Probleem huisgenoot met energierekening
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina 1, 2  Volgende  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: Probleem huisgenoot met energierekening Auteur: marinda BerichtGeplaatst: za 02 nov 2013 23:25
    —
Hallo allemaal,
Om te beginnen zal ik me kort even introduceren. Mijn naam is M en ik ben een 22-jarige studente uit Utrecht. Ik ben inmiddels 3de jaars student en woon samen met 4 mensen in een studentenhuis.

In dit huis zijn 3 kamers en de gemeenschappelijke ruimten.
Nu zit ik met een probleem. Sinds 2011 woon ik in dit huis samen met 1 vriendinnen en 1 vriend. Deze vriend van ons heeft een vriendin en zij woont bij ons in huis sinds september 2012. Nadat duidelijk werd dat zij hier zou blijven wonen hebben wij afgesproken dat zijn dan ook zal meedelen in de maandelijkse gemeenschappelijke kosten. (gas/licht/water/internet/tv/telefoon).
Nu hebben wij inmiddels een afrekening van de energie leverancier gekregen van bijna 1100 euro extra. Nu blijkt dus dat er voor de vriendin van mij huisgenoot nooit wat heeft betaald.

Graag zou ik willen weten wat onze rechten zijn betreft deze situatie?

Kunnen wij het grootste gedeelte van de rekening bij mijn huisgenoot kunnen neerleggen?

Wij hebben per persoon namelijk al 70 euro per maand betaald, dit komt dus neer op 840 euro voor het jaar. Dit bedrag is dus door de 4e huisgenoot nooit betaald. Mijn vriendin en ik willen graag dat zij dus eerst 840 euro betalen. Het bedrag wat overblijft zou dan voor vieren worden gedeeld. Deze oplossing hebben wij al aan mijn huisgenoot laten weten, hij wil er alleen niks van weten en wil dat we de rekening verdelen over ons drieën. Hier zijn mijn vriendin en ik het dus niet mee eens. Hoewel ik er ook nooit een probleem van gemaakt heb dat zij hier bij is gaan wonen vind ik dit nu dus wel een probleem.

En ben ik verplicht deze rekening mee te betalen?