OV-Chipkaart binnen de wet
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Voltijd

#1: OV-Chipkaart binnen de wet Auteur: Callewaert BerichtGeplaatst: di 08 feb 2011 8:28
    —
Beste Juristen,


Vandaag heb ik, zoals veel mensen, de ervaring gehad dat mijn ov chipkaart het van de een op de andere dag niet meer doet. Ik heb er geen gekke dingen mee gedaan, moet je weten.
Nu krijg ik geen vervangend bewijs dat ik wel gratis kan reizen, noch een vergoeding van de studenten ov chipkaart instantie.
Ik vind het absurd omdat ik toch, door mijn prestatiebeurs bij de DUO, voor mijn ov betaal. Als ik mijn bachelor netjes haal, hoef ik het niet terug te betalen, maar toch is het een andere manier van betalen geloof ik.
Nu betaal ik dus dubbel voor alle ritjes die ik moet gaan maken!

Ik heb online een klacht ingediend, maar ben benieuwd wat ik nog meer, binnen de wet, kan doen om deze regel van de studenten ov chipkaart te veranderen, mochten ze negatief reageren.


Ook vraag ik me af tot welk recht dit behoort (ik als bachelor student, ben nog niet in aanraking geweest met zo'n soort problemen). Dus wie weet, 'n mogelijke nieuwe studierichting!

Mvg,
Iks

#2:  Auteur: Silverpacer BerichtGeplaatst: zo 20 feb 2011 19:09
    —
Beste Rick,

Juridisch gezien is het nutteloos om stappen te ondernemen tegen DUO.
Je kunt namelijk je reiskosten terugvorderen, maar dan moet je wel vervoersbewijzen bewaren, je moet namelijk een bewijs mee sturen als je het gaat vorderen.

Studenten OV-chipkaart kwijt of gestolen
Bel zo snel mogelijk met de Klantenservice OV-chipkaart als je je Studenten OV-chipkaart kwijt bent of als hij gestolen is. Telefoonnummer: 0900 - 09 80 (€ 0,10 p/m). Je oude kaart wordt direct geblokkeerd en je krijgt zo snel mogelijk een vervangende kaart.

Advies: gewoon een kaartje kopen en later je geld terugvorderen. Dit kan volgens mij via DUO met een desbetreffend formulier.


Bron: http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/kwijt_of_kapot.asp

*Aan dit advies kunnen geen rechten worden ontleent.



Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Voltijd

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl