Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 18:37
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Militaire assistentie aan politie kost niets extra
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 5 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Leo Beek



Leeftijd: 123
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 380


BerichtGeplaatst: di 08 mrt 2011 19:14    Onderwerp: Militaire assistentie aan politie kost niets extra Reageer met quote Naar onder Naar boven



Voorkom groei van (georganiseerde) misdaad. Versterk de politie daartoe met militaire Landrovers, met in elk drie militairen met politiewapens plus een gediplomeerde ME-er, als mini-ME-teams die permanent surveilleren in steden.

Laat één of twee militairen met politiewapens meerijden in elke politieauto, brandweerauto, boswachtersauto, bus en trein voor beveiliging en assistentie.

Laat met Oud en Nieuw en bij andere grote evenementen ook ME-busjes en legertrucks rondrijden met militairen met wapenstok en ME-schild, voor eventuele rellen.

Laat militairen assisteren bij bewaking van bedreigde politici en bij hulp aan gestrande passagiers wegens extreem weer. Bij veel sneeuw moeten militairen met rupsvoertuigen politieagenten en huisartsen rondrijden, sneeuw schuiven en pekelen.

Laat een militair van het Regiment Geneeskundige Troepen meerijden in elke ambulance.

Mariniers kunnen waterpolitie en kustwacht assisteren.

Militaire commando’s kunnen arrestatieteams assisteren met militaire rupsvoertuigen en militaire Landrovers.

Luchtmacht kan politie en douane assisteren met lichte verkenningshelikopters.

Al die militaire assistentie moet onder verantwoordelijkheid komen van de politieleiding. Het moet geheel worden betaald door defensie en kost Nederland daarom niets(!) extra en is een goede oefening voor militairen. En die militairen blijven snel inzetbaar voor buitenlandse militaire en humanitaire missies.

Gebruik bij politiewerk ook mini-helikopters met zes rotortjes, de zogenaamde hexacopters. Ze wegen slechts ongeveer één kilo. En onbemande modelvliegtuigjes van twee kilo (Raven), die nu in gebruik zijn bij Defensie. Beide met infrarood-videocamera’s,

Probeer al deze plannen eerst uit in kleinschalige wetenschappelijke proefprojecten, in samenwerking met buitenlandse onderzoeksprojecten op dit gebied.







Laatst aangepast door Leo Beek op za 18 mei 2013 21:52, in totaal 4 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Leo Beek



Leeftijd: 123
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 380


BerichtGeplaatst: di 08 mrt 2011 19:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Om misverstanden te voorkomen: ik stem op de SP.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: di 08 mrt 2011 20:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Leg het eens voor aan justitie en defensie.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
theod



Leeftijd: 66
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 728


BerichtGeplaatst: di 08 mrt 2011 21:14    Onderwerp: Re: Militaire assistentie aan politie kost niets extra Reageer met quote Naar onder Naar boven

Leo Beek schreef:
Voorkom groei van (georganiseerde) misdaad. Versterk de politie daartoe met militaire Landrovers, met in elk drie militairen met politiewapens plus een gediplomeerde ME-er, als mini-ME-teams die permanent surveilleren in steden.

Laat één of twee militairen met politiewapens meerijden in elke politieauto, brandweerauto, boswachtersauto, bus en trein voor beveiliging en assistentie.

Laat met Oud en Nieuw en bij andere grote evenementen ook ME-busjes en legertrucks rondrijden met militairen met wapenstok en ME-schild, voor eventuele rellen.

Laat militairen assisteren bij bewaking van bedreigde politici en bij hulp aan gestrande passagiers wegens extreem weer. Bij veel sneeuw moeten militairen met rupsvoertuigen politieagenten en huisartsen rondrijden, sneeuw schuiven en pekelen.

Laat een militair van het Regiment Geneeskundige Troepen meerijden in elke ambulance.

Mariniers kunnen waterpolitie en kustwacht assisteren.

Militaire commando’s kunnen arrestatieteams assisteren met militaire rupsvoertuigen en militaire Landrovers.

Luchtmacht kan politie en douane assisteren met lichte verkenningshelikopters.

Al die militaire assistentie moet onder verantwoordelijkheid komen van de politieleiding. Het moet geheel worden betaald door defensie en kost Nederland daarom niets(!) extra en is een goede oefening voor militairen. En die militairen blijven snel inzetbaar voor buitenlandse militaire en humanitaire missies.

Gebruik bij politiewerk ook mini-helikopters met zes rotortjes, de zogenaamde hexacopters. Ze wegen slechts ongeveer één kilo. En onbemande modelvliegtuigjes van twee kilo (Raven), die nu in gebruik zijn bij Defensie. Beide met infrarood-videocamera’s,

Probeer al deze plannen eerst uit in kleinschalige wetenschappelijke proefprojecten, in samenwerking met buitenlandse onderzoeksprojecten op dit gebied.


Niets nieuws onder de zon.

Leger (marechaussee) wordt al ingezet in Eindhoven en Helmond, ook in Amsterdam lopen ze mee.
Scherpschutters van korps commandotroepen en Marine zijn al ingedeeld bij zo wel de antiterreurbrigade als arrestatieteam zware criminaliteit.

Ook kan het leger met pantservoertuigen in gezet worden ter beveiliging en ondersteuning van politie (denk aan de krakersrellen te Nijmegen en bevrijding van de treinkaping).

De luchtmacht wordt al voor verschillende taken ingezet, zo worden F16's ingezet voor opsporing, samen met RAVEN (onbemand spionage vliegtuig), helikopterpiloten voor de traumaheli's en de apache helicopter voor beveiliging.

Om militaire in te zetten voor de gewone opsporingstaken gaat mij te ver, daar zijn de "gewone" militairen niet voor opgeleid.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Leo Beek



Leeftijd: 123
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 380


BerichtGeplaatst: di 08 mrt 2011 22:12    Onderwerp: Re: Militaire assistentie aan politie kost niets extra Reageer met quote Naar onder Naar boven




Theod: Leger (marechaussee) wordt al ingezet in Eindhoven en Helmond, ook in Amsterdam lopen ze mee.

Leo: De huidige steun van defensie aan de Nederlandse politie is uiterst beperkt en zou vele malen intensiever moeten. De Nederlandse politie is namelijk totaal overbelast en militairen moeten tóch oefenen.

Er werken bij de Nederlandse Defensie maar liefst 69 duizend mensen, die jaarlijks vele miljarden kosten, terwijl de samenleving daar nu veel te weinig van profiteert.

Theod: Scherpschutters van korps commandotroepen en Marine zijn al ingedeeld bij zo wel de antiterreurbrigade als arrestatieteam zware criminaliteit.

Leo: Elk arrestatieteam zou zes commando's moeten hebben ter assistentie, om hun eigen voertuigen te bewaken, rugdekking te geven, vluchtwegen te blokkeren en om zonodig een neergeschoten AT-lid te vervangen. Daardoor kunnen er veel meer AT's worden gevormd dan nu zonder extra kosten. Bovendien worden de AT's dan groter en veiliger.

Theod: Ook kan het leger met pantservoertuigen in gezet worden ter beveiliging en ondersteuning van politie (denk aan de krakersrellen te Nijmegen en bevrijding van de treinkaping).

Leo: Defensiematerieel zou véél vaker moeten worden ingezet dan nu voor politietaken. Bijvoorbeeld de Mercedes terreinwagens, terreinmotorfietsen en quads van Defensie kunnen de ME en boswachters ondersteunen. En de gepantserde Bushmasters en Fenneks van defensie kunnen arrestatieteams ondersteunen. Want er moet tóch mee geoefend worden. Dus doe er dan tegelijk iets nuttigs mee en onder realistische omstandigheden. De vaste mitraiileur op deze Bushmasters en Fenneks, kan bij politiewerk tijdelijk worden verwijderd.

Ongepantserrde voertuigen
http://www.defensie.nl/onderwerpen/materieel/voertuigen/ongepantserde_voertuigen

Bushmaster
http://www.defensie.nl/onderwerpen/materieel/voertuigen/gepantserde_voertuigen/bushmaster

Fennek
http://www.defensie.nl/onderwerpen/materieel/voertuigen/gepantserde_voertuigen/fennek

Theod: De luchtmacht wordt al voor verschillende taken ingezet, zo worden F16's ingezet voor opsporing, samen met RAVEN (onbemand spionage vliegtuig), helikopterpiloten voor de traumaheli's en de apache helicopter voor beveiliging.

Leo: Van de inzet van Apaches voor de politie is mij maar één geval bekend van jaren geleden. Maar ik vind Apaches ook onnodig duur voor intensieve hulp aan de politie.

Ik vind dat de luchtmacht voor dit doel speciaal twintig tot dertig lichte verkenningshelikopters moet kopen in camouflagekleuren op kosten van defensie. Die kunnen dan zowel worden ingezet voor politietaken als voor gewondenvervoer, rampenhiulp en terrorismebestrijding. En met afneembare raketten voor militaire missies. Die multifunctionele heli's kunnen afneembare fluorescerende kleurvlakken krijgen en blauwe zwaailichten.

Defensie moet de militaire ambities en strategieën daarbij aanpassen aan een andere verdeling van materieel. Als we minder straaljagers kopen, kunnen we meer lichte verkenningsheli's kopen.

Theod: Om militaire in te zetten voor de gewone opsporingstaken gaat mij te ver, daar zijn de "gewone" militairen niet voor opgeleid.

Leo: Ik vind dat er in elk geval experimenten mee moeten komen. Er kunnen bijvoorbeeld per politieauto één of twee militairen meerijden als assistent. Bovendien kunnen die daartoe eerst een politiecursus krijgen. Dat kan deels kostenbesparend deels via instructievideo's. En ook in de politiepraktijk kunnen die militairen veel leren. Bovendien is het voor de agenten zélf nuttig om hun kennis over te dragen op een militair, omdat dat leidt tot meer reflectie op hun eigen handelen.

Ook tijdens buitenlandse missies krijgen militairen soms politietaken. Met behulp van video, simulatiegames en MP3-spelers en aanvullende praktijktrainingen kunnen hun kennis en vaardigheden op dat gebied worden vergroot. Het gebruik van elektronische leermiddelen is daarbij kostenbesparend, vooral als die leermiddelen worden gemaakt in internationale samenwerking. Bovendien denk ik dus dat de militairen in de praktijk veel kunnen leren, als ze op pad gaan met ervaren politieagenten. Naarmate militairen meer ervaring krijgen met politiewerk, kunnen ze daarbij moeilijker taken uitvoeren.

Laten we zorgvuldig en creatief onderzoeken wat op dit gebied de mogelijkheden zijn. Dat lijkt me zinvoller en wetenschappelijker dan op voorhand concluderen dat mijn hypothesen onjuist zijn. En als bepaalde politie-ondersteunende taken te moeilijk blijken voor bepaalde militairen, kunnen zij makkelijker of meer passende taken krijgen bij de politie.

Militairen kunnen bijvoorbeeld ook een politiebureau bewaken, politie-pistolen onderhouden, politieauto’s wassen, vermiste personen zoeken in een bos of bedreigde politici bewaken die nu niet bewaakt worden wegens gebrek aan mankracht, meehelpen met grote alcoholcontroles en parkeerpolitie, in bossen en duinen surveilleren met een boswachter, pekel strooien, sneeuw schuiven, politie helpen met rupsvoertuigen bij zware sneeuw, gestrande reizigers bij sneeuw helpen, verkeer regelen, als reservecapaciteit op het politiebureau aanwezig zijn voor drukke momenten, enz, enz…

Er zijn talloze taken te verzinnen, afhankelijk van de capaciteiten en ervaring van individuele militairen. En eventueel worden ze alleen ingezet in gebieden met lage criminaliteit, omdat dat minder risico's voor hen oplevert.

Ik vergeet niet dat militairen vooral als doel hebben om onze nationale belangen te beschermen tegen andere landen. En de Nederlandse defensie heeft ook als doelen rampenhulp in binnen- en buitenland en militaire missies in het buitenland ter bescherming van NAVO-belangen en ter voorkoming van ernstig onrecht tegen buitenlandse groepen en staten. Daar kunnen denk ik politietaken in eigen land bijkomen.




Laatst aangepast door Leo Beek op za 18 mei 2013 21:54, in totaal 5 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Leo Beek



Leeftijd: 123
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 380


BerichtGeplaatst: di 08 mrt 2011 22:39    Onderwerp: Landmachtcommandant: "Leger moet Nederlandse politie helpen" Reageer met quote Naar onder Naar boven




hilde12 schreef:
Leg het eens voor aan justitie en defensie.
Er is een generaal die ook vindt dat Nederlandse militairen de politie moeten ondersteunen. Zie het artikel hieronder.

Ik zie dat je werkt in de bestrijding van mensenhandel en uitbuiting. Ik denk dat ook die slachtoffers erg gebaat zouden zijn bij een forse uitbreiding van de politiecapaciteit met behulp van militairen. Medeleven met weerloze slachtoffers is mijn belangrijkste motivatie om me in te zetten voor verbetering van misdaadbestrijding. En ik vind hun leed belangrijker dan eventuele filosofische of ideologische bezwaren die sommigen kunnen hebben tegen mijn voorstellen. Het nieuwsbericht hieronder komt van www.nu.nl:
..........................................................................................................

Landmachtcommandant Bertholee: "Militairen moeten politie in Nederland ondersteunen"

Legerbaas wil militairen inzetten in Nederland
19 februari 2011, © Novum

AMSTERDAM - Militairen moeten bij terugkomst van een missie ook in eigen land worden ingezet. Dat zegt commandant der landstrijdkrachten Rob Bertholee in de interne defensiekrant Landmacht.

Volgens hem is de in Irak en Afghanistan opgedane praktijkervaring ook nuttig in de civiele maatschappij. Generaal Bertholee ziet de teams die naar bermbommen speurden tijdens missies in eigen land ook als bomverkenner voor de politie. Ook zoekacties naar vermisten of wapens behoren tot de opties.

De onbemande verkenningsvliegtuigjes Raven zijn ook in Nederland nuttig, stelt Bertholee. "Voor een Raven, het onbemande vliegtuigje van de landmacht, maakt het niets uit of het boven Bergen, Groningen of Afghanistan vliegt."

Observeren
Daarnaast denkt Bertholee dat militairen met oorlogservaring kunnen worden ingezet om verdachte personen in de gaten te houden. "De opdracht van een verkenner is: zien zonder gezien te worden. Met die vaardigheid kan je jezelf ook prima nuttig maken tijdens een observatieoperatie in Nederland."

Zichtbaar
Met de inzet van het leger in eigen land hoopt Bertholee militairen dichterbij het volk te brengen. "Vaak is ons werk niet heel erg zichtbaar voor de bevolking. Dat is jammer, want ik heb ervaren dat mensen erg positief reageren als we met ze in contact komen."

Bron van bovenstaand artikel:
[www.nu.nl]

www.nu.nl/binnenland/2450642/legerbaas-wil-militairen-inzetten-in-nederland.html




Laatst aangepast door Leo Beek op za 18 mei 2013 21:57, in totaal 4 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: di 08 mrt 2011 22:49    Onderwerp: Re: Militaire assistentie aan politie kost niets extra Reageer met quote Naar onder Naar boven

Leo Beek schreef:
Voorkom groei van (georganiseerde) misdaad.

Voorkom alle misdaad. Bevestig iedere burger met een tuigje aan een muur in zijn woning.

Voorkom alle misdaad. Lok een kernoorlog uit die al het intelligente leven op aarde uitwist.

Voorkom alle misdaad. Schaf alle wetten af.

Etc.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Leo Beek



Leeftijd: 123
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 380


BerichtGeplaatst: di 08 mrt 2011 22:56    Onderwerp: Re: Militaire assistentie aan politie kost niets extra Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Leo Beek schreef:
Voorkom groei van (georganiseerde) misdaad.

Voorkom alle misdaad. Bevestig iedere burger met een tuigje aan een muur in zijn woning.

Voorkom alle misdaad. Lok een kernoorlog uit die al het intelligente leven op aarde uitwist.

Voorkom alle misdaad. Schaf alle wetten af.

Etc.
Je denkt creatief. Jij kunt vast ook ook brainstormen over meer haalbare ideeën.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Leo Beek



Leeftijd: 123
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 380


BerichtGeplaatst: di 08 mrt 2011 23:52    Onderwerp: Re: Militaire assistentie aan politie kost niets extra Reageer met quote Naar onder Naar boven

theod schreef:
De luchtmacht wordt al voor verschillende taken ingezet, zo worden F16's ingezet voor opsporing, samen met RAVEN (onbemand spionage vliegtuig)(...) Om militaire in te zetten voor de gewone opsporingstaken gaat mij te ver, daar zijn de "gewone" militairen niet voor opgeleid.

Voor zover ik weet is de Raven slechts één keer ingezet door de Nederlandse politie, namelijk tijdens Oud en Nieuw tegen brandstichting. In bebouwde gebieden is het vooral 's nachts veilig om de Raven in te zetten, want dan is er bijna niemand op straat en is het dus niet zo gevaarlijk als er eens een zou neerstorten. En buiten bebouwde gebieden is het ook overdag veilig, als daar niet veel mensen buiten zijn.

Ik stel niet voor om militairen zelfstandig in te zetten voor opsporing. Maar ze kunnen denk ik wel helpen, bijvoorbeeld bij een arrestatie of om geweld tegen politieagenten of tegen een treinconducteur te voorkomen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
theod



Leeftijd: 66
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 728


BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2011 8:14    Onderwerp: Re: Militaire assistentie aan politie kost niets extra Reageer met quote Naar onder Naar boven

Leo Beek schreef:
Theod: Leger (marechaussee) wordt al ingezet in Eindhoven en Helmond, ook in Amsterdam lopen ze mee.

Leo: De huidige steun van defensie aan de Nederlandse politie is uiterst beperkt en zou vele malen intensiever moeten. De Nederlandse politie is namelijk totaal overbelast en militairen moeten tóch oefenen.


Dat is dus makkelijk op te lossen, hier hoeft zelfs de politiek niets te doen.

Politie kan gewoon een verzoek ter ondersteuning indienen bij het leger en het leger kan en mag helpen

Quote:

Leo: Elk arrestatieteam zou zes commando's moeten hebben ter assistentie, om hun eigen voertuigen te bewaken, rugdekking te geven, vluchtwegen te blokkeren en om zonodig een neergeschoten AT-lid te vervangen. Daardoor kunnen er veel meer AT's worden gevormd dan nu zonder extra kosten. Bovendien worden de AT's dan groter en veiliger.


Hoe vaak wordt een AT ingezet voor een vuurwapen gevaarlijke missie?


Quote:

Ik vind dat de luchtmacht voor dit doel speciaal twintig tot dertig lichte verkenningshelikopters moet kopen in camouflagekleuren op kosten van defensie. Die kunnen dan zowel worden ingezet voor politietaken als voor gewondenvervoer, rampenhiulp en terrorismebestrijding. En met afneembare raketten voor militaire missies. Die multifunctionele heli's kunnen afneembare fluorescerende kleurvlakken krijgen en blauwe zwaailichten.


Blauwe zwaailichten in het ludhtverkeer??

Vraag me af of je wel weet waar je overspreekt.


Daarbij zou dit voorstel juist de kosten weer opdrijven.

Quote:


Leo:

Militairen kunnen bijvoorbeeld ook een politiebureau bewaken,

Waarvoor?

Worden er dan dagelijks aanslagen gepleegd op de politiebureaus?

Quote:
politie-pistolen onderhouden,


Lijkt mij een zeer slecht plan, dit is het laatste redmiddel van een agent, ze moeten daar voor 100% op kunnen vertrouwen, zelf schoonmaken en eerste lijnsonderhoud aanplegen dus.

Quote:
politieauto’s wassen,


Kan je beter laten doen door mensen met een taakstraf, nog goedkoper.


Quote:
vermiste personen zoeken in een bos


Nieuwtje voor jou:

klik hier


Quote:
Er zijn talloze taken te verzinnen.


Verzinnen kunnen we zoveel maar of het nuttig is???????

Leo Beek schreef:

Voor zover ik weet is de Raven slechts één keer ingezet door de Nederlandse politie, namelijk tijdens Oud en Nieuw tegen brandstichting. In bebouwde gebieden is het vooral 's nachts veilig om de Raven in te zetten, want dan is er bijna niemand op straat en is het dus niet zo gevaarlijk als er eens een zou neerstorten. En buiten bebouwde gebieden is het ook overdag veilig, als daar niet veel mensen buiten zijn.



Is het bij jou ook bekend dat voor elke vlucht van de RAVEN een ontheffing nodig is voor de luchtvaartwet?


klik hier



Lijkt mij dat je eerst is verder moet gaan bestuderen wat mag en wat niet mag alvorens je met dergelijke dingen komt, je zult zien dat er veel meer door defensie gedaan mag worden als politie er om verzoekt, dat de politie daarvoor terug schrikt komt door de enorme bureaucratie die achter een dergelijk verzoek zit.

Beter voorstel zou zijn (en dat komt uit de politiekringen), schaf de bureaucratie af.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Leo Beek



Leeftijd: 123
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 380


BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2011 10:25    Onderwerp: Re: Militaire assistentie aan politie kost niets extra Reageer met quote Naar onder Naar boven



Theod: hier hoeft zelfs de politiek niets te doen. Politie kan gewoon een verzoek ter ondersteuning indienen bij het leger en het leger kan en mag helpen

Leo: Omdat dat in mijn ogen veel te weinig gebeurt, moet de politiek hier ingrijpen.

Theod: Hoe vaak wordt een AT ingezet voor een vuurwapen gevaarlijke missie?

Leo: Dat is hun hoofdtaak. http://nl.wikipedia.org/wiki/Arrestatieteam

Theod: Blauwe zwaailichten in het ludhtverkeer??

Leo: Ik stelde voor dat die helikopters blauwe zwaailichten krijgen voor als ze ergens moeten landen in hun rol als traumaheli en bij rampenhiulp. Want ik wil dat ze meerdere taken krijgen.

Theod: "Militairen kunnen bijvoorbeeld ook een politiebureau bewaken" Worden er dan dagelijks aanslagen gepleegd op de politiebureaus?

Leo: Militairen kunnen een politiebureau bewaken vanuit een controlekamer met beeldschermen. Daar kunnen ze beelden van bewakingscamera's bekijken van binnen en buiten. Ze kunnen daarbij letten op vandalisme, achterlaten van zwerfvuil, diefstal van voertuigen, wapens en andere bezittingen, brand(stichting), geweld, relletjes, ontsnappingen, mogelijke aanslag en andere problemen. En bij dergelijke problemen kunnen ze snel ingrijpen. Daardoor hoeven er minder politieagenten aanwezig te zijn op het politiebureau en kan de politie dus bezuinigen via het aantal agenten.

Theod: "politie-pistolen onderhouden" Lijkt mij een zeer slecht plan, dit is het laatste redmiddel van een agent, ze moeten daar voor 100% op kunnen vertrouwen, zelf schoonmaken en eerste lijnsonderhoud aanplegen dus.

Leo: Het is maar één voorbeeld van de talloze werkzaamheden die een militair bij de politie kan doen. Er zijn talloze producten die moeten worden onderhouden, gecontroleerd, gerepareerd en besteld in een politiebureau: voertuigen, kogelwerende vesten, zaklampen, EHBO-pakketten, alarmsystemen, enz... En nog talloze andere taken.

En de militairen zijn dan tegelijk aanwezig voor calamiteiten, zoals een grote vechtpartij binnen of buiten het politiebureau, of een grote kettingbotsing, enz... En nogmaals, de specifieke teken van een individuele militair kunnen het best worden aangepast aan zijn specifieke kennis en vaardigheden. Sommige militairen zijn opgeleid als kok, anderen als arts, geestelijk verzorger, elektrotechnicus, magazijnmeester, vrachtwagenchauffeur, ICT-specialist, manager, financieel specialist, instructeur, scherpschutter, enz, enz...

Theod: politieauto’s wassen kan je beter laten doen door mensen met een taakstraf, nog goedkoper.

Leo: Liever nog scholieren met een verplichte maatschappelijke stage. Want in een politiebureau moeten liefst betrouwbare mensen rondlopen. Een militaire werktuigbouwkundige kan politievoertuigen repareren.

Theod: vermiste personen zoeken in een bos"Nieuwtje voor jou:
klik hier

Leo: Die samenwerking zou veel vaker moeten gebeuren vind ik. De politie zoekt ook dagelijks naar wapens en andere voorwerpen bij gepleegde misdrijven. Militairen kunnen daar goed bij helpen. Als ergens een moord is gepleegd, kan de politie zonodig zestig militairen laten komen om bijvoorbeeld een park, bosperceel of gebouw grondig te doorzoeken. Natuurlijk wordt daarbij liefst eerst een speurhond ingezet en worden op de plaats delict sporen veilig gesteld door de technische recherche.

Theod: Is het bij jou ook bekend dat voor elke vlucht van de RAVEN een ontheffing nodig is voor de luchtvaartwet?

Leo: Die regeling moet moet veel soepeler worden, zolang de Raven laag vliegt. Hij kan zelfs enkele meters boven de boomtoppen vliegen en is daar geen gevaar voor het luchtverkeer. Een hexacopter van één kilo kan nog lager. Die kan makkelijk door een open raam naar binnen vliegen als het moet. Hij kan zelfs onder een vrachtwagen doorvliegen.

Theod: Beter voorstel zou zijn (en dat komt uit de politiekringen), schaf de bureaucratie af.

Leo: Er is ook een cultuuromslag nodig bij de politie. Die zou veel meer gericht moeten zijn op innovatie dan nu veelal het geval is, uitzonderingen daargelaten.


Laatst aangepast door Leo Beek op zo 12 mei 2013 8:57, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
theod



Leeftijd: 66
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 728


BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2011 12:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sorry maar met dit soort nonsens ga ik me niet bezig houden.

Op een eenvoudige vraag van hoe vaak is er vorig jaar een AT ingezet komt geen antwoord.

Doe eerst is zelf onderzoek naar de mogelijkheden en besef dat Nederland geen eiland is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Leo Beek



Leeftijd: 123
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 380


BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2011 13:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven




theod schreef:
hoe vaak is er vorig jaar een AT ingezet (...) Doe eerst is zelf onderzoek naar de mogelijkheden en besef dat Nederland geen eiland is.

Nederlandse arrestatieteams zijn in 2009 in totaal ongeveer tweeduizend keer ingezet:
http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/persberichten/2010/05/06/proef-met-taser-bij-arrestatieteams-jaar-langer.html

Ik ben erg voor Europese samenwerking door alle overheidsdiensten, waar mogelijk en wenselijk. Want dat kan leiden tot allerlei voordelen van schaalvergroting, zoals meer deskundigheid, verminderen van vergadertijd en kwantumkorting bij gezamenlijke aankopen. En we zijn maar een heel klein landje.

En ik stel voor dat Nederlandse politieagenten militaire gevechtskleding gaan dragen met duidelijk herkenbare politie-emblemen. Dat is doelmatig en scheelt veel geld en tijd voor overleg, kledingontwerp, productie, enz... Nederlandse overheden willen teveel zelf het wiel uitvinden, vaak zelfs op lokaal niveau.


Laatst aangepast door Leo Beek op za 18 mei 2013 22:02, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Leo Beek



Leeftijd: 123
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 380


BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2011 13:46    Onderwerp: Re: Militaire assistentie aan politie kost niets extra Reageer met quote Naar onder Naar boven




Theod: Lijkt mij dat je eerst is verder moet gaan bestuderen wat mag en wat niet mag alvorens je met dergelijke dingen komt, je zult zien dat er veel meer door defensie gedaan mag worden als politie er om verzoekt, dat de politie daarvoor terug schrikt komt door de enorme bureaucratie die achter een dergelijk verzoek zit. Beter voorstel zou zijn (en dat komt uit de politiekringen), schaf de bureaucratie af.

Leo: Als er permanent militairen samenwerken met de politie en als daarvoor standaard regelingen zijn, dan hoeft dat niet per incident te worden aangevraagd aan defensie. Die militairen zijn dan voortdurend paraat op het politiebureau of zitten al samen met agenten in politieauto's. Daarmee kan die bureaucratische rompslomp per incident dus worden voorkomen.


Laatst aangepast door Leo Beek op zo 12 mei 2013 9:07, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ronald78



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 796


BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2011 13:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kunnen we dan niet beter het leger afschaffen en het budget toevoegen aan dat van de politie? Er zit niet voor niets een groot verschil in de opleidingen en taken.
_________________
Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 5 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds