Juridische masters
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Juridische masters

#1: Juridische masters Auteur: Jasper BerichtGeplaatst: zo 28 jan 2007 17:46
    —
Allereerst wil ik even melden dat ik de vorige topics over juridische masters gelezen heb in de hoop iets wijzer te worden over hoe en wat ik mogelijk kan en wil doen qua juridische master.

Helaas, helaas... ik word er nog niet veel wijzer uit Sad

Uiteraard wil je iets doen wat je leuk vind, nu ligt mijn voorkeur bij het civiele recht, rechtsfilosofie en de wondere wereld van het strafrecht. Het probleem is echter dat ik van iedereen hoor dat het toch wel moeilijk is een baan te vinden in het strafrecht en de rechtsfilosofie.

Toch wel een beetje onder de indruk van al die (spook)verhalen kom ik dan automatisch dichterbij het civiele- en zelfs het ondernemingsrecht. Helaas is het civiele recht ontzettend breed waardoor ik het moeilijk vind me erop te orienteren en van het ondernemingsrecht heb ik helaas niet echt veel kaas gegeten.

Nu is mijn vraag of er misschien sites bestaan waar alle verschillende juridische masters (met omschrijving) opstaan of dat het een kwestie wordt van google-en/afspraken maken met studie-adviseurs.
Tevens ben ik geinteresseerd in alle tips/ervaringen die jullie ongetwijfeld te bieden hebben.

bij voorbaat dank,

Jasper...

#2:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: zo 28 jan 2007 17:51
    —
't Is niet het antwoord wat je zoekt, maar ik wil je toch vooral op het hart drukken te kiezen voor de master die je leuk vindt.

Nu had ik al die luxeproblemen niet, want de OU kent maar één master. Maar ik heb wel gekozen voor een afstudeeronderwerp waar ik m'n ei in kwijt kon, ondanks dat je daar voor een eventuele carrière (tenzij je de wetenschap in wilt gaan) niets mee kunt: het consumentenrecht.

#3:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: zo 28 jan 2007 18:10
    —
Er zijn wel mastergidsen enzo waar alle masters van alle uni's instaan... Nobiles heeft er geloof ik een, en Ars Aequi geeft ook zo'n boekje uit...
Ik ga zelf wel (hoogst waarschijnlijk) de masters strafrecht en rechtsfilosofie doen, maar ik ben dan ook geinteresseerd in wetenschap en RAIO. Je kunt natuurlijk ook altijd straf- en civiel combineren (als je zin hebt in twee masters). Nog een andere tip: op 15 feb. geeft Prof. Cleiren voorlichting over strafrecht-beroepen, zie: http://www.sos-leiden.nl/cleiren.html

#4:  Auteur: Jasper BerichtGeplaatst: zo 28 jan 2007 21:46
    —
Ah Prof. Cleiren, die leuke vrouw van de strafrechtcollege's. Ik denk idd dat ik 15 februari maar even langs ga, bedankt Smile

#5:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: zo 28 jan 2007 22:19
    —
[reclame]
S.O.S. verzorgt nog veel meer leuke strafrecht-gerelateerde activiteiten!
[/reclame]

#6:  Auteur: 2poesjes BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 12:44
    —
Je kan natuurlijk ook op sites van verschillende universiteiten kijken, bijv. www.eur.nl. Je hoeft trouwens niet bang te zijn dat je geen baan kan vinden als je de master strafrecht kiest, zolang er criminelen zijn, zijn strafrechtadvocaten gelukkig nog nodig. Rechtsfilosofie wordt daarentegen wat lastiger, je zou hoogleraar kunnen worden ofzow...

#7:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 15:31
    —
Met Rechtfilosofie van de UL heb je ook gewoon civiel effect en kan je dus ook gewoon advocaat worden of de RAIO gaan doen...



Rechtenforum.nl -> Juridische masters

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl