Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 20:28
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Nieuws omtrent de zaak Dutroux
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: di 20 apr 2004 19:56    Onderwerp: Nieuws omtrent de zaak Dutroux Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik volg momenteel en eigenlijk al vanaf het begin de zaak Dutroux en ik zal proberen nieuwsfeiten omtrent het proces hier neer te zetten.

Je kunt het lezen en er uiteraard ook op reageren. Ik merk wel al dat de krantenstukken soms 'schokkende' verklaringen bevatten, dus mochten mensen dat niet op prijs stellen dan stel ik voor de ze dit topic vermijden.
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: di 20 apr 2004 19:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:

Laetitia: Dutroux genoot van pijnlijke verkrachting


AARLEN - Het deed Marc Dutroux blijkbaar plezier dat zijn slachtoffer pijn leed tijdens de verkrachting, zei Laetitia Delhez dinsdag voor het Hof in Aarlen.

De nu 22-jarige jonge vrouw vertelde de jury en rechters hoe ze in 1996 door Dutroux was ontvoerd en verkracht. Dutroux had haar op straat bij de keel gegrepen, opgetild en in een bestelwagen gelegd. "Hij wilde onder meer weten wat mijn naam was en of ik al vriendjes had gehad. Hij zei dat hij me mooi vond."

In de bestelwagen kreeg Laetitia al slaappillen. "Toen ik wakker werd, lag ik onderin een stapelbed vastgeketend, met mijn onderbeen aan het trapladdertje." Het meisje dommelde steeds in. Ondertussen verkrachtte Dutroux haar, zei ze.

Sabine

Op dezelfde kamer stelde Dutroux haar Sabine voor, die toen al ruim zeventig dagen gevangen was gehouden. "Daarna moest Sabine van Marc Dutroux, zonder hemdje, onder het dakraam gaan zonnen, zogenaamd om vitamines op te slaan", zei Laetitia. De meisjes zijn later samen opgesloten in de kelder van het huis in Marcinelle bij Charleroi. Enkele dagen later heeft de politie hen daar bevrijd, op aanwijzing van Dutroux zelf.

De hoofdverdachte vroeg na de getuigenis van Laetitia het woord en bood zijn excuses aan. "Ik besef het kwaad dat ik heb aangericht en ik wil daarom mijn meest oprechte excuses aanbieden aan deze twee slachtoffers", zei de verdachte.

Sabine en Laetitia reageerden onthutst. "Om het grof te zeggen, hij kan met zijn excuses creperen", schreeuwde Sabine geëmotioneerd door de zaal. Ze vroegen de rechters om Dutroux te laten zwijgen. Voorzitter Goux van het Hof vroeg hem daarop zijn mond te houden, wat gebeurde.

Te laat

Ook Dutroux' toenmalige vrouw Michelle Martin bood Laetitia excuus aan, net als ze maandag deed bij Sabine: "Ik ben er mij van bewust dat ik u heel veel pijn gedaan heb en ik wil u daar mijn spijt over betuigen", zei Martin. Laetitia onderbrak haar. "Ik wil niet naar uw spijt luisteren. Het is nu te laat. Ik heb niets meer te zeggen." Daarop was Michelle Martin sprakeloos.


_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: di 27 apr 2004 22:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:

Rechtbank Dutroux neemt kijkje in gruwelkelder



CHARLEROI - Onder enorme mediabelangstelling is het volledige Hof van Assisen (rechtbank) in de zaak Dutroux dinsdag naar Marcinelle (bij Charleroi in het zuiden van België) afgereisd. De juryleden hadden erop aangedrongen persoonlijk poolshoogte te nemen in de kelder van het huis van Dutroux, waar vier meisjes zijn vastgehouden. Het zeer uitzonderlijke bezoek aan de plaats des onheils is rustig verlopen.

Juryleden, rechters, advocaten, nabestaanden en een beperkt aantal journalisten waren 's morgens op twee bussen gestapt in Aarlen, waar de zitting normaliter wordt gehouden, om de 150 kilometer af te leggen. Eerder al waren Marc Dutroux, Michelle Martin en Michel Lelièvre per gepantserde wagen vervoerd.

De rechters namen eerst zelf een kijkje in de verborgen kelder die Dutroux onder zijn huis had gebouwd. De vier meisjes, onder wie de twee bevrijde slachtoffers Laetitia en Sabine, werden gevangen gehouden in een bedompte ruimte van 3,64 vierkante meter en 1,61 meter hoog. De rest van de groep, in totaal 110 personen, bracht in groepjes van vier een kort bezoek aan de gevangenis. Onder hen waren Laetitia en Sabine.

Volledig onschuldig

Dutroux en Martin daalden ook af in de kelder, maar Lelièvre besloot op het laatste moment om niet te gaan. De vierde verdachte Michel Nihoul was niet eens meegegaan naar Marcinelle, omdat hij vindt dat hij volledig onschuldig is en er dus niets te zoeken heeft.

Het bezoek geldt als een officiële zittingsdag. Er waren echter geen debatten en communicatie met de buitenwereld was verboden. De bussen, die om half een arriveerden, gingen om vier uur weer terug naar Aarlen. Vroeger gebeurde het in België vaker dat juryleden de plaats van het misdrijf opzochten, maar tegenwoordig nemen ze vrijwel altijd genoegen met dia's en videobeelden.

Veiligheidsmaatregelen

De politie van Charleroi had enorme veiligheidsmaatregelen genomen om het bezoek in goede banen te leiden. Alle straten in de omgeving waren afgesloten. Met driehonderd man op de grond en helikopters in de lucht wilde de politie elk probleem vermijden.

Journalisten die niet met de bus mee konden, mochten het tafereel gadeslaan vanaf een viaduct over de belendende spoorbaan. Het zicht voor de honderd persmensen was minimaal. Fotografen moesten genoegen nemen met zeldzame momenten waarop 'bekenden' te zien waren, of wanneer de bussen arriveerden. Dan klikten alle camera's. De juryleden in het proces willen trouwens vanaf het begin af aan niet op de foto en zorgden dat ze altijd buiten beeld bleven.

Onwel

Het hele circus leverde slechts enkele incidentjes op. De moeder van het overlevende slachtoffer Laetitia werd onwel en is korte tijd in een gereedstaande Rode-Kruistent geweest om op adem te komen. Ook Martin werd eventjes onwel, in de woning.

Op het viaduct met journalisten werd Claude Thirault, de man die Dutroux had gekend en die ooit tips gaf over 's mans kelderverbouwingen, door de politie weggestuurd omdat hij geen perspas had. Hij verklaarde dat hij alleen maar een kijkje had willen nemen.


_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: wo 28 apr 2004 10:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Die kelder is echt een zieke plek.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: wo 28 apr 2004 20:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, maar toch heb ik typisch het idee dat dat over een paar jaar een toeristische trekplaats zal worden. Dat de mensen die daar in de buurt zijn even bij de kelder van Dutroux gaan kijken.... Van mij mogen ze het platgooien zodra het proces over is....
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: wo 28 apr 2004 23:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Flash schreef:
Ja, maar toch heb ik typisch het idee dat dat over een paar jaar een toeristische trekplaats zal worden. Dat de mensen die daar in de buurt zijn even bij de kelder van Dutroux gaan kijken....


Nooo Nooo Nooo Nooo Nooo Nooo Nooo Nooo Nooo Nooo Nooo Nooo Nooo Nooo Nooo Nooo Nooo Nooo Nooo Nooo

Ik zou het best wel ziek vinden als mensen daar bij wijze van toeristisch uitje naar binnen gaan.
Aan de andere kant, wie zijn wij om mensen te verbieden of onmogelijk te maken om een indruk te krijgen van de verschrikkelijke dingen die daar gebeurd zijn? Voor de Belgen zelf is het helemaal een onaangename maar belangrijke plaats, het heeft heel hun land op z'n kop gezet. Ik kan me ook voorstellen dat de mensen daar wat mee willen doen op hun eigen manier.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: do 29 apr 2004 8:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja, nou ik sta in ieder geval niet vooraan in de rij om er te gaan kijken....
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: di 04 mei 2004 18:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:

Meisjes waren 48 uur eerder te redden uit kooi Dutroux


BRUSSEL/AARLEN - De ontvoerde meisjes Sabine en Laetitia hadden 48 uur eerder gered kunnen worden uit de kooi van Marc Dutroux in het Waalse Marcinelle. Dat heeft officier van justitie Bourlet dinsdag gezegd tijdens het proces-Dutroux in Aarlen. Hij verweet de al eerder zwaar bekritiseerde voormalige rijkswachter Michaux forse nalatigheid.

Bourlet zegt dat Michaux zich te weinig heeft aangetrokken van onderzoek met een speurhond. De officier vindt dat de rijkswachter, die eerder ook al niet reageerde op geroep van de meisjes Julie en Melissa tijdens een ander onderzoek in een woning van Dutroux, moet worden aangeklaagd wegens "schuldig verzuim".

Brieven

Bourlet vindt het ook vreemd dat Michaux en zijn collega's bij een huiszoeking in de woning in Marcinelle, direct op de aanhouding van Dutroux, geen brieven van Sabine Dardenne hebben gevonden. Een speciale ploeg rechercheurs uit Brussel vond twee dagen later wel meteen een stapeltje nooit verzonden brieven van Sabine aan haar ouders.

Verschillende advocaten van beschuldigden hebben zich erover beklaagd dat het hof in Aarlen "kostbare tijd" verliest door te veel ooggetuigen en politiemensen te verhoren. "Indien we alle getuigen voor het hof gaan laten defileren die een witte bestelwagen hebben gezien, zitten we hier met Kerstmis nog", aldus Dutroux' advocaat mr. Magnée. Dutroux ontvoerde diverse meisjes met een oude witte bestelwagen.

Getuige

De moeder van Dutroux-slachtoffer Melissa Russo heeft dinsdag laten weten definitief niet te komen getuigen op het proces in Aarlen. Zij was opgeroepen als getuige over de ontvoering van haar dochter, maar liet eerder verstek gaan wegens het overlijden van haar eigen moeder. Dinsdag liet zij weten helemaal niet meer te zullen komen. De ouders Russo hebben zware kritiek op het onderzoek in de zaak-Dutroux en vinden het proces een "groot circus".


_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: wo 05 mei 2004 18:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:

Psychiaters: Dutroux perfecte psychopaat


BRUSSEL/AARLEN - Marc Dutroux is een "perfecte psychopaat", zo vinden drie psychiaters en een psycholoog, die hem in opdracht van justitie hebben onderzocht. Verder valt hij volgens hen te omschrijven als een "manipulator", die niet lang zou kunnen functioneren in een andere organisatie.

Met die visie bestreden de experts tijdens het proces in Aarlen het idee dat Dutroux een ondergeschikte in een groter netwerk zou zijn. De deskundigen, die Dutroux ook "narcistisch en asociaal" noemen, geloven verder ook niet dat hij lang tegen de justitie kan hebben gelogen om zijn echtgenote Michele Martin te beschermen.

_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MaxForce



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 96


BerichtGeplaatst: do 03 jun 2004 3:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

wat Flash zegt kan best


Zo zijn alle concentratiekampen uit WOII ook een soort van musea's geworden waar men kijken kan hoe het toen was... en die daden daar zijn 10x erger.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger ICQ nummer
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: do 03 jun 2004 9:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ben er zelfs nog in één geweest dit weekend. Was voor het eerst in kamp Westerbork. Moet eerlijk zeggen dat ondanks dat we al jaren van alles horen over WO II, dit soort dingen toch altijd indruk blijven maken....
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: do 03 jun 2004 10:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben in Auschwitz Birkenau geweest, en als je daar de cellen ziet, word je gewoon eng van, 4 mensen in een cel van 1vierkante meter....
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: do 03 jun 2004 11:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja dat is absoluut zo. Bij Westerbork was bijna alles compleet afgebroken, maar er stond een plattegrond van hoe het geweest was en daarbij hadden ze op de grond markeringen aangebracht zodat je over kon zien waar alles gestaan had.

Verder stond er een soort van monument met voor iedere jood/verzetsstrijder/zigeuner die gedeporteerd was een steentje...
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Diana

Diana

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 430


BerichtGeplaatst: do 03 jun 2004 19:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In Westerbork staat ook nog een stuk van de treinrails en een hekwerk. Erg indrukwekkend.

Maar wat deed je aan de voor jou andere kant van NL, Flash?
_________________
_______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: vr 04 jun 2004 15:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik was een lang weekend op visite bij vrienden van mij in Assen. Op zaterdag hadden we een film gehuurd over Hitler. En dan voornamelijk over de manier waarop hij de macht gekregen heeft (erg indrukwekkende film en zeker een aanrader!). Dus toen het maandag niet zulk superweer was besloten we om daar naartoe te gaan! Maar dat deed ik dus aan de andere kant van nederland! Very Happy
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds