Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 17:47
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

ONSCHULDIGE KINDEREN VASTHOUDEN MAG
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ariana



Leeftijd: 48
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 16


BerichtGeplaatst: wo 22 aug 2012 8:21    Onderwerp: ONSCHULDIGE KINDEREN VASTHOUDEN MAG Reageer met quote Naar onder Naar boven

In strijd met beginselen van verdragen over mensenrechten e.d. Worden in Nederland kinderen tegen hun wil vastgehouden, gehersenspoeld om te voorkomen dat ze naar hun ouders terug gaan, tegen wie ook geen strafbare feiten t.o. van het omgaan met hun kinderen, bestaan. Mensen(kinderen) kunnen in Nederland, praktisch onbeperkt, gevangen worden gehouden. Een civiele rechter is toch niet bevoegd om een persoon op te sluiten? Wat is tegen die rechter er te doen? en vervolgens tegen ieder die de kant van die rechter kiest?
Het internationale Strafhof is onbevoegd om Nederlandse autoriteiten te berechten en dus wel partijdig, ze smeken toch voor geld. 14 jaarbestaan bijna een miljard voor een veroordeling.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marja.verstralen



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 1100


BerichtGeplaatst: wo 22 aug 2012 10:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dag,


Misschien kunt u iets concreter zijn?

Zijn uw kinderen bijvoorbeeld uit huis geplaatst door de rechter en betoogt u dat dat in strijd is met het recht op familie leven in de zin van art. 8 EVRM?


Met vriendelijke groet,

Marja
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ariana



Leeftijd: 48
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 16


BerichtGeplaatst: wo 22 aug 2012 11:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Verstralen,
Ik ben op zoek naar antwoorden en niet naar vragen. Ik ben in mijn opstelling duidelijk genoeg, zo niet dan verneem ik op welke punt precies dat niet zo is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: wo 22 aug 2012 12:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat bedoelt u met gevangen houden?
Waar is het kind geplaatst en waarom?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ronald78



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 796


BerichtGeplaatst: wo 22 aug 2012 14:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ariana schreef:
Beste Verstralen,
Ik ben in mijn opstelling duidelijk genoeg, zo niet dan verneem ik op welke punt precies dat niet zo is.

Op alle punten.

U zoekt antwoorden, maar een antwoord kan alleen worden gegeven op vragen die voor de beantwoorder voldoende duidelijk zijn. Om daarvoor te zorgen, zal de beantwoorder eerst vele vragen moeten stellen.

Ik ken geen voorbeelden van kinderen die worden vastgehouden of gehersenspoeld (van overheidswege), althans het is mij niet duidelijk op welke situaties u doelt. Wat het Internationale Strafhof ermee te maken heeft, kan ik ook niet helemaal volgen. Wat heeft onbevoegdheid met partijdigheid te maken?
_________________
Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: wo 22 aug 2012 16:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als er al in de eerste zin met mensenrechten wordt gezwaaid, dan weten wij uit ervaring wel hoe laat het is.

Als je op serieuze en wellicht bruikbare reacties hoopt, leg dan gewoon uit wat er aan de hand is, en laat alle hyperbool achterwege.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ariana



Leeftijd: 48
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 16


BerichtGeplaatst: wo 22 aug 2012 16:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit kan ik nog aan toevoegen. In Nederland, net als bij ander landen worden onschuldige mensen ontrecht vast gehouden, maar in Nederland gebeurt iets wat veel erger is, en niet bij ander landen voorkomt; onschuldige kinderen vastzetten zonder dat ze strafbarefeiten hebben gepleegd Ongeveer duizend in totaal. Afwijken van de feiten vertrubel het overzicht en daar ga ik niet op in. Gewoon googelen.
Wat betreft het ICC welke zonder Nederlandse steun niet kan bestaan, het spreekt vanzelf dat daardoor onmogelijk wordt gemaakt om Nederlandse autoriteiten, welken zich schuldig hebben gemaakt aan het schending van verdragen tegen de mensheid, zoals ik hier genoemd hebt voor het gerecht te slepen.
En dit nog genoemde onschuldige kinderen zijn opgesloten in opdracht van civile rechters, terwijl daarvoor enkel strafrechter bevoegd zijn.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ariana



Leeftijd: 48
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 16


BerichtGeplaatst: wo 22 aug 2012 23:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Ronald,
Ik kan me bij voorstellen dat voor meerderen ongelovelig overkomt dat verdragen, enkel in arme landen en niet in eigen welvardige land. Niets is minder waar. Het is pijnlijk en schokkend voor diegene die er voor open staat en de hersenen en intuïtie heeft om het te beseffen, maar voor diegenen die het ontkennen, blijf de vraag; aan welke kant van de balie staan ze. Het doe het niet toe op welke wijze en constructie onschuldige kinderen tegen hun wil worden vast gehouden. Het is gewoon fout illegal crimineel en de rest is opvulling.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ariana



Leeftijd: 48
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 16


BerichtGeplaatst: wo 22 aug 2012 23:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bona fide?
Mensenrechten? Verdragen? Wie zijn de criminelen de slachtoffers of de beulen.
Even voor all duidelijkheid justitie bv is het privé domain van de VVD een partij die bestaat, zacht uitgedrukt, uit menselijk rekenmachines. En machines zijn eenmaal geen mensen, maar wezen zonder menselijk eigenschappen niet human en dus ongeschikt om taken uit te voeren met betrekking tot humanrights, welke positie neemt u t.o. Mensenrechten verdragen? Worden ze door u gehaat?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2012 9:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Snel uw eigen partij maken en op u laten stemmen de 12e, misschien dat u het systeem dan kan veranderen.

We proberen hier vragen te beantwoorden van mensen en discussies te voeren over bepaalde onderwerpen, maar als er geen specifieke vragen gesteld worden kunnen wij er weinig mee.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ariana



Leeftijd: 48
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 16


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2012 9:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hilde 12,
Die bestaat al; Groep Hop
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Regin



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1042


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2012 11:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij gaat het over (gedwongen) uithuisplaatsing van kinderen. In Nederlandse jeugdgevangenissen (Justitiële Jeudginrichtingen; JJIs) worden kinderen die een strafbaar feit hebben begaan en kinderen die beschermd moeten worden samen behandeld.

Het standpunt van Groep Hop:
Quote:
Justitiële Jeugdinrichtingen (JJI of jeugdgevangenis). Het civiel opsluiten van minderjarigen die slachtoffer zijn van loverboypraktijken of ernstige mishandeling in een JJI om de minderjarige tegen de dader te beschermen dient verboden te worden. Kinderrechters die verweerschriften van minderjarigen die opgesloten zitten in een JJI weigeren dienen onverwijld en op staande voet ontslagen te worden. Het civiel opsluiten van een verslaafde minderjarige in een JJI dient verboden te worden. Door de jeugdzorg te gaan dwingen navolgbaar en transparant te werken zullen sowieso veel minder minderjarigen in een JJI terechtkomen. Het bouwen van steeds meer jeugdgevangenissen kan hiermee voorkomen worden.

Op de website van het Nederlands Jeugd Instituut is meer informatie te vinden over uithuisplaatsing.

TS heeft het over schending van mensen- en kinderrechtenverdragen en doelt daarmee waarschijnlijk op het Internationaal Verdrag inzake de Rechten van het Kind (IVRK). De naleving van dit verdrag wordt in de gaten gehouden door verschillende NGO's en het VN Kinderrechtencomité. Hun rapporten zijn hier te raadplegen.

De kinderrechter is bevoegd om kinderen tegen hun eigen wil of die van hun ouders uit huis te plaatsen. Deze bevoegdheid is gegrond op art. 1:261 BW. Het idee dat alleen de strafrechter bevoegd zou zijn tot uithuisplaatsing is dus onjuist. Dat de uithuisplaatsing tegen de zin van het kind gebeurt, maakt de uithuisplaatsing niet illegaal of crimineel; het is de essentie van een gedwongen uithuisplaatsing, in tegenstelling tot een vrijwillige uithuisplaatsing.

Het International Criminal Court (ICC) is een gerecht dat mensen berecht die verdacht worden van genocide, misdaden tegen de menselijkheid of oorlogsmisdaden. Een eventuele schending van het IVRK lijkt mij niet een aanleiding voor het ICC om een vervolging in te stellen, te meer omdat daarvoor eerst de nationale mogelijkheden tot vervolging moeten zijn uitgeput.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ariana



Leeftijd: 48
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 16


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2012 13:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor het UVMR wordt er geen leeftijd begrenzing als voorwaarde gesteld voor de bevoegdheid van de stad om een onschuldige mens tegen zijn wil op te sluiten. Voor een minderjarigen zijn de gevolgen er van veel ergstige dan voor volwassenen. Nederland is een uitzondering op de wereldgemeenschap. Nergers anders worden kinderen van de zwaksten afgepakt om vervolgens hun naar de elite te verhandelen. Daarbij word eerst met valse of aangedikte argumenten kinderen van hun wettige ouders en zelfs zuigelingen met gestapoacthtige machtsvertoon afgerukt. Vervolgens word hun ouderlijkgezag ontnomen om bij zedemisdrijven aangifte te voorkomen en tenslote worden kinderen, net zo lang opgesloten tot hun familie binding kapot is gemaakt en klaargestomd voor hun afnemers. Zelfs Hitler zou zich hier voor schamen. Net als Hitler (psychopaat) worden kinderen aan hun lot onder het bewind van psychopaten overgelaten en justitie bestaat uit Sociopaten. Het is hopeloos en zorgwekkend hoe in Nederland gesteld is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marja.verstralen



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 1100


BerichtGeplaatst: vr 24 aug 2012 11:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dag,

Ik vind het wel vreemd dat de slachtoffers van loverboypraktijken in Justitiële Inrichtingen worden vastgehouden. Hoe valt dit te rijmen met art. 5 EVRM? Uithuisplaatsing is niet één van de gronden voor gerechtvaardigde vrijheidsontneming.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
WimWest



Leeftijd: 124
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 1040


BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2012 6:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Nergers anders worden kinderen van de zwaksten afgepakt om vervolgens hun naar de elite te verhandelen. Daarbij word eerst met valse of aangedikte argumenten kinderen van hun wettige ouders en zelfs zuigelingen met gestapoacthtige machtsvertoon afgerukt. Vervolgens word hun ouderlijkgezag ontnomen om bij zedemisdrijven aangifte te voorkomen en tenslote worden kinderen, net zo lang opgesloten tot hun familie binding kapot is gemaakt en klaargestomd voor hun afnemers. Zelfs Hitler zou zich hier voor schamen. Net als Hitler (psychopaat) worden kinderen aan hun lot onder het bewind van psychopaten overgelaten en justitie bestaat uit Sociopaten. Het is hopeloos en zorgwekkend hoe in Nederland gesteld is.


Is dit een normale argumentering ? Neen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds