Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 14:08
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Machtsoverdracht in Irak
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: do 27 mei 2004 12:33    Onderwerp: Machtsoverdracht in Irak Reageer met quote Naar onder Naar boven

Blair doet een poging om betrouwbaar over te komen en beweert glashard dat de Irakeze regering volgens de ontwerpresolutie alle soevereiniteit krijgt, en dus ook zeggenschap over de militairen.
In deze ontwerpresolutie staat dat de VS de macht over het leger behouden, en ten alle tijden geweld mogen gebruiken als zij dat nodig achten.

Confused Question Confused Question Confused Question Confused Question Confused Question Confused Question Confused Question Confused Question

Zie ik ze nou vliegen of komen zij van een andere planeet?! Bonk
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: do 27 mei 2004 16:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja en dan te bedenken dat er nog mensen zijn die dan de indruk hebben dat de Irakezen werkelijk de leiding hebben.....Geloof dat de heren Blair en Bush denken dat de hele wereld achterlijk is.....
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: do 27 mei 2004 17:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Deze oorlog = ongeoorloofd en de VS en Engeland zijn hier bezetters. (wij ook trouwens)
Iets anders kan ik er echt niet van maken.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: do 27 mei 2004 18:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind het nog het ergste dat Amerika officieel nog steeds vindt dat deze oorlog gerechtvaardigd was, terwijl ze nooit atoomwapens hebben gevonden. Dit was Amerikaans binnenlands veiligheidsbeleid! Om jezelf te beschermen mag je kennelijk 'alvast' een land binnenvallen, veroveren en bezet houden. En nu mogen we blij zijn dat Bush een heel klein beetje macht in Irak weggeeft? Bush had er kennelijk geen moeite mee algemeen aanvaard internationaal recht te schenden (verbod op pre-emptive strike). Ik denk ook niet dat hij erg zijn best zal doen daadwerkelijk de macht over te dragen.

Zolang er amerikanen in Irak zijn weet je dat Bush feitelijk de regie in handen wil hebben. Het feit dat een Amerikaan het opperbevel over de internationale troepen houdt, bewijst voor mij genoeg.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: do 27 mei 2004 18:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Helemaal mee eens. En er schijnen weer dreigingen te zijn die wijzen op aanslagen op Amerika deze zomer, dus ze zullen nog wel eventjes op deze manier verder gaan!
En de rest van de wereld kijkt toe....
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: do 27 mei 2004 19:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Iemand de film 'Wag the Dog' gezien. Die is heel goed (met Robert de Niro). Ik moet er nu heel erg aan denken. Hij gaat o.a. over de aandacht van het volk afleiden (bv. door te proberen ze bang te houden) met leugens en het manipuleren van de media.

Ik verdenk Bush ervan die berichten over mogelijke aanslagen expres te verspreiden om het volk bang genoeg te houden om herkozen te worden en om ongestraft het huidige beleid te kunnen voortzetten.

Check alle martelingen! N.b. door het land dar vrijheid en democratie komt brengen. Ik walg ervan. En al helemaal van het feit dat er nog niemand is afgetreden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2004 0:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Die 'dreiging' van nieuwe terroristische aanslagen zijn misschien waar, misschien niet. Het komt in ieder geval wel heel goed uit als propaganda...
Ben benieuwd naar over een paar maanden.
'Betrouwbare bronnen' hebben 'overtuigende informatie' geleverd dat de 'dreiging' dankzij snel en effectief ingrijpen van de regering Bush is 'afgewenteld'. 'Een aantal mensen' zijn opgepakt en 'een netwerk' is opgerold. Maar waar de info precies vandaan komt, wie er verantwoordelijk zijn en wat er met deze mensen gebeurd wordt 'om veiligheidsoverwegingen' geheim gehouden...
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2004 8:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik neem aan dat de info van de binnenlandse veiligheidsdiensten komt. O.a. het hoofd van de FBI stond bij de desbetreffende perconferentie. Maarja, hoe weet je dat. Klopt inderdaad dat de bewoordingen wel erg vaag zijn.

Ik vraag mij het volgende af: Normaal gesproken wordt dit soort werk in des lands belang geheim gehouden. Ik bedoel, de Clinton-administration heeft ook niet stil gezeten, maar daar hoorde je niks van. Ik ben dan wel pas 24, maar dit is eigenlijk de eerste Amerikaanse president van wie ik weet dat die 'dreigingen' zo duidelijk naar buiten worden gebracht. Als ze daar zelf niks me te winnen zouden hebben zouden ze het natuurlijk niet zeggen. Wat is dus de winst die ze op deze manier behaald hebben?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
John

John

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 12


BerichtGeplaatst: di 01 jun 2004 10:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Duch schreef:
[...] dit is eigenlijk de eerste Amerikaanse president van wie ik weet dat die 'dreigingen' zo duidelijk naar buiten worden gebracht. Als ze daar zelf niks me te winnen zouden hebben zouden ze het natuurlijk niet zeggen. Wat is dus de winst die ze op deze manier behaald hebben?


Op deze manier zaaien ze gewoon angst onder de bevolking. Als de massa bang is, dan is men eerder geneigd om blindelings achter hun leider aan te lopen. Denk persoonlijk dat dat de reden is dat men nog steeds die dreigingen zo openbaar maakt in Amerika... het simpelweg (proberen te) sturen van de publieke opinie.
_________________
Inside everyone there's a little nut Bonk
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: di 01 jun 2004 10:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat zit er inderdaad wel in ja. Als er geen dreigingen meer zouden zijn dan gaan de mensen zich misschien weer bezighouden met het feit dat er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen. Op deze manier houd je een hele hoop mensen in het gareel. Het is ook wel erg toevallig dat het 11/9 incident niet naar buiten is gebracht en wel is gebeurd en alle andere dreigingen wel naar buiten zijn gebracht, maar vervolgens niet zijn gebeurd.
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: di 01 jun 2004 11:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

het is een ideale manier van de bevolking zoet te houden en te sussen. Er zijn grote dreigingen, die betrekking hebben op het hele land (dat zegt mijn schizofrene flatgenoot ook....En net zoals Bush weet alleen hij daar vanaf) En het gevaar wordt afgewend... De ideale manier om jezelf geliefd te maken bij de bevolking... Je hebt ze immers gered. Maar als ze teveel vragen, kan je die vragen niet beantwoorden want dan breng je degene die je informatie geeft weer in gevaar... ( Ook dat zegt mijn schizofrene flatgenoot....)
Dus eigenlijk een hoop grote onzin....
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: do 09 feb 2006 18:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En gister is het hoofd van de CIA afgetreden 'om persoonlijke redenen'... Volgens mij is het vooral persoonlijk omdat Bush hem persoonlijk heeft gevraagd af te treden. Het zwarte-pieten is begonnen. Ik benieuwd waar het eindigt.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds