Prijs hotel verkeerd vermeld op de site
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: Prijs hotel verkeerd vermeld op de site Auteur: Cjj BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2018 13:06
    —
Ik deed een reservering bij hotel van der valk. Dit was een actie, die ik via mail ontvangen had.
2 nachten met ontbijt voor 2 personen kwam het op 66,47€.

Ik boekte dat en kreeg deze reservering bevestigd.

Ik kreeg deze morgen een mail van het hotel dat er een fout was opgetreden waardoor de prijs niet klopt.
Totaal prijs zou 139€ zijn.

Tevens vroeg ik voor 2 babybedjes voor op de kamer, dit was geen probleem.
Ik kreeg van morgen een ander antwoord: dat ik maar 1 babybedje kon bijboeken en dat in anders een familiekamers moest boeken.

Ik ben van mening dat als een reservering bevestigd wordt, je deze reservering ook moet krijgen en dat ze niet zomaar de prijs mogen veranderen.
Ook had ik mogelijkheid tot annulering tot 24u voor aankomst terwijl het hotel nu zelf mijn reservering eenzijdig heeft geannuleerd.
Daarnaast kreeg ik dan opnieuw een mail van hen, waarin stond dat de prijs niet 139€ was maar 139€.

Ik wou toch eens vragen hoe dit in Nederland zit.
Want in belgie is de wetgeving een reservering is een reservering en kan niet meer gewijzigd worden.

#2:  Auteur: ojajoh BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2018 16:31
    —
Ik denk dat je even goed naar de actievoorwaarden moet kijken. Soms staat er in echt hele kleine lettertjes bij dat het gaat om de prijs per nacht, en dan is de prijs te verklaren (2x euro 66,47 plus nog een beetje toeristenbelasting maakt 139 euro). En misschien komen er nog extra kosten bij voor huur van het babybedje als dat geen gratis service is.

Voel je je belazerd, annuleer dan gewoon en zoek een andere aanbieding,

#3:  Auteur: Cjj BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2018 17:30
    —
De reservering werd bevestig door hebt hotel aan de prijs die op de site vermeld stond.
Dan ga ik er als klant vanuit dat dit correct is.
In België is de regel: je betaalt de prijs die op de site vermeld staat. Een gemaakte reservering telt en kan niet gewijzigd.
Dus mijn vraag nogmaals: is dit in Nederland ook zo.

Babybedjes zijn bij te betalen maar dat weten we.
Hebben er al vaker geboekt.
Maar ik vroeg twee bedjes voor de kamer, dit werd bevestigd.

Nu kreeg ik vanmorgen een mail en zeggen ze dat er maar 1 bedje op de kamer kan.
Terwijl we anders ook altijd 2 bedjes hebben.

Dus neen, ik laat het hier niet zomaar bij.

#4:  Auteur: Cjj BerichtGeplaatst: wo 07 nov 2018 2:00
    —
De reservering werd bevestig door hebt hotel aan de prijs die op de site vermeld stond.
Dan ga ik er als klant vanuit dat dit correct is.
In België is de regel: je betaalt de prijs die op de site vermeld staat. Een gemaakte reservering telt en kan niet gewijzigd.
Dus mijn vraag nogmaals: is dit in Nederland ook zo.

Babybedjes zijn bij te betalen maar dat weten we.
Hebben er al vaker geboekt.
Maar ik vroeg twee bedjes voor de kamer, dit werd bevestigd.

Nu kreeg ik vanmorgen een mail en zeggen ze dat er maar 1 bedje op de kamer kan.
Terwijl we anders ook altijd 2 bedjes hebben.

Dus neen, ik laat het hier niet zomaar bij.

#5:  Auteur: hilde12 BerichtGeplaatst: wo 07 nov 2018 10:58
    —
Het ligt er helemaal aan wat bevestigd is.
Als de prijs vermeld per persoon was, dan is de prijs dus 2x 66.47 plus toeristenbelasting
Als de prijs per kamer was, dan is de prijs 1x 66.47 plus toeristenbelasting.

Die regel die in Belgie geldt, geldt hier overigens niet.
Gemaakte reserveringen kunnen gewijzigd worden (dit staat overigens ook altijd in de kleine lettertjes).
Bij de prijzen op de site van van der Valk staat altijd vermeld of de prijs p.p. is (per persoon) of per kamer.
Arrangementen zijn altijd per persoon.

#6:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: ma 12 nov 2018 22:04
    —
Uit wat TS schrijft maak ik op dat het hotel zelf toegeeft een fout te hebben gemaakt.

Quote:
Ik wou toch eens vragen hoe dit in Nederland zit.
Want in belgie is de wetgeving een reservering is een reservering en kan niet meer gewijzigd worden.

In het algemeen geldt dat een (web)winkel niet gebonden is aan een foutieve prijsopgave als de klant had moeten beseffen dat de prijs niet kon kloppen. In dit geval lijkt € 66,47 me wat aan de lage kant voor een hotelkamer voor 2 nachten, maar als het om een aanbieding gaat... waarom ook niet.

In de algemene voorwaarden van de hotelier staat:
Quote:
3.2 Alle door een horecabedrijf gedane aanbiedingen ter zake de totstandkoming van een horecaovereenkomst zijn vrijblijvend en onder het voorbehoud “zolang de voorraad (c.q. capaciteit) strekt”. Doet het horecabedrijf binnen een redelijke termijn na aanvaarding door de klant een beroep op bedoeld voorbehoud dan wordt de beoogde horecaovereenkomst geacht niet tot stand te zijn gekomen.

Er is hier blijkbaar geen sprake van voorraad die niet meer strekt, dus op deze voorwaarde kan het hotel geen beroep doen (al aangenomen dat zo'n beroep na bevestiging van de reservering nog mogelijk is).

Verder is er artikel 9.5.3, wat ik niet begrijp omdat het verwijst naar 9.1.1 en 9.2.2 ipv 9.2.1 en 9.2.2. Het gaat hier niet om een groep (zie 1.10: 10 of meer personen), dus ik gok dat 9.2.1 hier geldt, met omwisseling van "klant" en "horecabedrijf". Dat betekent bij het horecabedrijf bij annulering aan de klant het volgende percentage van de reserveringswaarde moet betalen:
Quote:
Meer dan 1 maand voor de ingangsdatum: 0%
Meer dan 14 dagen voor de ingangsdatum: 15%
Meer dan 7 dagen voor de ingangsdatum: 35%
Meer dan 3 dagen voor de ingangsdatum: 60%
Meer dan 24 uur voor de ingangsdatum: 85%
24 uur of minder voor de ingangsdatum: 100%

#7:  Auteur: hilde12 BerichtGeplaatst: ma 12 nov 2018 23:53
    —
bona fides schreef:
Uit wat TS schrijft maak ik op dat het hotel zelf toegeeft een fout te hebben gemaakt.


Ze bevestigen de prijs.
Vandaar mijn vraag.
Werd de prijs PP bevestigd of per kamer.
Omdat bij vd valk arrangementen altijd pp zijn.

#8:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: di 13 nov 2018 0:08
    —
hilde12 schreef:
bona fides schreef:
Uit wat TS schrijft maak ik op dat het hotel zelf toegeeft een fout te hebben gemaakt.


Ze bevestigen de prijs.
Vandaar mijn vraag.
Werd de prijs PP bevestigd of per kamer.
Omdat bij vd valk arrangementen altijd pp zijn.

Maar als het is gelukt om tot een boeking te komen zal de totaalprijs duidelijk zijn geworden. En wat is bevestigd is de reservering voor die prijs. En blijkbaar is daarbij een fout gemaakt (tenzij TS het wat onnauwkeurig weergeeft).

#9:  Auteur: hilde12 BerichtGeplaatst: wo 14 nov 2018 10:54
    —
In de bevestigingsmail van de reservering staat altijd "pp" als de prijs per persoon is.
Als dat er niet staat, dan heeft TS een punt.
Maar ik denk dat hij er gewoon overheen gelezen heeft... helemaal omdat bij vd valk de aktie prijzen altijd per persoon zijn (maar zijn vaak kleine lettertjes..

Prijs 69.00pp



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl