op gang gebracht.

Ben ik dan aan het stalken ? Want daar wordt ik van beschuldigd. Ik weet niet hoe die regels in Duitsland zijn.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds