Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 8:54
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Online Portal Leverancier al lange tijd niet bereikbaar
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
battle010



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: za 11 mei 2019 14:47    Onderwerp: Online Portal Leverancier al lange tijd niet bereikbaar Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik woon in een appartementencomplex waarbij de bewoners gedwongen worden Warmte en Koude af te nemen bij een monopolist, genaamd: Vaanster.

Nu is de portal waarmee je inzicht kunt verkrijgen in je maandelijkse verbruiksgegevens e.d. al sinds september 2018 niet bereikbaar. Navraag bij Vaanster leert dat er een migratie naar een ander systeem gaande is en dat dit migratieproces langer duurt dan verwacht.

Als je vervolgens vraagt aan Vaanster hoe lang het nu nog gaat duren, dan krijg je nul op het rekest. Kennelijk hebben ze bij Vaanster dus ook geen idee hoeveel tijd deze migratie nu nog in beslag gaat nemen.

Nu heb ik het contract met Vaanster erop nagelezen, maar er wordt helaas niks vermeld over een online portal. Dat neemt niet weg dat de portal vanaf het begin beschikbaar was voor de klant en derhalve een (onverbrekelijk) onderdeel uitmaakt van hun dienstverlening.

Ik wil deze kwestie nu voor gaan leggen bij de geschillencommissie Energie, waarbij ik:

1) Eis dat de portal binnen uiterlijk een termijn X weer bereikbaar dient te zijn voor de klant, op straffe van een dwangsom.

2) Een schadevergoeding vorder voor de periode dat ik geen gebruik heb kunnen maken van de portal.

Achten jullie deze zaak kansrijk?


Laatst aangepast door battle010 op za 11 mei 2019 22:00, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: za 11 mei 2019 19:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Erg kansrijk lijkt dit me niet. Ik neem aan dat je ook een meter hebt waarmee je je gebruik in de gaten kunt/had kunnen houden?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
battle010



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: za 11 mei 2019 21:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Klopt, iedere bewoner heeft een GJ-meter, waarop het warmte verbruik kan worden afgelezen.

Een GJ-meter toont echter niet het verbruik uit het verleden. Analyseren van de data kan dus niet. In de portal werden er ook allerlei staafdiagrammen en grafieken getoond, zodat je op een snelle manier kon zien of het warmte verbruik door de tijd heen is af- of toegenomen.

Als klant kun je met deze info dan aan de slag, door te analyseren waar bijv het gestegen warmte verbruik vandaag komt. Zijn het bepaalde maanden of tijdstippen dat het warmteverbruik enorm is gestegen? Op basis van deze analyse kun je mogelijk maatregelen nemen om het gestegen warmteverbruik een halt toe te roepen.

Mede gelet op de monopolie positie van vaanster (de klant kan dus niet overstappen naar een andere leverancier), zou het daarom niet meer dan redelijk zijn als de portal weer snel bereikbaar zou zijn.

Hier is toch iets voor te zeggen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Vermeulen_J



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 164


BerichtGeplaatst: ma 13 mei 2019 14:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik neem aan dat klanten wel een jaarafrekening krijgen?
Daar zal het verbruik uit het verleden zo mogelijk ook gewoon op af te lezen zijn?

Ik weet niet of er uberhaupt een verplichting bestaat inzicht te geven in je verbruik anders dan op momenten dat je moet betalen (het factuur).

Dat een dergelijke service geboden wordt is leuk, maar je kan natuurlijk ook gewoon (zo niet beter) je eigen administratie bijhouden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds