Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 18:49
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Onduidelijke en verwarrende vragen tentamen
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ramona69

Ramona69

Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HAN
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 41


BerichtGeplaatst: ma 15 nov 2010 21:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Halleluja Joel, ik dacht al dat ik de enige was die er zo over dacht. Ze hebben er dus hun hobby van gemaakt om zulke tentamens te maken daar.. Confused
_________________
Wat me niet doodt maakt me sterker
- Nietzsche -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ramona69

Ramona69

Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HAN
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 41


BerichtGeplaatst: di 16 nov 2010 19:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JoelHendriks schreef:
Ja, maar dat bedoel ik dus met 'flauwe vragen' bij de HAN.

Ik heb vrij recent een tentamen gemaakt bij de HAN met de vraag: "Kan dit verweer gevoerd worden?" Voor 2 van de 100 te behalen punten. In de casus werd een verweer gevoerd t.a.v. een non-conform product.

Tja... wat moet je daar nou mee? Mijn antwoord: het verweer levert geen schending van de procesorde of schending van het hof op, dus het verweer kan gevoerd worden.

Mag je drie keer raden wat er met het antwoord is gebeurd? Ik had moeten onderzoeken of het verweer succesvol geweest zou zijn. Nou; ik haal zoiets dus niet uit de vraag.


Dit bedoel ik dus...Ik begrijp niet dat dit soort vragen goedgekeurd worden Confused
_________________
Wat me niet doodt maakt me sterker
- Nietzsche -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ramona69

Ramona69

Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HAN
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 41


BerichtGeplaatst: di 16 nov 2010 19:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zojuist kreeg ik een mail terug van de studiebegeleider dat een nabespreking niet is toegestaan. We mogen alleen inkijken en misschien een document op de site die we door kunnen lezen. Het helpt ons dus niet om de vraagstelling als zodanig beter te kunnen begrijpen c.q. lezen. Jammer hoor...
_________________
Wat me niet doodt maakt me sterker
- Nietzsche -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: di 16 nov 2010 21:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoezo is een nabespreking niet toegestaan? Moet je dan formeel beroep aantekenen als je wilt weten waarom bepaalde alternatieven onjuist zijn gerekend? Shocked
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Ramona69

Ramona69

Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HAN
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 41


BerichtGeplaatst: zo 21 nov 2010 0:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja...Als je het niet eens bent met de uitslag dan kun je in bezwaar gaan. Nou maakt me dat (in dit geval) niet zoveel uit aangezien ik goeie cijfers heb gehaald in dit tentamenblok. Wat ik wil weten is, hoe lees ik die tentamens zodat ik ook die antwoorden goed kan begrijpen. De vragen zijn allemaal zo opgesteld dat het kan vriezen en kan dooien; je kan er dus echt alle kanten mee op. Maar goed, ik kreeg van mijn studiebegeleider te horen dat 'kromme vragen' niet zijn toegestaan, dus ik denk dat het aan ons ligt Wink
_________________
Wat me niet doodt maakt me sterker
- Nietzsche -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ramona69

Ramona69

Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HAN
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 41


BerichtGeplaatst: zo 28 nov 2010 0:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Grappig hoor. Gisteren de inzagedag gehad en het antwoord op de vraag van Els met de tv aan de muur, bleek dus tóch geen natrekking te zijn. Vond het erg flauw moet ik zeggen.
_________________
Wat me niet doodt maakt me sterker
- Nietzsche -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: zo 28 nov 2010 0:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja, was er al bang voor. Het is natuurlijk ook zeker niet intuïtief dat zo'n tv gekocht en bevestigd door een huurder eigendom zou worden van de verhuurder. Maar bij de huidige stand van het recht is dit bij mijn weten geen uitgemaakte zaak.

De vraag is in ieder geval niet: wordt de verhuurder naar de huidige verkeersopvattingen eigenaar van die tv? (antwoord zou natuurlijk zijn: nee). De bovengenoemde intuïtie is daarom niet doorslaggevend.

De vraag is wel: is die tv na bevestiging "naar aard en inrichting (voor zover voor derden kenbaar) bestemd duurzaam ter plaatse te blijven"? Tja, hoe beoordeel je zoiets? Beugels bevestig je niet aan de muur om ze de volgende dag weer aan een andere muur te bevestigen, en die beugels horen waarschijnlijk bij precies dat type tv. Aan de andere kant is het verwijderen of verplaatsen van de beugels op zichzelf een vrij eenvoudig klusje, maar dat is zeker niet beslissend. Dat de tv naar verwachting eerder zal worden vervangen dan het huis zegt ook niet veel.

Alles bij elkaar denk ik toch dat het naar uiterlijk waarneembare kenmerken duidelijk is dat de tv bestemd is weliswaar niet voor eeuwig, maar wel voor onbepaalde tijd aan de muur te blijven hangen, en daarom onroerend is (en nagetrokken wordt). Vergelijkbaar met inbouwapparatuur in de keuken.

Of de docent überhaupt over het bovenstaande heeft nagedacht is een open vraag...
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ramona69

Ramona69

Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HAN
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 41


BerichtGeplaatst: zo 28 nov 2010 14:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik sprak hem er nog even op aan (hij bleek deze vraag toevallig zelf gemaakt te hebben) en zei dat ik het een 'het kan vriezen, het kan dooien' vraag vond; waarop hij antwoordde: "ik kon er toch moeilijk een vraag van maken waarbij het een tv met stekker betrof in plaats van beugels". Laughing
_________________
Wat me niet doodt maakt me sterker
- Nietzsche -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
HenkR

HenkR

Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1146


BerichtGeplaatst: zo 28 nov 2010 15:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De leraar geeft zelf het verschil al aan Smile

Ik had ooit een auto die in beslag was genomen en die zou verkocht worden via de Domeinen. Ik wilde toen de stereo terug want ik vond dat die niet bij de auto hoorde omdat je zo'n ding immers van auto naar auto mee neemt en los koopt.
Maar niks hoor, hoorde bij de auto volgens de rechter. (Is wel 20 jaren geleden.)
Het kan vriezen en het kan dooien..
En dat hangt voor een groot deel van de rechter of een andere beoordelaar 'in functie' af..
_________________
'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?'
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ramona69

Ramona69

Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HAN
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 41


BerichtGeplaatst: zo 28 nov 2010 16:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Yep, helaas heeft het mij punten gekost want ik vond dat het natrekking was. De tv was vastgezet met beugels aan de muur en is dus eengeworden met de hoofdzaak (was mijn gedachte). De docent dacht daar inderdaad anders over. Heb het tentamen gelukkig wel gehaald, ma ja... Confused
_________________
Wat me niet doodt maakt me sterker
- Nietzsche -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Petorie



Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HvA

Berichten: 2


BerichtGeplaatst: vr 18 feb 2011 9:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is het niet zo dat natrekking twee roerende zaken moet betreffen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JoelHendriks



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 61


BerichtGeplaatst: vr 18 feb 2011 12:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Natrekking kan onroerend zijn (het huis dat op een stuk grond staat, vgl. 5:20 BW); maar ook roerend (fietsbel aan de fiets, vgl. 5:14 lid 3 BW).

Het kan dus allebei.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds