Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 17:19
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Oude tijden herleven, zulen we maar zeggen.
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2018 13:15    Onderwerp: Oude tijden herleven, zulen we maar zeggen. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kwetsbare ouder krijgt meer begeleiding.

Ouders die de zorg voor hun kind moeilijk aankunnen, moeten voortaan al voor de bevalling worden begeleid. Minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid wil zo voorkomen dat kinderen een valse start maken.

1.
Quote:
Overal in het land moeten de verloskundige, de kraamzorg, wijkteams en het consultatiebureau daarom beter gaan samenwerken. Ook de voorlichting over anticonceptie en een gezonde zwangerschap moet beter.


en dan komt het:
Quote:
Zo wil De Jonge dat alle gemeenten de kunst afkijken in Tilburg, waar hulpverleners dakloze, verstandelijk beperkte en verslaafde vrouwen bijstaan bij hun beslissingen over seks en het al dan niet voorkomen van een zwangerschap.

Naar normale mensentaal vertaald: We gaan verstandelijk gehandicapten e.d. aan de prikpil trachte te krijgen)

en men gaat verder:
Quote:
Ook komt daarvoor meer aandacht op scholen en wordt meer onderzoek gedaan naar de beste methode om onbedoelde zwangerschappen te voorkomen. Voor die aanpak wordt samengewerkt met scholen, gemeenten, huisartsen, abortusklinieken en hulp- en kennisinstellingen. ,,We gaan ervoor zorgen dat bijvoorbeeld jonge mensen, migranten en laagopgeleiden beter de weg weten te vinden weten naar goede informatie over anticonceptie'', zegt Blokhuis.


Affin, ik voel me weer helemaal teruggaan in de tijd:

https://www.youtube.com/watch?v=B5oO0PT_-Ao


Artikel, via: https://www.ad.nl/politiek/kwetsbare-ouder-krijgt-meer-begeleiding~a04c677c/[/quote]
_________________
Assumption is the mother of all fuck ups.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jeroen1967



Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 174


BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2018 13:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hysterisch overtrokken, zullen we maar zeggen...

Quote:
Naar normale mensentaal vertaald: We gaan verstandelijk gehandicapten e.d. aan de prikpil trachten te krijgen)


Dat staat er niet. Maar misschien moet je eerst eens uitgaan van een valide vraagstuk of stelling, om er eens eentje te noemen: "Elk kind heeft recht op ouders die in voldoende mate de juiste en benodigde verzorging, opvoeding en begeleiding kunnen geven." Dan kan je wel willen dat niemand, al dan niet gedwongen, aan de prikpil gaat maar dat 'niets doen' betekent in een aantal gevallen een regelrechte vuistslag in het gezicht van de baby die dan toch geboren wordt. Ik ben ervoor dat je een recht verliest als je niet aan de bijbehorende plicht kan voldoen.

Quote:
en men gaat verder:
Quote:
Ook komt daarvoor meer aandacht op scholen en wordt meer onderzoek gedaan naar de beste methode om onbedoelde zwangerschappen te voorkomen. Voor die aanpak wordt samengewerkt met scholen, gemeenten, huisartsen, abortusklinieken en hulp- en kennisinstellingen. ,,We gaan ervoor zorgen dat bijvoorbeeld jonge mensen, migranten en laagopgeleiden beter de weg weten te vinden weten naar goede informatie over anticonceptie'', zegt Blokhuis.

Affin, ik voel me weer helemaal teruggaan in de tijd:


Het 'vet' maken van de genoemde bevolkingsgroepen insinueert alsof er een soort complot van 'maatschappelijke schoonmaak' achter zit. Het stuk gaat over 'onbedoelde (!) zwangerschappen', en als uit onderzoek blijkt dat die veel meer voorkomen in de genoemde groepen dan is het niet zo vreemd dat daar de aandacht naar uitgaat.

Maar ik ben maar een betawetenschapper...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2018 15:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jeroen1967 schreef:
Hysterisch overtrokken, zullen we maar zeggen...

Quote:
Naar normale mensentaal vertaald: We gaan verstandelijk gehandicapten e.d. aan de prikpil trachten te krijgen)


Dat staat er niet. Maar misschien moet je eerst eens uitgaan van een valide vraagstuk of stelling, om er eens eentje te noemen: "Elk kind heeft recht op ouders die in voldoende mate de juiste en benodigde verzorging, opvoeding en begeleiding kunnen geven." Dan kan je wel willen dat niemand, al dan niet gedwongen, aan de prikpil gaat maar dat 'niets doen' betekent in een aantal gevallen een regelrechte vuistslag in het gezicht van de baby die dan toch geboren wordt. Ik ben ervoor dat je een recht verliest als je niet aan de bijbehorende plicht kan voldoen.

Quote:
en men gaat verder:
Quote:
Ook komt daarvoor meer aandacht op scholen en wordt meer onderzoek gedaan naar de beste methode om onbedoelde zwangerschappen te voorkomen. Voor die aanpak wordt samengewerkt met scholen, gemeenten, huisartsen, abortusklinieken en hulp- en kennisinstellingen. ,,We gaan ervoor zorgen dat bijvoorbeeld jonge mensen, migranten en laagopgeleiden beter de weg weten te vinden weten naar goede informatie over anticonceptie'', zegt Blokhuis.

Affin, ik voel me weer helemaal teruggaan in de tijd:


Het 'vet' maken van de genoemde bevolkingsgroepen insinueert alsof er een soort complot van 'maatschappelijke schoonmaak' achter zit. Het stuk gaat over 'onbedoelde (!) zwangerschappen', en als uit onderzoek blijkt dat die veel meer voorkomen in de genoemde groepen dan is het niet zo vreemd dat daar de aandacht naar uitgaat.

Maar ik ben maar een betawetenschapper...


Natuurlijk, het werd eerst geprobeerd door de PvdA om geesrtelijk gehandicapten gedwongen te prikpillen, affin dat tuig is inmiddels wel uit het politieke veld verdwenen.

Een roofdier gaat ook altijd op zoek naar de zwaksten in de groep, enzo gebeurt dat ook met peoples die op zoek naar macht zijn.

De paternalisten, zoals uit een reactie hierboven gequot, doen hetzelfde, maar knopen er dan hun morele invalide argumenten aan vast, om hun machtsgeilheid in een roze wolk te verpakken.

Even verder terug in de tijd: De minister beloofde indertijd dat hetSoFi nr. eeeeeecht waar alleen maar voor de belastingsdienst gebruikt mocht worden.

Anno 2018 dien ik €237, -- /maand te betalen bij een particuliere ziektekostenverzekering, om te voorkomen dat deze staat der Nederland in mijn private medische gegevens snuffelt en opslaat.
Kan ik geen bankrekening af sluuten zonder mijn bsn af te geven.

Het begint daar in Nl echt op een totalitaire staat te gelijken, waar oost-Duitsland maar een schamele afspiegeling van was. De internet-, transport, E-mail, geleende boeken register/burger data is voor Honecker iets om de vingers bij af te likken.

Gelukkig zijn er voldoende peoples die aan het Stockholmsyndroom lijden en hun vader-staat tot the end till day's in bescherming zullen nemen. Maar tja, dat is juist 1 v/ d symptomen.

In de so-called jeugdzorg is het bonton om de minderjarigen, die UHPzijn en dan meestal zonder toestemming van de gezaghebbende ouders, te prikpillen.

Omdat de begeleiding óf zelf seks met de pupillen heeft, of de puberalen gaan gezamenlijk op ondezoek uit, wat heel gezond is.
Edoch in de thuissituatie zijn daar de ouders die toch echt wel een oogje in het zeilen houden.

Bij staatsopvoedingshuizen vinden ze dat maar ouderwets.
_________________
Assumption is the mother of all fuck ups.


Laatst aangepast door @Paul op wo 12 sep 2018 16:47, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jeroen1967



Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 174


BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2018 16:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
De paternalisten, zoals uit een reactie hierboven gequot, doen hetzelfde, maar knopen er dan hun morele invalide argumenten aan vast, om hun machtsgeilheid in een roze wolk te verpakken.


Die conclusie vind ik wel de allernegatiefste die je zou kunnen bedenken. Soms worden beslissingen gewoon genomen om andere delen van de maatschappij te beschermen, als dat 'ten nadele' van sommige zwakkeren in onze samenleving gebeurt worden er vaak opeens allerlei invalide argumenten bij gezocht om die beslissing in een kwaad daglicht te stellen. Vooral aanhangers van het links en rechts (haha..) opkomende links fascisme met hun bijbehorende gewelddadige gewoonten hebben daar een handje van.

Quote:
Het begint daar in Nl echt op een totalitaire staat de gelijken
Helaas waar, en met de EU als backup wordt het er niet beter op.

Maar goed, dit draadje is weinig juridisch. Is er nog een juridische insteek die je aan de orde wil stellen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2018 17:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jeroen1967 schreef:


Maar goed, dit draadje is weinig juridisch. Is er nog een juridische insteek die je aan de orde wil stellen?


#paternalisme^2
1. J1967
2. Gedwongen geestelijk gehandicapten prikpillen.

Neerbuigend en machtsgeilheid.

Verder, had je al eens van artikel 8 EVRM gehoord, misschien bij Goede tijden slechte Tijden kijken?

Quote:
Soms worden beslissingen gewoon genomen om andere delen van de maatschappij te beschermen, als dat 'ten nadele' van sommige zwakkeren in onze samenleving gebeurt worden er vaak opeens allerlei invalide argumenten bij gezocht om die beslissing in een kwaad daglicht te stellen.


Mag ik zeggen dat je enge idieën uitdraagt?
Ja, dat mag ik zeggen.

Leg mij eens haarfijn op juridische gronden uit waarom tig zwangere geestelijke gehandicapten een bedreiging vormen voor de circa 17 miljoen, most peoples, kevende op het grondgebien wst wij kennen als Nederland.
_________________
Assumption is the mother of all fuck ups.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jeroen1967



Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 174


BerichtGeplaatst: do 13 sep 2018 8:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
#paternalisme^2
1. J1967
2. Gedwongen geestelijk gehandicapten prikpillen.
Neerbuigend en machtsgeilheid.


Zoals van jou gewend alleen maar aannames zonder op de inhoud in te gaan. Nogmaals, voor niet licht (!) verstandelijk gehandicapten is het in niemands belang dat daar kinderen van komen. Niet in het belang van de ouder, niet in het belang van het kind. Daar is niets neerbuigends of machtsgeilheid aan.

Quote:
Leg mij eens haarfijn op juridische gronden uit waarom tig zwangere geestelijke gehandicapten een bedreiging vormen voor de circa 17 miljoen, most peoples, kevende op het grondgebien wst wij kennen als Nederland.


Er valt niets uit te leggen, je koppelt 2 zaken aan elkaar die ik niet aan elkaar wilde koppelen.

En doe nou eens je best om in dit soort draadjes een post te schrijven die niet bol staat van de neerbuigende ad hominems, je maakt jezelf alleen maar onsterfelijk belachelijk.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: do 13 sep 2018 11:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
ogmaals, voor niet licht (!) verstandelijk gehandicapten is het in niemands belang dat daar kinderen van komen. Niet in het belang van de ouder, niet in het belang van het kind. Daar is niets neerbuigends of machtsgeilheid aan.


En dat mag jij natuurlijk gaan bepalen ( paternalist) wat in het belang van iemand is (macht).

Het trieste van je stanpunt is, dat je onmachtig bent de triestheid er van in te zien.


Quote:
Soms worden beslissingen gewoon genomen om andere delen van de maatschappij te beschermen, als dat 'ten nadele' van sommige zwakkeren in onze samenleving gebeurt worden er vaak opeens allerlei invalide argumenten bij gezocht om die beslissing in een kwaad daglicht te stellen.


Jij bent degene die de andere delen van de samenleving wenst te beschermen tegen die zwakkere en dat aan elkaar kopoelt jochie.
Je dient je verre te houden van derden te beschuldigen standpunten te dragen die jij innitieert.
_________________
Assumption is the mother of all fuck ups.


Laatst aangepast door @Paul op do 13 sep 2018 19:00, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jeroen1967



Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 174


BerichtGeplaatst: do 13 sep 2018 12:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik onthou me verder maar van commentaar in deze draad. Een inhoudelijke discussie vind ik OK, maar dat trieste inhoudsloze moddergooien doe ik niet aan mee Shame on you
Bekijk profiel Stuur privé bericht
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: do 13 sep 2018 12:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jeroen1967 schreef:
Ik onthou me verder maar van commentaar in deze draad. Een inhoudelijke discussie vind ik OK, maar dat trieste inhoudsloze moddergooien doe ik niet aan mee Shame on you


Nou dat zou heel verstandig zijn:
https://youtu.be/tVjb3i3ws2Q?t=107
_________________
Assumption is the mother of all fuck ups.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds