Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 17:39
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pleitnota handelsverkeersrecht
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
priyazinta



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 61


BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2012 17:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

NJ234 schreef:
Nog een vraagje, hebben jullie onder het kopje grondslag en vordering nog gepsroken over de before and after clausule, himalay of stuwadoorsvoorwaarden.. Ik heb die zaken namelijk allemaal bij de weerlegging besproken.. Hierdoor is onder het kopje vordering/grondslag eigenlijk een algemeen verhaaltje gekomen bij mij?


Hebben jullie allemaal vordering 5? Ik heb vordering 1 die is vrij makkelijk...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
NJ234



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 17


BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2012 17:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

priyazinta schreef:
NJ234 schreef:
Nog een vraagje, hebben jullie onder het kopje grondslag en vordering nog gepsroken over de before and after clausule, himalay of stuwadoorsvoorwaarden.. Ik heb die zaken namelijk allemaal bij de weerlegging besproken.. Hierdoor is onder het kopje vordering/grondslag eigenlijk een algemeen verhaaltje gekomen bij mij?


Hebben jullie allemaal vordering 5? Ik heb vordering 1 die is vrij makkelijk...


Wrijf het er vooral in!!Very Happy Vordering 5 wens ik me vijand geen eens bah..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jas90



Leeftijd: 33
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 10


BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2012 17:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sanne3 schreef:
Jas90 schreef:
Sanne3 schreef:
Maar waarom gebruiken jullie dan 414 en 441 ipv 387 etc?


Ik heb voor de reder art. 8:461 BW hoor Wink Ergens begin hoofdstuk 6 wordt daar helemaal uitleg over gegeven.
Maar ik denk dat de grondslag voor de vervoerder art. 8:441 lid 1 BW goed zal zijn. Want het gaat om de rechtmatige houder, Leonidez, die heeft beslag laten leggen door de voorzieningenrechter. En bovendien is art. 8:387 BW op dat lid van toepassing.


Alleen nu snap ik nog niet waarom je dan voor die hebt gekozen ipv 378, 381 en 387 haha en waarom je denkt dat dan goed is?


In casu gaat het om een kapiteinscognossement toch. Dus reder is vervoerder onder cognossement dacht ik.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Sanne3



Leeftijd: 32
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 26


BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2012 17:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

NJ234 schreef:
Nog een vraagje, hebben jullie onder het kopje grondslag en vordering nog gepsroken over de before and after clausule, himalay of stuwadoorsvoorwaarden.. Ik heb die zaken namelijk allemaal bij de weerlegging besproken.. Hierdoor is onder het kopje vordering/grondslag eigenlijk een algemeen verhaaltje gekomen bij mij?


Dat heb ik ook Wink Want dat is mijn verweer dus die ga ik niet bij mijn vordering zeggen anders heb ik en weerlegging meer haha
Bekijk profiel Stuur privé bericht
priyazinta



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 61


BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2012 17:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

NJ234 schreef:
priyazinta schreef:
NJ234 schreef:
Nog een vraagje, hebben jullie onder het kopje grondslag en vordering nog gepsroken over de before and after clausule, himalay of stuwadoorsvoorwaarden.. Ik heb die zaken namelijk allemaal bij de weerlegging besproken.. Hierdoor is onder het kopje vordering/grondslag eigenlijk een algemeen verhaaltje gekomen bij mij?


Hebben jullie allemaal vordering 5? Ik heb vordering 1 die is vrij makkelijk...


Wrijf het er vooral in!!Very Happy Vordering 5 wens ik me vijand geen eens bah..


Wou het niet eens doen...de ervaring leert mij dat ik zometeen 20 punten haal voor de pleitnota, maar dan net het eindtentamen niet haal. Dus aan die 20 puntjes heb ik niet veel.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MonM



Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 8


BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2012 17:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou mensen, ik kap met de pleitnota. Ik vind het best zo als ie er nu uit ziet. Ik kan me niets meer bedenken of aanpassen want dat gaat leiden tot een slecht resultaat. Ik wens een ieder nog veel succes met het afronden ervan. Hoop dat iedereen er voldoende punten uithaalt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
NK



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 7


BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2012 17:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Maar waarom gebruiken jullie dan 414 en 441 ipv 387 etc?


Nou, mijn argumentatie waarom de stuwadoor zich niet kan beroepen op de clausules impliceert dat de goederen zijn gestolen t.t.v. de opslag. Ik was van plan het erop te gooien dat er iets mis was met zijn opslag en toezicht. Als sprake is van opzet/grove schuld kan de r&b zich ertegen verzetten dat iemand zich beroept op een exoneratieclausule.

Dan kan ik niet daarna de vervoerder/reder aanspreken ogv 387. Voor hen geldt de before and after clausule wél. Van hun kant kant kan immers geen sprake zijn van nalatigheid/schuld als de cacao bij de opslag van de stuwadoor is gestolen..

Vandaar mijn probleem... Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
NK



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 7


BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2012 18:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
In casu gaat het om een kapiteinscognossement toch. Dus reder is vervoerder onder cognossement dacht ik.


Ja, ik dacht o.g.v. art. 8:461 lid 2 BW.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jas90



Leeftijd: 33
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 10


BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2012 18:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

NK schreef:
Quote:
In casu gaat het om een kapiteinscognossement toch. Dus reder is vervoerder onder cognossement dacht ik.


Ja, ik dacht o.g.v. art. 8:461 lid 2 BW.


Ja, dat heb ik ook. Wat is jouw precieze grondslag voor de reder dan? Ik heb gewoon op grond van vervoerder onder cognossement krachtens art. 8:461 lid 2 BW. Maar ik weet niet of er nog wat bij moet? Want het is niet echt een schadevergoedingsartikel..


Laatst aangepast door Jas90 op zo 11 mrt 2012 18:14, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jas90



Leeftijd: 33
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 10


BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2012 18:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En hoe heb je dat met hoofdelijk aansprakelijk stellen en zo gedaan?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
NK



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 7


BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2012 19:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ben nu bezig met de grondslag, maar kom er nog niet helemaal uit. Ga zo het Damco-Meister arrest opzoeken en kijken hoe ze het daar hebben gedaan.

Als je googelt op 'hoofdelijk des dat als de een betaalt de ander is bevrijd'
vind je wat uitspraken met voorbeelden van vorderingen.

Eerst maar eens eten..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
priyazinta



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 61


BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2012 20:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

NK schreef:
Ben nu bezig met de grondslag, maar kom er nog niet helemaal uit. Ga zo het Damco-Meister arrest opzoeken en kijken hoe ze het daar hebben gedaan.

Als je googelt op 'hoofdelijk des dat als de een betaalt de ander is bevrijd'
vind je wat uitspraken met voorbeelden van vorderingen.

Eerst maar eens eten..


De hele casus deed mij ook gelijk denken aan damco meister dat is mooi als je vordering 1 hebt, maar voor 5 heb je er weinig aan...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jas90



Leeftijd: 33
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 10


BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2012 20:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is gewoon echt oneerlijk dat de moeilijkheidsgraad per vordering anders is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ursulaaa



Leeftijd: 31
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2


BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2012 20:36    Onderwerp: pleitnota Reageer met quote Naar onder Naar boven

hoi ik had een vraagje, jullie spreken allemaal de reder aan ogv art. 461?? kan dat alleen als er sprake is van een kapiteinscognossement want ik vraag me af of er wel sprake is van een kapiteinscognossement? En wat zou dan het verweer van de reder kunnen zijn? bedankt alvast!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jas90



Leeftijd: 33
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 10


BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2012 21:24    Onderwerp: Re: pleitnota Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ursulaaa schreef:
hoi ik had een vraagje, jullie spreken allemaal de reder aan ogv art. 461?? kan dat alleen als er sprake is van een kapiteinscognossement want ik vraag me af of er wel sprake is van een kapiteinscognossement? En wat zou dan het verweer van de reder kunnen zijn? bedankt alvast!


Staat in de pleitcasus dat het een kapiteinscognossement is. Verweer is wel heel lastig idd..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds