Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 0:47
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Let op de Beroepsopleiding!
Moderators: StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
W. de Haan



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 66


BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2007 19:07    Onderwerp: Let op de Beroepsopleiding! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Let op de Beroepsopleiding, want de Orde is met ingang van dit jaar (2007) de vereisten gaan verzwaren. Er is nu nog maar een beperkt aantal mogelijkheden om de toetsen af te leggen (vroeger: onbeperkt). De correctie wordt verscherpt. Het onderwijs wordt wat minder. Belastingrecht wordt niet meer onderwezen, maar het 'struikelvak' Jaarrekeninglezen blijft verplicht aanwezig. Succes!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2007 21:02    Onderwerp: Re: Let op de Beroepsopleiding! Reageer met quote Naar onder Naar boven

W. de Haan schreef:
Let op de Beroepsopleiding, want de Orde is met ingang van dit jaar (2007) de vereisten gaan verzwaren. Er is nu nog maar een beperkt aantal mogelijkheden om de toetsen af te leggen (vroeger: onbeperkt). De correctie wordt verscherpt. Het onderwijs wordt wat minder. Belastingrecht wordt niet meer onderwezen, maar het 'struikelvak' Jaarrekeninglezen blijft verplicht aanwezig. Succes!

Ik zal het in september wel zien Smile Als 'Jaarrekeninglezen' een struikelvak is, dan heb ik er het volste vertrouwen in Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2007 22:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ai!!!! Sad
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
W. de Haan



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 66


BerichtGeplaatst: za 14 apr 2007 0:20    Onderwerp: nogmaals: Beroepsopleiding Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nogmaals: het is dus zo dat deze opleiding VOORHEEN erg makkelijk was en nauwelijks onderscheidend vermogen had. De Cito-groep (ja, van de welbekende toetsen) heeft e.e.a. onber de loupe genoemen en duidelijk geconcludeerd: de Orde durft blijkbaar geen advocaat-stagiairs af te wijzen. Dat gaat VANAF NU dus veranderen. Overmoedige reacties zijn dus niet zo geplaatst, helaas met een OU-achtergrond (heb je dan wel ooit serieus college gehad? volgens mij is het een soort LOI-studie, helaas!).

Dus: ieder die aan de beroepsopleiding begint: succes!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: za 14 apr 2007 1:10    Onderwerp: Re: nogmaals: Beroepsopleiding Reageer met quote Naar onder Naar boven

W. de Haan schreef:
(heb je dan wel ooit serieus college gehad? volgens mij is het een soort LOI-studie, helaas!).

Kuch.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 14 apr 2007 7:06    Onderwerp: Re: nogmaals: Beroepsopleiding Reageer met quote Naar onder Naar boven

W. de Haan schreef:
Nogmaals: het is dus zo dat deze opleiding VOORHEEN erg makkelijk was en nauwelijks onderscheidend vermogen had. De Cito-groep (ja, van de welbekende toetsen)

Die toetsen zonder onderscheidend vermogen, omdat het feit dat je de maximale '550' scoorde nog een ruime bandbreedte inhield van het aantal fouten dat je had gemaakt ?
Quote:

heeft e.e.a. onber de loupe genoemen en duidelijk geconcludeerd: de Orde durft blijkbaar geen advocaat-stagiairs af te wijzen. Dat gaat VANAF NU dus veranderen.

't Is toch ook van de zotte dat je in het verleden kennelijk eindeloos kon herkansen ?
Quote:
Overmoedige reacties zijn dus niet zo geplaatst, helaas met een OU-achtergrond (heb je dan wel ooit serieus college gehad? volgens mij is het een soort LOI-studie, helaas!).

Nee, ik heb nooit college gehad, tenminste niet op juridisch gebied, in een eerder leven heb ik zowel in Rotterdam als in Utrecht colleges gevolgd en ik heb een jaar of zeven, zij het bij commerciële instituten, les gegeven op HBO+ niveau. Dat is ook juist waar ik de OU voor gekozen heb, omdat ik dankzij het feit dat ik niet van college-data afhankelijk was m'n eigen studietempo kon kiezen. Een bijkomend voordeel wasdat ik niet voor tentamens heb geleerd, maar dat ik de stof zelf heb bestudeerd. Terwijl het risico van colleges en werkgroepen toch is dat het tentamen nauw aansluit op wat daar behandeld is, waarmee de rest van de stof ondergeschikt raakt. (om het nog maar niet te hebben over de docenten die het tentamen volledig baseren op hun colleges, teneinde studenten te dwingen de colleges te volgen)

Helaas zijn er nog steeds mensen die niet beseffen dat universitaire opleidingen getoetst worden en dat daardoor elke opleiding aan een bepaald minimumniveau voldoet. De punten waar de OU het slechtst scoort is op het postdoctorale onderzoek - ze hebben nu éénmaal weinig promovendi, dat is ook moeilijk in te passen in de structuur, maar ook daar ontstaat steeds meer ruimte voor - en op het volume van het vaardighedenonderwijs. Maar dat laatste vind ik helemaal niet erg, want dingen als een 'oefenrechtbank' vind ik absolute verspilling van tijd die beter besteed zou kunnen worden aan inhoudelijk diepgang.

Volgens http://www.advocatenorde.nl/advocaten/opleiding/algemene_informatie_beroepsopleiding.asp is de studiebelasting 82 dagdelen of 1/5 van een masteropleiding, dus 12 punten volgens het ECTS. Als ik dan in aanmerking neem dat ik de afgelopen twee jaar ruim 80 van die punten per jaar heb gehaald, dan denk ik niet dat mijn insteek iets met hybris te maken te heeft.

Ik ben gewend om naast een druk leven te studeren en, mede dankzij het feit dat ik een studie toch wel serieus benader, is me dat tot op heden goed afgegaan. Ik zie niet in waarom ik dan voor de vervolgopleiding, die het voordeel heeft dat deze nauw aansluit bij het werk dat ik doe, me ineens op zou moeten stellen alsof die opleiding een onneembare vesting zou zijn. Daarbij komt nog eens dat de beroepsopleiding voor mij iets nieuws gaat brengen, omdat ik deze onder werktijd mag doen Smile

En zo deze opleiding al voor mij zo moeilijk gaat zijn als u hier beweert, dan vind ik in uw denigrerende opmerkingen voldoende motivatie om uw ongelijk te bewijzen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: za 14 apr 2007 8:57    Onderwerp: Re: nogmaals: Beroepsopleiding Reageer met quote Naar onder Naar boven

W. de Haan schreef:
heb je dan wel ooit serieus college gehad? volgens mij is het een soort LOI-studie, helaas!


Wat heeft serieus college ergens mee te maken? Alsof die 4 uurtjes college bij een reguliere universitaire opleiding rechtsgeleerdheid waarin de stof die in het boek staat nog een keer wordt opgelepeld wat voorstellen... Betwijfel dat je daar intelligenter (o.i.d.) van wordt...
Aangezien je zelf zegt dat de Nova minder college gaat geven lijkt het me juist een behoorlijk voordeel als je goed zelf kan studeren...
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
W. de Haan



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 66


BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2007 13:49    Onderwerp: nogmaals: beroepsopleiding Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste lezers,

om nu te voorkomen dat er een erg lange discusie met wel heel grote berichten gaat onstaan: lees de oorspronkelijke tekst van mijn inzet nog eens en het zal wel blijken bij de komende toetsronde hoe e.e.a. uitpakt. Succes!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
cia76

cia76

Leeftijd: 88
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1828


BerichtGeplaatst: do 26 apr 2007 19:46    Onderwerp: Re: nogmaals: beroepsopleiding Reageer met quote Naar onder Naar boven

W. de Haan schreef:
Beste lezers,

om nu te voorkomen dat er een erg lange discusie met wel heel grote berichten gaat onstaan: lees de oorspronkelijke tekst van mijn inzet nog eens en het zal wel blijken bij de komende toetsronde hoe e.e.a. uitpakt. Succes!


Nee dank je.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: vr 15 feb 2008 19:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zo, ff een oud topic oprakelen: ik heb alle examens, dus ook jaarrekeninglezen, in één keer gehaald.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: vr 15 feb 2008 19:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Van harte gefeliciteerd!!!!
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Inspirito



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 14


BerichtGeplaatst: za 16 feb 2008 0:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gefeliciteerd!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LeChat



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 797


BerichtGeplaatst: ma 18 feb 2008 21:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gefeliciteerd!! Waarschijnlijk ga ik in september beginnen, ben benieuwd hoe ik het ervan afbreng. Wink
_________________
Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 805


BerichtGeplaatst: di 08 sep 2009 8:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

*denkt na over zijn eigen toekomst en krijgt een glimlach* Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LeChat



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 797


BerichtGeplaatst: di 08 sep 2009 12:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben uiteindelijk in maart dit jaar begonnen en heb tot nu toe de examens Bestuursprocesrecht en Burgerlijk procesrecht gedaan én gehaald. Deze examens waren niet zozeer moeilijk als wel érg lang, vrijwel alle examenkandidaten kwamen in tijdnood en daardoor ga je (in de haast) soms onnodige fouten maken en heb je geen tijd e.e.a. nog eens te controleren. Een baliegenootje van mij had vorig jaar te langzaam gewerkt tijdens het tentamen Bestuursprocesrecht en 'm daardoor niet af gekregen (1 opgave van de 4 niet gedaan meen ik) en daardoor het examen niet gehaald... Dóorschrijven is dus wel de beste strategie.

Nu hebben we Strafprocesrecht, straks Jaarrekeninglezen en dan in oktober van die twee vakken en van Gedragsrecht de examens. Ben benieuwd.
_________________
Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds