Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 16 apr 2024 19:02
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ontslag met vaststellingsovereenkomst en ns abonnement
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Anne44



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2020 11:52    Onderwerp: Ontslag met vaststellingsovereenkomst en ns abonnement Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben deze week ontslagen met een vaststellingsovereenkomst. Na ondertekening van de overeenkomst kreeg ik van mijn werkgever een mailtje dat hij wil dat ik mijn NS trajectabonnement annuleer en het bedrag dat ik van de NS terugkrijg wil hij verrekenen met de ontslagvergoeding.

Ik heb in februari een NS abonnement afgesloten en deze is door mij voor 1 jaar vooruit betaald. Mijn werkgever heeft dit bedrag aan mij terugbetaald. Vervolgens ben ik afgelopen week ontslagen met een vaststellingsovereenkomst, waarin de volgende bepalingen zijn opgenomen:

"The employee will return to the employer all property and/or documents that were provided to her in the context of the employment contract, such as laptop, mobile telephone, keys and access passes, by no later than 31 may 2020 including all data (and any copies thereof)(…)"

Daarnaast is er een finale kwijting beding opgenomen.

Ik heb de indruk dat de werkgever dit niet van mij kan vragen. Heeft iemand hier een idee over?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2020 14:23    Onderwerp: Re: Ontslag met vaststellingsovereenkomst en ns abonnement Reageer met quote Naar onder Naar boven

Anne44 schreef:
Ik ben deze week ontslagen met een vaststellingsovereenkomst. Na ondertekening van de overeenkomst kreeg ik van mijn werkgever een mailtje dat hij wil dat ik mijn NS trajectabonnement annuleer en het bedrag dat ik van de NS terugkrijg wil hij verrekenen met de ontslagvergoeding.

Ik heb in februari een NS abonnement afgesloten en deze is door mij voor 1 jaar vooruit betaald. Mijn werkgever heeft dit bedrag aan mij terugbetaald. Vervolgens ben ik afgelopen week ontslagen met een vaststellingsovereenkomst, waarin de volgende bepalingen zijn opgenomen:

"The employee will return to the employer all property and/or documents that were provided to her in the context of the employment contract, such as laptop, mobile telephone, keys and access passes, by no later than 31 may 2020 including all data (and any copies thereof)(…)"

Daarnaast is er een finale kwijting beding opgenomen.

Ik heb de indruk dat de werkgever dit niet van mij kan vragen. Heeft iemand hier een idee over?

Zo op het eerste gezicht ben ik het met je eens. Het abonnement lijkt me niet onder die "all property and/or documents" te vallen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jpst



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 256


BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2020 14:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als er sprake is van finale kwijting, kan men niet achteraf nog ergens om gaan vragen. Dan mist deze kwijting zijn doel natuurlijk.
Als de terugbetaling niet is besproken, dan is dat pech voor de werkgever.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LucyLG



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 28


BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2020 0:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

het is jouw NS kaart en de werkgever heeft daar een vergoeding voor betaald. Indien de vaststellingsovereenkomst geen bepaling bevat hierover is het klaar.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Vermeulen_J



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 164


BerichtGeplaatst: di 12 mei 2020 10:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een vaststellingsovereenkomst is juist om dat soort zaken te behandelen. Als daar niet wordt gerept over een NS abonnement of het naar rato terugbetalen dan is dat pech voor de werkgever naar mijn idee.

In de vasthellingovereenkomst staat waarschijnlijk ook wat er nog uitgekeerd wordt naar de werknemer, als daar achteraf minder van wordt uitgekeerd met de mededeling 'Oh, we waren het NS abonnement vergeten en hebben dit verrekend met je uitbetaling' gaat er iets niet helemaal goed.

Finale kwijting is niet altijd 'finaal'. Onvoorziene omstandigheden of zaken die later aan het licht komen kunnen hier nog roet in het eten gooien.

Een NS kaart waar de werkgever naar mijn idee prima van had kunnen weten is niet iets waar je achteraf pas achter gaat komen. Als werknemer had je het naar mijn idee echter ook kunnen aankaarten hoe je hiermee om gaat.
Maar in monopoly jargon 'Een foutje van de bank in uw voordeel'.
Ik acht de kans klein dat de werkgever hier nog aanspraak op kan maken. En mocht deze toch het geld inhouden dan zal het een gang naar de rechter worden, in de hoop dat de ex-werknemer dat traject niet wil gaan bewandelen...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds