Nederlands Recht en werken in het buitenland
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Studeren in het buitenland

#1: Nederlands Recht en werken in het buitenland Auteur: stephan BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2004 16:58
    —
Ok mijn situatie: eerstejaars rechten, net mijn eerste tentamens achter de rug, die overigens heel goed zijn gegaan, en ik vind de opleiding nog leuk ook (in tegenstelling tot veel van mijn mede eerstejaars).

Maar ik zou toch graag in het buitenland willen werken (bij voorkeur in Amerika), als ik deze studie afgerond heb. Nu heet de opleiding niet voor niets Nederlands recht, maar er moeten toch wel een aantal mogelijkheden zijn, misschien i.c.m. een minor of een andere studie?

Iemand hier ervaring mee, en in het bijzonder met Amerika?

alvast bedankt, ik weet dat het nog wel even duurt voordat ik daadwerkelijk moet werken, maar ik probeer mij er nu alvast op voor te bereiden.

#2:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2004 17:06
    —
Lijkt mij dat je de meeste kans hebt met master internationaal recht en het volgen van keuzenvakken/ extra vakken Amerikaans recht, of iets in die richting, en natuurlijk stage lopen danwel een tijdje in Amerika gaan studeren... maar er is wellicht iemand die er werkelijk ervaring mee heeft... want dit heb je waarschijnlijk zelf ook al bedacht Wink

PS Eerstejaars UL? Hoeveel zijn er al afgehaakt?

#3:  Auteur: stephan BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2004 17:18
    —
Nee, UvA ik durf geen cijfers te geven, maar ik denk toch wel een kleine 25%

#4:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2004 22:35
    —
Wellicht is http://www.columbiasummerprogram.org een idee voor je voor in de toekomst... (zag ik toevallig vandaag in het krantje van de uni)



Rechtenforum.nl -> Studeren in het buitenland

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl