Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 0:03
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pleitnota handelsverkeersrecht
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 5 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jas90



Leeftijd: 33
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 10


BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2012 21:27    Onderwerp: Re: pleitnota Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ursulaaa schreef:
hoi ik had een vraagje, jullie spreken allemaal de reder aan ogv art. 461?? kan dat alleen als er sprake is van een kapiteinscognossement want ik vraag me af of er wel sprake is van een kapiteinscognossement? En wat zou dan het verweer van de reder kunnen zijn? bedankt alvast!


Staat in de pleitcasus dat het een kapiteinscognossement is. Verweer is wel heel lastig idd..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
priyazinta



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 61


BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2012 21:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mogen we de kopjes gewoon overnemen?

dus beginnen met: Uiteenzetting van de feiten dan vordering en grondslag etc? of moeten we die zelf bedenken?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ursulaaa



Leeftijd: 31
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2


BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2012 21:36    Onderwerp: pleitnota Reageer met quote Naar onder Naar boven

is het dan zo dat je hem aansprakelijk kan stellen op grond van de wanprestatie omdat die net zoals de vervoerder een resultaatsverbintenis heeft (en dus moet zorgen dat de goederen in de juiste staat van A naar B komen) en dit niet is gebeurd. En kan hij zich dan ook op de Before & afterclausule beroepen (wat dus als verweer zou kunnen gelden) ik zit hier echt al de hele dag mee in de knoop! help!!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
NK



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 7


BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2012 23:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

[/quote]mogen we de kopjes gewoon overnemen? [quote]

Ja, we mogen de kopjes gewoon overgenomen. Ik ken iemand die vorig jaar 19 vd 20 punten had en die heeft dat ook gewoon gedaan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
NK



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 7


BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2012 23:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou, ik heb alles omgegooid, dus stel ook Koppejan en Windei aansprakelijk ogv art. 8:378 jo. 387. Toch de casus zo aangepast dat de schade/het verlies is ontstaan na het inladen (dus tijdens het vervoer) zodat de before and after clausule niet van toepassing is.

Wat ik me nu toch nog afvraag is hoe Leonidez de vervoerders aan kan spreken ogv wanprestatie terwijl hij buiten de vervoers-ovk staat. Hij is geen koper van Plantinga, dus staat buiten een evt. derdenbeding.

Mag je ervan uitgaan, nu hij beslag heeft gelegd op het cognossement, dat hij regelmatig houder is ex 8:441 BW?

Weet iemand dit?

Quote:
is het dan zo dat je hem aansprakelijk kan stellen op grond van de wanprestatie omdat die net zoals de vervoerder een resultaatsverbintenis heeft (en dus moet zorgen dat de goederen in de juiste staat van A naar B komen) en dit niet is gebeurd. En kan hij zich dan ook op de Before & afterclausule beroepen (wat dus als verweer zou kunnen gelden) ik zit hier echt al de hele dag mee in de knoop! help!!!


Windei kun je volgens mij aanspreken op dezelfde gronden als Koppejan, omdat hij wordt aangemerkt als zijnde vervoerder o.g.v. 8:461 lid 2. Daarom kan je hem denk ik inderdaad wanprestatie tegenwerpen, omdat hij niet heeft voldaan aan de resultaatsverbintenis uit art. 8:378 die een vervoerder heeft. Hoop dat je hier iets aan hebt.. Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ks91



Leeftijd: 32
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 1


BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2012 23:56    Onderwerp: VORDERING 3 Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi heeft iemand toevallig iets over vordering 3?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MonM



Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 8


BerichtGeplaatst: ma 12 mrt 2012 12:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou ik denk dat de meeste mensen moeite hadden met vordering 5 aangezien de vele reacties. En zo te zien zijn de meesten van ons ook op hetzelfde eindpunt gekomen qua verweren. Nu kijken hoeveel punten we eruit slepen. Succen met het tentamen iedereen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 5 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds